جوان‌ترین چهره ماندگار کارآفرینی کشور مطرح کرد: کارآفرینی از دبیرستان آغاز شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

جوان‌ترین چهره ماندگار کارآفرینی ایران گفت: پرورش خلاقیت و کارآفرینی باید از مقطع دبیرستان آغاز شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، حسین کردی اظهار کرد: کارآفرین یعنی کسی که یک ایده جدید را تا مرحله تولید می‌رساند و به‌عنوان یک محصول جدید آن را ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: کارآفرین در این راه مشکلات زیادی دارد اول باید ایده خود را پخته و به ثبت برساند و کلی تلاش کند تا به محصول دست پیدا کنند.

جوان‌ترین چهره ماندگار کارآفرینی ایران خاطرنشان کرد: یکی از این مشکلات بحث مجوزها است با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها نام‌گذاری شده باید موانع پیش روی کارآفرینان برداشته شود چون برای گرفتن مجوز باید زمان زیادی صرف کنند که ممکن است برخی از آن‌ها به دلیل پروسه اداری منصرف شوند.

کردی اضافه کرد: در این راستا ارگان‌ها باید موازی کاری را کنار بگذارند در صورتی‌که موانع برداشته شود جوانان نخبه زیاد داریم که می‌توانند کارهای نو انجام دهند.

وی بیان کرد: بحث کارآفرینی را باید از دبیرستان شروع کنیم که فرد مسیر شغلی و تحصیلی خود را انتخاب کند تا به آنچه که در آن استعداد دارد، دست یابد.

جوان‌ترین چهره ماندگار کارآفرینی ایران ادامه داد: باید پرورش خلاقیت را از دبیرستان شروع کنیم این در حالی است که خیلی از کشورهای دیگر از ابتدایی شروع می‌کنند دانش آموزان را از همان مقطع ابتدایی استعدادیابی می‌کنند و بعد در آن زمینه هدایت می‌شوند.

کردی با بیان اینکه اگر مهارت سنجی و بعد مهارت‌آموزی شود در کنار تحصیل گره‌ای از مشکلات ما را باز می‌کند، افزود: بهره‌وری خیلی مهم است.

وی اظهار کرد: بهره‌وری به این معنا که از امکانات خود به بهترین نحو ممکن استفاده شود چون عده‌ای وارد کار می‌شوند ولی بعد از مدتی با شکست مواجه می‌شوند.

جوان‌ترین چهره ماندگار کارآفرینی ایران تصریح کرد: کسی می‌تواند در این کار موفق شود که همزمان با نیاز بازار حرکت کند و با سلیقه مردم یکنواخت باشد همیشه کارآفرین باید از بازار به سمت تولید بیایید.

کردی با بیان اینکه دستگاه‌های متولی باید بحث آموزش را نیز برای کارآفرینان داشته باشند، افزود: کارآفرینی از محورهای اصلی رشد و توسعه است و از نظر برنامه‌ریزی توسعه اقتصادی و توسعه پایدار دارای اهمیت است به این دلیل که موجب اشتغال می‌شود؛ موجب پر شدن خلأها و شکاف‌های بازار کار می‌شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا