نخستین جشنواره ایده‌های اشتغال زا و کارآفرینی برگزار خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز از برگزاری اولین جشنواره ایده‌های اشتغال زا وکارآفرینی کشور از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، او با بیان اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد: از مهمترین اهداف این جشنواره توسعه و ترویج فرهنگ اشتغال کار آفرینی و نوآوری، شناسایی ایده‌های برتر اشتغال زا، تشکیل بانک‌های اطلاعاتی ایده‌های برتر اشتغال زا و صاحبان ایده در سراسر کشور، توسعه و ترویج ایده پردازی، فراهم نمودن زمینه حمایت از ایده‌های اشتغال زا، شناخت فرصت‌های شغلی در مناطق و کمک به ایجاد اشتغال پایدار کشور است.

فلاح نژاد در خصوص ثبت نام در این جشنواره، گفت: علاقمندان می‌توانند ایده‌های خود را از تاریخ ۲۰ دی ماه لغایت ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ از طریق سامانه https://karafarinanebartar.mcls.gov.ir ثبت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز محور عناوین ایده‌های مورد قبول برای شرکت در این جشنواره را نام برده و گفت: ایده‌های ارائه شده باید بصورت یک مدل یا الگوی اشتغال زا در یک منطقه خاص ویا در سطح ملی با موضوعاتی مانند اشتغالزایی وکارآفرینی، اشتغالزایی جوانان وفارغ التحصیلان، اشتغال روستایی، اشتغال در مناطق کمتر برخوردار، اشتغال زنان سرپرست خانوار، معلولین، معتادان بهبود یافته، زندانیان آزاد شده، اشتغال مرتبط با محیط زیست یا کارآفرینی سبز و اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی مکران است.

او در خصوص فرایند بررسی ایده‌ها یاد آور شد: در ابتدا ایده‌ها در سطح این استان بررسی و ایده برتر به ستاد وزارت متبوع جهت شرکت در سطح ملی اعلام می‌شود و در سطح ستاد نیز ایده‌های ارسالی از سراسر کشور مورد بررسی قرار گرفته وایده برتر انتخاب و معرفی خواهد شد همچنین ارزیابی برترین ایده‌ها بر اساس نو آورانه بودن، میزان امکان پذیری اجرای ایده، تاثیر بر اشتغال کشور، تعداد اشتغال ایجادی، قابلیت دوام شغل، نیاز به منابع مالی کمتر برای اجرای ایده می‌باشد.

فلاح نژاد گفت: ضمن اهدا جوایز به ایده برتر توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جشنواره، اقدامات لازم برای عملیاتی نمودن ایده برگزیده توسط دستگاه مرتبط با موضوع ایده بعنوان الگو ومدل اشتغالزایی در راستای ماتریس زیست بوم اشتغال کشور انجام می‌شود.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز علاقمندان در این استان  می‌توانند در خصوص دریافت اطلاعات بیشتر از جشنواره با دبیرخانه استان در اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی این استان  به شماره تلفن ۳۲۱۲۸۰۰۰ داخلی ۴۵۸ واحد توسعه کارآفرینی تماس حاصل کنند.

برترین ایده ها بر اساس نوآورانه بودن، میزان امکان پذیری اجرای ایده ها، تاثیر بر اشتغال کشور و تعداد اشتغال ایجادی،  پایدار بودن اشتغال و نیاز به منابع مالی کمتر برای اجرای آن ایده، ارزیابی می شوند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
صدا و سیما
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا