غلامحسین حسینی‌نیا از اجرای طرح مدرسه تابستانه مهارت‌آموزی برای توانمندسازی دانش‌آموزان خبر داد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از اجرای طرح مدرسه تابستانه مهارت‌آموزی برای توانمندسازی دانش‌آموزان خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، غلامحسین حسینی‌نیا در دیدار با آیت‌الله کعبی نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری که در اهواز انجام شد، اظهار کرد: با وجود ظرفیت، پتانسیل و اهمیتی که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در توسعه کارآفرینی و ایجاد اشتغال دارد اما بخش کوچکی از اعتبارات به این سازمان تعلق می‌گیرد و برای ارائه خدمات بهتر و به روز رسانی تجهیزات دچار مشکل است در واقع سرانه آموزش متناسب با ماموریت سازمان نیست.  

وی افزود: از اهداف استراتژیک و رویکرد مهارت‌افزایی در سازمان، برنامه‌ریزی برای آینده مشاغل و مشاغل آینده برای ایجاد جهش در مهارت و آمادگی جوانان و کسب مهارت‌های نوین و تکنولوژی جدید است که با همکاری دانشگاه‌ها در سال آینده اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: طرح مدرسه تابستانه از طرح‌هایی است که فصل تابستان و با تعطیلی مدارس در اوقات فراغت دانش‌آموزان به منظور توانمندسازی مهارتی جوانان و دانش‌آموزان اجرایی خواهد شد.

حسینی‌نیا ادامه داد: یکی  از مهمترین دغدغه‌های  مهارتی  سازمان  برنامه‌ریزی برای توانمندسازی دانشجویان است که این توانمندسازی در دوران تحصیل به گونه‌ای است که ۴۵ درصد ورودی کارآموزان مراکز آموزشی متشکل از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

وی با اشاره به اهمیت مهارتی شدن آموزش بیان کرد: برای توسعه مهارت‌آموزی باید نظام آموزش رسمی در آموزش و پرورش و موسسات آموزش عالی به سمت مهارت‌آموزی سوق داده شود. بیش از ۴۷۰ فرصت شغلی مهارت‌محور کم‌سرمایه‌بر احصاء شده که می‌تواند موجب تحول بزرگی در توسعه کسب و کار شود.

ایجاد تحول در حوزه کارآفرینی، نیازمند تعامل بین‌دستگاهی است

به گزارش ایسنا، در این دیدار آیت‌الله عباس کعبی، نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز با اشاره به اهمیت کار و کارآفرینی در دین مبین اسلام و بیان آیات و روایات معصومین(ع) اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور باید منشاء تحول در کارآفرینی و اشتغال کشور در دولت جدید شود. نهادینه کردن فرهنگ کار و ایجاد تحول در حوزه کارآفرینی و کسب و کار در سطح ملی و استان، نیازمند هم‌افزایی و تعامل بین‌دستگاهی است.

وی با اشاره به لزوم توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش بانوان برای توسعه کارآفرینی و کسب و کار، گفت: برای ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و نهادینه کردن نهضت کار و کارآفرینی، جوانان موفق به عنوان الگو به جامعه معرفی شوند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا