علیرضا دلیری خبر داد؛ رشد ۴۰ درصدی برخی دانش‌بنیان‌ها در بورس

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

دستیار معاون علمی فناوری رئیس جمهور گفت: ۲۶ پرونده شرکت دانش بنیان هستند که می‌توانند تا سال آینده وارد بازار سرمایه شوند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از برنا، علیرضا دلیری، دستیار معاون علمی فناوری رئیس جمهور، درباره حضور شرکت‌های دانش بنیان در بورس اظهار کرد: شرکت‌های بزرگی وجود دارند که توانایی ورود به بازار سرمایه را دارند. ما در معاونت علمی شروع به تکمیل برخی پرونده‌ها و ترغیب آنان برای ورود و صدور تامین مالی از طریق بازار سرمایه کردیم.

دستیار معاون علمی فناوری رئیس‌جمهور افزود: درحال حاضر نزدیک به ۵۰ شرکت پذیرفته شده و یا در تابلوها هستند. برخی دیگر نیز منتظر عرضه هستند. از این تعداد ۴۳ شرکت عرضه شدند و ۷ شرکت باقی مانده منتظر مساعد شدن بازار برای عرضه سهام خود هستند.

دلیری با اشاره به حضور استارت آپ‌ها در بازار بورس بیان کرد: ورود استارت آپ‌ها به بازار سرمایه اتفاق جدیدی است و استارت آپ‌های بزرگی در مسیر ورود هستند.

وی با اشاره به اینکه معاونت علمی ریاست جمهوری معتقد است شرکت‌هایی که ظرفیت ورود به بازار سرمایه را دارند تامین مالی خود را از طریق بورس انجام دهند گفت: در بورس تامین مالی پایدارتری وجود دارد بنابراین تعداد زیادی پرونده آماده تقاضا موجود است و در حال کمک کردن برای این هستیم که آنان وارد تابلو شوند. 26 پرونده شرکت دانش بنیان هستند که می‌توانند تا سال آینده وارد بازار سرمایه شوند.

دستیار معاون علمی فناوری رئیس جمهور با تاکید براینکه بازار سرمایه بازار رقابتی است خاطرنشان کرد: رشد شرکت در بازار سرمایه براساس عملکرد شرکت‌هاست. اگر شرکت شرایطش نسبت به دیروز مطلوب‌تر شود سهامش هم بالاتر می‌رود. تاکنون شرکت‌های سنتی در تابلوهای بورس فعال بودند که براساس شرایط فروش‌شان رشد پیدا می‌کردند اما شرکت‌های دانش‌بنیان‌ ماهیتا با آن‌ها تفاوت دارند.

دلیری ادامه داد: محصولات دانش‌بنیان‌ها به‌علت واحدهای قوی تحقیقات مرتب ارتقا پیدا می‌کند. لذا رشدشان ناشی از انعقاد قرارداد جدید نیست. ناشی از رشد رو به جلو محصول‌شان است بنابراین می‌توانند بازار سرمایه را متحول کنند و برای خریداران جذابیت دارند.

وی تاکید کرد: اگر حاکمیت به سمت این برود که شرکت‌های ورود به بازار سرمایه بر اساس فناوری باشند ما هیچ‌وقت در بازار بورس برگشت به عقب و کاهش سهام نخواهیم داشت چراکه شرکت دائما درحال رشد است و این امر کمک کننده به بازار سرمایه خواهد بود و امید داریم با کمک گروه جدید بازار سرمایه قدم‌های خوبی برداریم.

دستیار معاون علمی فناوری رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آینده روشنی برای رشد و استقبال شرکت‌های دانش‌بنیان‌ وجود خواهد داشت یا خیر عنوان کرد: به تازگی در شورای بورس مصوب و توافق شد تا شاخه‌ای به نام شاخص دانش بنیان وجود داشته باشد. یعنی مشخص می‌شود نسبت دانش‌بنیان‌ها به سایر شرکت‌ها چقدر است و این امر مطلوبی محسوب می‌شود.

دلیری با اشاره به علت درخواست این شاخص اذعان کرد: رشد شرکت‌های دانش‌بنیان‌ در بورس بیشتر از شرکت‌های معمولی است. ما شرکتی داریم که ۴۰ برابر رشد یافته است علاوه بر این در هیچ شرکتی رشد کمتر از ۶ برابر نداشتیم. 

وی در پایان با اشاره به اینکه بستر شرکت‌های دانش‌بنیان‌ با بسترهای شرکت‌های سنتی متفاوت است تصریح کرد: این محصولات دائما در حال ارتقا و از ماهی به ماه دیگر متفاوت هستند بنابراین افق آینده تامین مالی از طریق بازار سرمایه برای شرکت دانش‌بنیان‌ مطلوب پیش بینی می‌شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
برنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا