50 ایده جهانی کسب درآمد از اینستاگرام

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

می‌دانید که اینستاگرام می‌تواند پلتفرمی عالی برای بازاریابی کسب‌وکار شما باشد. اما آیا می‌دانستید که می‌توانید کل یک کسب‌وکار را بر روی این پلتفرم بنا کنید؟ تنها چیزی که نیاز دارید تعدادی ایده خوب اینستاگرامی است.

به گزارش کارآفرینی پرس، اگرچه بیشتر کسب‌وکارها ناچار از داشتن یک وب‌سایت یا چیزی مانند آن هستند ولی کسب‌وکارهای بی‌شمار دیگری وجود دارند که شما می‌توانید تنها با داشتن یک صفحه اینستاگرامی راه‌اندازی کنید. در اینجا 50 ایده تجاری در اینستاگرام ارائه می‌شود.

1- اشخاص تاثیرگذار اینستاگرامی

یکی از بهترین ایده‌های کسب‌وکار اینستاگرامی و پول‌سازی از اینستاگرام، اینفلوئنسر شدن است. برای این کار باید مخاطبان خود را در یک جایگاه خاص ایجاد کنید که در این ارتباط گزینه‌های فراوانی وجود دارد و سپس شروع به همکاری با برندها برای به اشتراک‌گذاری محتوای مرتبط با محصولات و خدمات آنان، کنید.

2- بازدیدکننده محصول

به‌طور خاص می‌توانید پس از ایجاد تاثیرگذاری، بازدیدها از محصولات خاص را به اشتراک بگذارید و ایده‌ها و نظرات خودتان را در ویدیوها و کپشن‌ها به اشتراک بگذارید.  

 3- مدیر اینستاگرام

همین‌طور می‌توانید به‌عنوان یک مدیر شبکه اجتماعی که تخصص در پست‌گذاری در اینستاگرام دارد، با برندها کار کنید.

4- متخصص فروش در شبکه اجتماعی

همچنین این امکان وجود دارد که محصولات را مستقیما در اینستاگرام با فشار یک دکمه به فروش رساند یا پستی از محصول برای فروش گذاشت و سپس به متقاعدساختن فالورهایی که ابراز علاقه می‌کنند، پرداخت.

5- بازاریابی وابسته

شما می‌توانید صفحه اینستاگرامی و یا استوری اینستاگرام خود را برای به اشتراک گذاشتن لینک‌های وابسته به محصولات و یا خدمات خاص مورد استفاده قرار دهید و سپس از هر تراکنشی کمیسیون دریافت نمایید.

6- فروشنده دیجیتال محصول

اگر شما فروشنده محصولات دیجیتالی مانند کتاب‌های الکترونیک یا سایر آثار قابل چاپ هستید، می‌توانید از اینستاگرام به‌عنوان روش اصلی خود در اشتراک‌گذاری پیشنهادهایتان به مشتریان بالقوه، استفاده کنید.  

7- عکاس رویدادها

همچنین اینستاگرام پلتفرمی عالی برای عکاسان برای بنا نهادن یک کسب‌وکار است. اگر شما یک عکاس رویداد هستید، یکی از بهترین ایده‌های کسب‌وکار اینستاگرام، منتشر کردن تصاویر از رویدادهای کاری شما و سپس قرار دادن آدرس ایمیلتان در بیو برای مشتریان جدیدی است که قصد تماس با شما را دارند.

8- عکاس آرشیوی

ایده دیگر اینستاگرامی گرفتن تصاویر استوک می‌باشد که شما می‌توانید آن‌ها را به برندها یا کسب‌وکارهایی که درصدد ساختن محتوای اینستاگرام خود هستند، بفروشید.

9- عکاس محصولات

یا می‌توانید خدماتی را ارائه دهید که در آن از محصولات برای مشاغل تجارت الکترونیک عکس می‌گیرید تا در وب سایت‌ها و حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کنند.

10- عکاس پرتره

عکاسی پرتره زمینه دیگری در کسب‌وکار عکاسی محسوب می‌شود. برای این نوع کسب‌وکار می‌توانید از اینستاگرام به‌عنوان نمونه کار استفاده کرده و شیوه‌ای برای مشتریان جدید برای ارتباط با خودتان فراهم کنید.

11- فروشنده محصولات چاپی

اگر شما یک عکاس یا طراح هستید، می‌توانید تصاویر بی‌نظیری خلق کرده و سپس آن‌ها را روی محصولاتی مانند تی‌شرت و ماگ چاپ کنید و سپس از اینستاگرام برای تبلیغ آن‌ها استفاده کنید.

12- طراح صحنه

همین‌طور اینستاگرام موقعیت خوبی برای به نمایش گذاردن استعداد خودتان به‌عنوان یک متخصص طراحی است. شما می‌توانید عکس‌ها و تصاویر را سازماندهی کرده و از صفحه اینستاگرامی خود به‌عنوان راهی برای نشان دادن سبک خود و پیشنهادهایتان برای برندها، استفاده کنید.

13- کانال اینستاگرامی غذا

شما می‌توانید درباره همه غذاها و رستوران‌های مورد علاقه‌تان پست بگذارید و سپس با آن برندهای غذایی کار کنید و درآمد مستقیمی را حساب اینستاگرامی خود کسب کنید.

14- فروشنده محصولات چاپی

اگر یک عکاس یا طراح هستید، می‌توانید تصاویر منحصر به فردی ایجاد کنید و سپس آن‌ها را روی محصولات مختلف مانند تی‌شرت و لیوان چاپ کنید، سپس از اینستاگرام برای تبلیغ پیشنهادات خود استفاده کنید.

15- وبلاگ‌نویس مد

می‌توانید در اینستاگرام مستقیما نوعی وبلاگ مد ایجاد کنید و عکس‌های لباس‌های خود را به اشتراک بگذارید و با برندهای پوشاک به‌عنوان اینفلوئنسر کار کنید.

16- متخصص مد شخصی

در زمینه مد شما می‌توانید از اینستاگرام خود برای نشان دادن سبک خودتان استفاده کنید تا مشتریان احتمالی با شما تماس گرفته و خدمات شما را به‌عنوان یک استایلیست شخصی خریداری کنند.

17- متخصص خودآموز

زمینه دیگری که در صفحه اینستاگرامی خود می‌توانید بر آن متمرکز شوید پست گذاشتن از آموزش‌ها و پروژه‌هایی است که خودتان انجام داده‌اید تا فالورهایتان با فنون جدید آشنا شوند. سپس می‌توانید با اسپانسرها و برندهایی که ملزومات پروژه‌ها شما را ارائه می‌کنند کار کنید.

18- شیرینی‌پزی

اینستاگرام محلی عالی برای نشان دادن مهارت شیرینی‌پزی و پخت‌های تنوری است. به‌ویژه اگر شیرینی‌ها و اقلامی را در معرض دید قرار دهید که ویژگی‌های تزیینی جالب دارند. شما می‌توانید تولیدات خود را پست کنید و به مشتریان اجازه دهید مستقیماً به شما سفارش دهند.

19- وبلاگ‌نویس غذا

شما می‌توانید غذاهایی درست کنید که قصد فروش آن‌ها را ندارید بلکه در عوض دستورات پخت آن‌ها را ارائه کنید و سپس با خواربار فروشی‌ها و برندهای غذا به‌عنوان یک اینفلوئنسر همکاری کنید.

20- وبلاگ‌نویس سفر

شما همچنین می‌توانید با اشتراک‌گذاری سفرهایتان و برخی ترفندهای مفید مسافرتی خودتان برای فالورهای خود، با برندهای مسافرتی مانند خطوط هوایی و هتل‌ها همکاری کنید.

21- وبلاگ‌نویس سبک زندگی

می‌توانید رویکرد کلی‌تری را در رابطه با محتوای اینستاگرام خود اتخاذ کنید و با مجموعه متنوع‌تری از برندها مختلف که ممکن است برای فالورهایتان جالب باشد، همکاری کنید.

22- هنرمند گریم و آرایش

از آنجاکه گریم یک کار بصری است و اینستاگرام یک پلتفرم دیداری است، می‌توانید از اینستاگرام برای نشان دادن کارهایتان استفاده کنید و سپس امکان رزرو و درخواست مشتریان احتمالی را برای استفاده از خدمات خود فراهم کنید.

23- آرایش‌گر مو

به همین نحو می‌توانید تصاویر کارهایتان را به‌عنوان یک آرایش‌گر مو پست کنید و اجازه دهید تا مشتریان برای گرفتن وقت از شما، ایمیل و پیام ارسال کنند.

24- صاحب کسب‌وکارهای دست‌ساز

به‌جای اتکا به پلتفرم‌هایی مانند Etsy یا ایجاد سایت تجاری الکترونیکی، می‌توانید عکس‌های محصولات دست‌ساز خود را پست کنید تا مشتریان درخواست بگذارند.

25- تصویرگر

اینستاگرام پلتفرمی عالی برای هنرمندان تجسمی مانند تصویرگرهاست. تصاویر آثار خود را پست کنید تا مشتریان درخواست نمونه‌های چاپی و یا کارهای سفارشی را از شما بخواهند.

26- هنرمند پرتره سفارشی

شما می‌توانید رویکرد مبتنی بر خدمات بیشتر را اتخاذ کنید و آثار هنری خود را به فروش برسانید. از حساب اینستاگرامی خود به‌عنوان یک پورتفو استفاده کنید تا مشتریان بتوانند پرتره‌های سفارشی خانواده خود را درخواست کنند.

27- طراح گرافیک

همچنین می‌توانید از اینستاگرام به‌عنوان نمونه کار برای کارهای طراحی گرافیکی خود استفاده کنید و سپس به مشتریان اجازه دهید مستقیماً با شما تماس بگیرند تا خدمات شما را تهیه کنند.

28- طراح اینفوگرافیک

می‌توانید در کار طراحی تخصصی‌تر عمل کنید و با استفاده از اینستاگرام و پست‌گذاری نمونه‌های جالب کارهای خود، خدمات طراحی اینفوگرافیک ارائه دهید.

29- خدمات نامه‌نگاری

شما می‌توانید خدمات سفارشی نامه‌نگاری یا خوشنویسی را برای برندها و اشخاص که می‌خواهند تاثیرات ویژه‌ای بر روی مواردی مانند تابلوها یا کارت‌های دعوت به عروسی داشته باشند، ارائه دهید. از اینستاگرام برای به نمایش گذاشتن کارهایتان استفاده کنید.

30- فیلم‌بردار

در حالی که عکس‌ها توجه زیادی را به خود جلب می‌کنند، اینستاگرام همچنین به کاربران اجازه می‌دهد ویدیوهای کوتاه ارسال کنند. بنابراین می‌توانید به‌عنوان یک فیلم‌بردار کسب‌وکاری راه‌اندازی کنید و از این پلتفرم برای نشان دادن مهارت‌های خود استفاده کنید. (به یاد داشته باشید ویدیوهای اینستاگرام بسیار کوتاه هستند، بنابراین باید خلاق باشید!)

31- انیماتور (هنرمند کارتون)

یا می‌توانید به‌طور تخصصی روی ویدیوهای کارتونی کار کنید و آثار خود را به نمایش بگذارید.

32- موسیقی‌دان

شما همچنین می‌توانید از ویدیوهای خوانندگی و نوازندگی خود در اینستاگرام پست بگذارید تا افراد بتوانند برای استفاده از آن‌ها برای مراسم عروسی و یا سایر رویدادهای خاص، درخواست کنند. (مجددا یادآور می‌شود این کار مستلزم روش‌های خلاقانه است.)

33- شعبده‌باز

به همین نحو، اگر استعداد خاصی همچون اجرای شیرین‌کاری‌های تردستی و شعبده‌بازی دارید می‌توانید مهارت‌های خود را در قالب ویدیوهای اینستاگرامی به نمایش بگذارید و چگونگی تماس افراد برای استفاده از خدمات شما در مراسمات را تعیین کنید.   

34- کمدین

شما همین‌طور می‌توانید بخش‌هایی کوتاه از استندآپ‌های کمدی خود را در اینستاگرام به نمایش بگذارید و شخصیت شوخ طبع خود را با کسانی که ممکن است برای خرید خدمات شما علاقه‌مند باشند، به اشتراک بگذارید.

35- فروشنده اشیای دست دوم

اگر لوازم دست دوم و کهنه برای فروش دارید می‌توانید از پلتفرم اینستاگرام برای ارائه این اقلام استفاده کنید و سپس امکان ثبت درخواست برای کسانی که قصد خرید دارند را فراهم کنید.

36- سفیر برند

روش‌های ویژه‌ای در اینستاگرام وجود دارند که شما از طریق آن‌ها می‌توانید برندها یا محصولات خاص را پست کنید و اگر تعداد فالورهای شما به حد کافی زیاد شوند می‌توانید پول‌سازی بیشتری کنید.

37- شخصیت حیوانات خانگی

ممکن است احمقانه به‌نظر برسد، اما در واقع می‌توانید یک حساب کاربری اینستاگرامی راه‌اندازی کنید که حول یک حیوان خانگی می‌چرخد، سپس مانند نمونه‌های محبوبی مانند گربه بدخلق، برندی را پیرامون آن بسازید.

38- سخنران اجتماعات

کسانی که قصد دارند تا خدماتی به‌عنوان سخنران اجتماعات ارائه دهند می‌توانند با استفاده از حساب اینسناگرامی تخصص خود را به اشتراک گذارند و حتی نمونه‌هایی از صحبت‌های خود را از طریق لایو اینستاگرام ارائه دهند.

39- میزبانی وبینار

شما همچنین می‌توانید کسب‌وکار خود را با ارائه وبینارها در مورد یک موضوع خاص، با استفاده از اینستاگرام به‌عنوان راهی برای رشد مخاطبان و نشان دادن تخصص خود ایجاد کنید.

40- مروج رویدادهای زنده

اینستاگرام موقعیتی برای رونق بخشی به رویدادهای زنده است. پس اگر قصد دارید کسب‌وکاری به‌صورت مروج یک رویداد راه اندازید می‌توانید بر این پلتفرم اتکا کنید.

41- سازمان‌دهنده رویدادها

یا می‌توانید با استفاده از اینستاگرام برای به ویترین گذاشتن کارهای خود و برقراری ارتباط با مشتری‌های احتمالی، خدمات جامع‌تری به‌عنوان یک سازمان‌دهنده رویدادها ارائه کنید.

42- سازنده کلیشه‌های فرهنگی

گاهی برندها برای کسانی که بتوانند کلیشه های فرهنگی بعنوان ابزاری برای سروصدا راه انداختن، بسازند دستمزد پرداخت می کنند. بنابراین، می‌توان از اینستاگرام برای ایجاد و به اشتراک‌گذاری کلیشه‌های فرهنگی استفاده کرد.

43- اپلیکیشن‌های ویرایش عکس

اگر شما توانایی توسعه اپلیکیشن را دارید می‌توانید اپلیکیشنی برای ویرایش عکس‌ها و ویدیوها در اینستاگرام راه اندازید.

44- مشاوره اینستاگرام

یا اگر قصد دارید تخصص اینستاگرامی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید می‌توانید به‌عنوان یک مشاور در حساب اینستاگرامی خود تخصص خود را ارائه دهید.

45- متخصص تبلیغات

همچنین شما می‌توانید از طریق ارائه خدمات تبلیغی اینستاگرام به برندهایی که به‌دنبال توسعه نفوذ خود در بازار هستند، تخصصی‌تر عمل کنید.

46- خدمات رقابتی اینستاگرام

رقابت‌ها روش پرطرفدار دیگری در رونق یک برند در اینستاگرام است. بنابراین، می‌توانید خدمتی که به مدیریت رقابت‌ها و جوایز می‌پردازد، ارائه کنید.

47- مشاوره کسب‌وکار

همین‌طور می‌توانید از اینستاگرام برای ارائه خدمات مشاوره‌ای عام‌تر برای سایر بنگاه‌ها صرفا با اشتراک‌گذاری دانش خود و پیدا کردن اعتبار در میان مشتریان، استفاده کنید.

48- مشاوره امور زندگی

یا می‌توانید کلی‌تر بیندیشید و با استفاده از پست‌ها برای ارائه پندهای سریع و لایو اینستاگرامی برای محتواهای جامع‌تر، خدمات مشاوره امور زندگی ارائه دهید.

49- ایجاد دوره‌های آنلاین

شما می‌توانید برخی دوره‌هایی را که افراد برای یادگیری بیشتر در مورد اینستاگرام و بازاریابی بیشتر این پلتفرم نیاز دارند، طراحی کنید.

50- آموزش کارگاه‌های لایو

یا می‌توانید با استفاده از اینستاگرام برای گسترش ارائه‌های خود و ثبت‌نام فراگیران، بر آموزش کلاس‌های لایو در زمینه موضوعی خاص متمرکز شوید.


بیشتر بخوانید:

۵۰ ایده جهانی کسب درآمد با استفاده از گوگل ادسنس

ایده‌های جهانی کسب‌و‌کارهای خانگی

ایده‌های جهانی کارآفرینی و کسب‌و‌کارهای کوچک برای نویسندگان

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
Smallbiztrends
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا