افتتاح اولین کلینیک تخصصی کسب و‌ کار در بندرعباس

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ابراهیمی در آئین افتتاح اولین کلینیک تخصصی کسب و کار ایمن کاران کیمیا گفت: بسیاری از کسب و کارهایی که به انحراف و شکست منجر می شود به دلیل عدم اطلاع از فضای کسب و کار و نحوه انجام فعالیت اقتصادی است که مراکز مشاوره و کارآفرینی می توانند این خلا را پر کنند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از راه دانا؛ هادی ابراهیمی مدیر کل تعاون کار و‌ رفاه اجتماعی هرمزگان صبح امروز در مراسم افتتاح سی و سومین مرکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی و اولین «کلینیک تخصصی کسب و‌کار ایمن کاران کیمیا»، اظهار کرد: شرکت های مشاوره کسب و‌کار در جامعه امروزی یک ضرورت انکارناپذیر است چرا که هم در حوزه نیروی کار و هم در بحث هدایت سرمایه گذاران در مراکز تولیدی و مشاغل و‌کسب و‌کارهای نواورانه می توانند تحولی در حوزه اقتصاد ایجاد کنند.

وی افزود: انتظار ما این است که مراکز مشاوره کسب و‌کار طبق یک برنامه مدون هر ساله هر یک از این مراکز علاوه بر فعالیت های روتین خود بین ۷ تا ۱۰ کسب و کار جدید ایجاد کنند.

مدیر کل تعاون کار و‌ رفاه اجتماعی هرمزگان با تقدیر از ابتکار عمل کلینیک کسب و کار ایمن کاران کیمیا گفت: اینکه با استفاده از مشاورانی با مدارک دکترا در رشته های مختلف وارد این عرصه شده اید نشان می دهد ریل گذاری اقتصادی دولت در بحث اشتغال و مشاغل خرد و خانگی به جاست چرا که مثلا همین طرح پرورش ماهی در روستاهای دور از ساحل قطعا با سیستم و بوروکراسی اداری انجام شدنی نیست و این مراکز شتاب دهنده کسب و کارهاست که با استفاده از زیست بوم محلی اشتغال و نیروی جوان از این دست مشاغل جدید می توانند ایجاد کنند.

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم مهارت آموزی افزود؛ اگر بخواهیم یک کشور توسعه یافته داشته باشیم باید نیروی کاری که در زمینه مهارت های فردی و فنی آموزش دیده باشد را تربیت کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر به مقوله آموزش به خصوص مباحث تخصصی در مهارت های فردی و شغلی در گذشته دقت بیشتری شده بود الان شرایط ما در حوزه اشتغال بهتر بود، افزود: در حال حاضر بیشتر افراد بیکار و فاقد شغل تخصص یا مهارت لازم جهت ورود به مراکزی که نیازمند نیروی ماهر هستند ندارند و سعی و‌تلاش وزارت مردم ایجاد مراکزی که هم به افراد بیکار مشاوره شغلی دهد و‌چنانچه این چرخه روی ریل اصلی مد نظر مقام عالی وزارت قرار بگیرد قطعا انقلابی در حوزه اشتغال و‌کار آفرینی صورت خواهد گرفت.

مدیر کل تعاون کار و‌ رفاه اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه برای راه اندازی کسب و کار حتما به سرمایه نیاز نیست خاطرنشان کرد: ایده و نوآوری در شروع یک فعالیت دارای اهمیت است که مراکز مشاوره و کارآفرینی باید آموزش های لازم را به افراد بدهند تا بتوانند ایده های خود را به فعلیت برسانند.

ابراهیمی ادامه داد: ایجاد اشتغال نیازمند بسترسازی است و در اینجا نقش این مراکز پر رنگ تر می شود.

وی تاکید کرد: در نگاه کوتاه مدت برای رفع مشکل بیکاری استان باید به فارغ التحصیلان دانشگاهی متناسب به مدارک دانشگاهی و علاقه فردی مهارت و‌آموزش عملی جهت ورود به بازار کار به عنوان یک کارآفرین اعتماد به نفس آنها را بالا برد.

مدیر کل تعاون کار و‌ رفاه اجتماعی هرمزگان خاطرنشان کرد: اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان با استفاده از ظرفیت کانون های کارآفرینی در جهت شناسایی، طرح و بررسی موانع کارآفرینی استان در مراحل مختلف از خلق ایده و ایجاد کسب و کار، رشد، تثبیت و خروج از کسب و کار، سعی بر برداشتن گام های مثبت در استان داشته است.

ابراهیمی اضافه کرد: سی و‌سه مرکز مشاوره اطلاع رسانی و خدمات کارافرینی فعال در سطح استان به عنوان بازوی توانمند این اداره کل با هدف افزایش سهم فعالیت های کارآفرینانه در سرانه تولید ناخالص داخلی مشغول به فعالیت هستند.

وی در پایان تاکید کرد: بسیاری از کسب و کارهایی که به انحراف و شکست منجر می شود به دلیل عدم اطلاع از فضای کسب و کار و نحوه انجام فعالیت اقتصادی است که مراکز مشاوره و کارآفرینی می توانند این خلا را پر کنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
راه دانا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا