راهنمای اقتصادی ویژه کارآفرینان حوزه خبر

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

این راهنما ویژه کارآفرینان و فعالان حوزه خبر و متقاضی دریافت تسهیلات یا اشتغال در زمینه ارائه خدمات و تاسیس خبرگزاری و پایگاه خبری است.

به گزارش کارآفرینی پرس، ایجاد و یا گسترش کسب‌وکارهای مولد و توانمند، پایه و اساس رشد اقتصادی، اشتغال‌زایی و موجب پیشرفت کشورها و ملت‌ها است. اغلب مدل‌های معتبر و تجارب بومی و جهانی بر اهمیت ارائه انواع خدمات آموزشی، مشاورهای و اطالع‌رسانی برای راهنمایی و پشتیبانی از کارآفرینان و متقاضیان راه‌اندازی کسب‌وکارها تاکید دارند.

خدمات کارآفرینی مناسب می‌تواند ریسک، زمان و هزینه راه‌اندازی یک کسب‌وکار را کاهش داده و اشخاص را در انتخاب آگاهانه کسب‌وکار و روش آغاز کارآفرینی یاری و راهنمایی کند. شناسایی و معرفی فرصت‌های کارآفرینی و سرمایه‌گذاری و ارائه اطلاعات مهم و پایه در مورد ابعاد مختلف آن‌ها یکی از نیازهای اصلی نوکارآفرینان و متقاضیان راه‌اندازی و یا توسعه کسب‌وکارها است.

صنایع فرهنگی و خالق به‌عنوان یکی از میدان‌های غنی و مستعد برای کارآفرینی و فعالیت اقتصادی بیش از سایر بخش‌های اقتصادی نیازمند تولید و انتشار انواع اطلاعات و بسته‌های اطلاعاتی برای رونق کسب‌وکارهای مربوط است. اقتصاد فرهنگ و هنر یکی از عرصه‌های مناسب برای نوآوری، کارآفرینی و فناوری‌های نرم و سخت تلقی می‌گردد و بر همین اساس وزارت فرهنگ و ارشاد اسالمی در راستای رونق‌بخشی به فعالیت‌های اقتصادی و حمایت از نوآوران، کارفرمایان و کارآفرینان، خدمات و بسته‌های اطلاعاتی متنوعی را طراحی و ارئه کرده است.

تهیه و انشار راهنماهای کاربردی برای شروع یا توسعه فعالیت اقتصادی مرتبط با صنایع فرهنگی و خالق یکی از این خدمات موثر است که در گام اول 50 عنوان راهنمای کسب‌وکار در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری تهیه و ارائه گردیده است. این راهنماها برای تامین نیازهای اطلاعاتی و آگاهی‌های اولیه فعالان این صنعت تدوین شده است.

مهم‌ترین کاربرد این راهنماها و ذینفعان اصلی آن‌ها در ذیل آورده شده است:

برای مطالعه ادامه متن اینجا را کلیک کنید.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا