درباره تدوین طرح ملی ترویج کارآفرینی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم گفت: تدوین طرح ملی ترویج کارآفرینی در دانشگاه‌های کشور در وزارت علوم در حال نهایی شدن است و پس از تایید وزیر علوم به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از صدا و سیما، دکتر علی خیرالدین در نشست مشترک با دکتر مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: با توجه به اهمیت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و تأکید وزیر علوم بر ارایه راهکاری در این خصوص، معاونت فناوری و نوآوری با کمک دیگر بخش‌های وزارت علوم، تدوین طرح ملی ترویج کارآفرینی در دانشگاه‌های کشور را در دستور کار خود قرار داد. وی افزود: بر اساس این طرح، از ایجاد اشتغال مبتنی بر دانش که در قالب فعالیت در شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور صورت بگیرد، با استفاده از ظرفیت صندوق رفاه دانشجویان، صندوق پژوهش و فناوری و دیگر صندوق‌های مرتبط مانند صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت خواهد شد.

در ادامه دکتر مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم نیز با استقبال از تدوین طرح ملی ترویج کارآفرینی در دانشگاه‌های کشور گفت: صندوق رفاه دانشجویان آمادگی کامل دارد در چاچوب وظایف خود حداکثر حمایت را از اجرای این طرح به عمل آورد.

همچنین دکتر امید رضایی‌فر، سرپرست دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری نیز در خصوص این طرح گفت: با استفاده از حمایت‌های صندوق رفاه دانشجویان و ابتکار عمل معاونت فناوری و نوآوری وزارت نفت و پارک‌های علم و فناوری طرح دستیار فناوری به صورت آزمایشی برای توانمندسازی دانشجویان اجرایی خواهد شد.

وی افزود: معاونت فناوری با همکاری صندوق رفاه دانشجویان دیگر موارد قابل اجرا از جمله موضوع صندوق‌های حمایت از فناوری، توسعه مراکز کارآفرینی و امتیاز‌های توسعه آمادگی فناوری برای سطوح اولیه دانشگاهی را در قالب تفاهم‌نامه مورد بررسی قرار خواهد داد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
صدا و سیما
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا