به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) بازارچه دست‌آفریده‌های زنان کارآفرین شهر تهران آغاز به کار کرد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران گفت: بازارچه دست‌آفریده‌های زنان کارآفرین پایتخت به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و هفته بزرگداشت مقام زن و مادر در راستای حمایت از اشتغال و تولید ملی آغاز به کار کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، مریم اردبیلی اظهارداشت: بازارچه دست‌آفریده‌های زنان کارآفرین شهر تهران در قالب مجموعه برنامه‌های اداره کل امور بانوان شهرداری به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و هفته بزرگداشت مقام زن و مادر با شعار «زندگی کن که زندگی بخشی» از ۳۰ دی در ۶ نقطه از پایتخت آغاز به کار کرده و تا هشتم بهمن از ساعت ۱۱ تا ۲۰ دایر است.

وی گفت: این بازارچه با همکاری شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر و شهرداری مناطق ۲، سه، ۶، هشت، ۲۰ و ۲۱ در ستارخان(پارک جوانه)، میدان ونک، میدان هفت تیر، میدان هفت حوض، مترو شهرری و میدان کمال‌الملک راه‌اندازی شده‌ است.

اردبیلی افزود: بازارچه دست‌آفریده‌های زنان کارآفرین شهر تهران شامل ۱۲۰ غرفه و ۲۵۰ کسب و کار از بانوان فعال در حوزه مشاغل خانگی و مراکز توانمندسازی کوثر است.

وی بیان کرد: همچنین در این دوره، کارآفرینان معرفی شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حضور دارند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران اظهارداشت: یکی از ماموریت‌های اصلی این اداره کل، برنامه‌ریزی و ایجاد هماهنگی با واحدهای مربوط به منظور برپایی نمایشگاه و بازارچه‌های مخصوص بانوان در فضاهای درخور و شایسته آنان جهت عرضه تولیدات کسب و کارهای خرد در راستای حمایت از بانوان کارآفرین است.

براساس این گزارش، اداره کل امور بانوان شهرداری تهران به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و هفته بزرگداشت مقام زن و مادر مجموعه برنامه‌های متنوعی را با شعار «زندگی کن که زندگی بخشی» در سطح پایتخت برگزار می‌کند.

مشارکت در ویژه برنامه تلویزیونی «مهربانو» با هدف معرفی زیرساخت‌های شهرداری تهران در حوزه بانوان و آزادسازی زنان زندانی جرایم غیرعمد، برپایی بازارچه دست‌سازه‌های زنان سرپرست‌ خانوار، برگزاری جشن‌های «زندگی کن که زندگی بخشی» در مناطق ۲۲گانه در سطح محلات، بوستان‌ها، شهربانوها و شهردخت، برگزاری جشن ویژه پرسنل شهرداری تهران در برج میلاد و بازدید از مراکز ویژه‌ زنان(مراکز توانمندسازی کوثر و زیرساخت‌های ویژه خدمت‌رسانی به زنان نیازمند حمایت و…) از جمله این برنامه‌هاست.

رویداد فرهنگی هنری «تو ترجمان جهانی بگو چه می‌بینی؟» با موضوع تهران خانواده، ویژه برنامه‌های فرهنگی، هنری و فراغتی در بوستان‌های بانوان و شهربانوها، نشست تخصصی، برگزاری جشنواره «مادران مهر»، دیوارنگاره فرهنگی هنری زنان «زندگی کن که زندگی بخشی»، فضاسازی محیطی در سطح شهر تهران و ایجاد تصویری روشن از حضور و اثرگذاری مثبت زنان در نقش‌های متعدد دختری، همسری و مادری در خانواده و جامعه به عنوان افرادی فعال، اثرگذار، الهام‌بخش و پرورش‌دهندگان نسل صالح و سالم از دیگر برنامه‌های اداره کل امور بانوان شهرداری تهران به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و هفته بزرگداشت مقام زن و مادر است.

به مناسبت این هفته برنامه‌های متنوع دیگری در سطح مناطق ۲۲گانه تهران برنامه‌ریزی شده است.

همچنین مشاور شهردار و مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران اول بهمن به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه ‌زهرا(س) پس از برگزاری نماز جمعه در میز خدمت مستقر در مصلای امام خمینی(ره) حضور یافت و شهروندان مطالبات خود را به صورت حضوری و کتبی با او مطرح کردند.

هدیه شهرداری تهران به بانوان پایتخت

شهرداری تهران به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت مقام زن و روز مادر هدایایی را برای بانوان و مادران در نظر گرفته است.

استفاده رایگان از مترو در روز میلاد حضرت زهرا(س)، بازدید رایگان در روز میلاد و در سایر روزهای این هفته به صورت نیم‌بها از خانه موزه سیمین و جلال و خانه موزه اخوان ثالث، بازدید نیم‌بها از گنبد مینا در اراضی عباس‌آباد در هفته زن و استفاده رایگان از سانس تفریحی استخرهای شهرداری تهران در روز میلاد از جمله این هدایاست.

همچنین بازدید از برج میلاد در سالروز ولادت حضرت زهرا(س) برای بانوان و مادران رایگان است، براین اساس بانوان و مادران می‌توانند یکشنبه(سوم بهمن) از ساعت ۱۰ تا ۱۵ به صورت رایگان از سکوی دید باز برج میلاد بازدید کنند، همراهان آنان نیز می‌توانند بلیت بازدید را با ۳۰ درصد تخفیف تهیه کنند.

در راستای خدمات‌رسانی به مادران سایر خدمات گردشگری، تفریحی و پذیرایی مجموعه برج میلاد نیز در این روز با تخفیف ویژه عرضه خواهد شد.

بازدید رایگان بانوان از برج آزادی

سرپرست موزه و مجموعه برج آزادی تهران گفت: بازدید از این مجموعه فرهنگی همزمان با سالروز ولادت با سعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر و تکریم از مقام زن، برای بانوان رایگان خواهد بود.

سیدعباس عظیمی ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت و تبریک روز مادر و زن به تمامی بانوان ایرانی به ویژه هنرمندان افزود: به همین مناسبت برج آزادی یکشنبه(سوم بهمن) به صورت رایگان پذیرای بانوان است. ساعت بازدید از این مجموعه فرهنگی ۹ تا ۱۶ است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا