ایده‌های جهانی کسب‌و‌کارهای خانگی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ایده‌های تجاری دست‌ساز که می‌توانید از خانه شروع کنید زیاد است. اما، اگر به‌دنبال چیزی هستید که به شما اجازه دهد خلاقیت خود را به کار ببندید و از خانه با لوازمی که به راحتی قابل دستیابی هستند کار کنید، ممکن است یک تجارت دست‌ساز برای شما مناسب باشد.

به گزارش کارآفرینی پرس، در اینجا 50 ایده کسب‌وکار دست‌ساز و صنایع دستی برای فروش وجود دارد که می‌توانید از خانه خود انجام دهید. با ما همراه باشید.

  1. سازنده کارت تبریک

با استفاده از کاغذ، تمبر، استنسیل و استعدادهای هنری خود، کارت‌های تبریک خود را از خانه طراحی کنید. سپس آثار خود را به‌صورت آنلاین بفروشید.

2. زیورآلات مهره‌دار

شما همچنین می‌توانید جواهرات خود را با استفاده از مهره‌ها و سایر لوازمی که به‌راحتی می‌توانید به‌صورت آنلاین یا در یک فروشگاه صنایع دستی محلی تهیه کنید، طراحی و ایجاد کنید.

3. لباس دوزی

اگر خیاطی مورد توجه شماست، می‌توانید خط لباس یا سایر اقلام لباس خود را برای فروش آنلاین ایجاد کنید.

4. طراح تیشرت

حتی ساده‌تر، می‌توانید در یک سرویس آنلاین مانند CafePress یا Redbubble ثبت‌نام کنید و طرح‌هایی را بارگذاری کنید که می‌توانید روی تی‌شرت‌ها و سایر محصولات چاپ کنید.

5. سفارشی ساز تیشرت

یا می‌توانید خلاق‌تر شوید و تی‌شرت‌هایی را با نام یا موارد دیگر برای مشتریان خاص سفارشی کنید.

6. شمع‌سازی معطر

شمع‌ها همچنین محصولات محبوبی هستند که مردم می‌توانند در سایت‌هایی مانند Etsy و Amazon خریداری کنند. شما می‌توانید برخی از لوازم اولیه را خریداری کنید و عطرها و طرح‌های خود را در خانه درست کنید.

7. سازنده لوازم آرایش

به همین ترتیب، می‌توانید چند ماده اولیه را به همراه رایحه‌ها و دیگر مواد قابل سفارشی‌سازی برای ساخت صابون‌ها، لوسیون‌ها و سایر محصولات بهداشتی دست‌ساز مخلوط کنید. (بهتر است مجوزهای لازم را اخذ کنید)

8. نقاشی

می‌توانید کارگاه نقاشی خود را در خانه راه‌اندازی کنید و آثار اصلی خود را به‌صورت آنلاین بفروشید.

9. تصویرگری

یا می‌توانید از فروش تصاویر به مشتریان به‌صورت آنلاین امرار معاش کنید.

10. خوش‌نویسی

مردم همچنین برای آثار هنری که دارای خوشنویسی یا سایر حروف هنری هستند، هزینه می‌پردازند. یا حتی می‌توانید این را به‌عنوان یک سرویس سفارشی ارائه دهید.

11. فروشنده چاپ

برای کسانی که هر نوع هنر بصری، از نقاشی گرفته تا تصویرسازی و موارد دیگر را خلق می‌کنند، می‌توانند نسخه‌هایی از آثار خود را چاپ کنند تا به‌صورت آنلاین با قیمت‌های مناسب‌تر به فروش برسانند.

12. هنرمند پرتره سفارشی

همچنین می‌توانید آثار هنری سفارشی را به مشتریان آنلاینی که می‌خواهند پرتره‌هایی از آن‌ها یا خانواده‌هایشان کشیده یا نقاشی شده ارائه دهید.

13. طراحی گرافیک

برای کارآفرینان باهوش‌تر در زمینه فناوری، می‌توانید محصولات مختلفی را که با استفاده از رایانه یا سایر ابزارهای فناوری طراحی می‌کنید، ارائه دهید.

14. فروشنده کالاهای کاغذی

کالاهای کاغذی مانند دعوت‌نامه‌ها و کارت‌های یادداشت نیز می‌توانند محصولات دست‌ساز محبوبی را ایجاد کنند که مردم می‌توانند به صورت آنلاین خریداری کنند.

15. کیف دستی‌ساز

شما می‌توانید با طراحی کیف و ساک دستی خط خود، با مواد و سبک‌های مختلف واقعا خلاق باشید.

16. طراحی کلاه

یا می‌توانید از نخ، پشم گوسفند، پارچه یا مواد دیگر کلاه بسازید.

17. روسری‌سازی

روسری‌ها همچنین می‌توانند محصولات دست‌ساز عالی را برای فروش آنلاین ایجاد کنند.

18. طراح لوازم جانبی مو

اگر می‌خواهید محصولات متنوع‌تری تولید کنید، می‌توانید مجموعه‌ای از لوازم جانبی مو را از سنجاق‌های کوچک گرفته تا هدبندهای تزئینی ایجاد کنید.

19. ترکیب رنگ‌ها

این یک روش محبوب برای تزئین هر چیزی از تی‌شرت گرفته تا کفش‌های پارچه‌ای است. می توانید رنگ‌ها و الگوهای مختلف را در خانه یا حیاط خود آزمایش کنید و سپس محصولات را به‌صورت آنلاین بفروشید. (برای کسب ایده عبارت Tie Dye Artist را در گوگل جستجو کنید)

20. گلدوزی سفارشی

همچنین می‌توانید با راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین گلدوزی خود، انواع محصولات مختلف مبتنی بر پارچه را سفارشی کنید.

21. کوبلن دوزی

کوبلن دوزی مشابه گلدوزی است. اما می‌تواند کمی بیشتر درگیر باشد. با استفاده از این تکنیک می‌توانید سایر آثار هنری دست‌ساز را بفروشید.

22. بافندگی/ قلاب‌بافی

اگر بیشتر یک بافنده هستید، می‌توانید محصولات مختلفی را برای فروش ایجاد کنید، از روسری گرفته تا پتوهای بزرگ و شما می‌توانید همین کار را با قلاب‌بافی انجام دهید.

23. اسباب‌بازی ساز مخملی

یا می‌توانید اسباب‌بازی‌های بچه‌گانه را از پارچه و انواع مواد مختلف که می‌توانید در فروشگاه‌های صنایع دستی معمولی پیدا کنید، درست کنید.

24. مجسمه‌ساز سفالی

مجسمه‌سازی یکی دیگر از روش‌های محبوب ساخت محصولات دست‌ساز است. شما می‌توانید خاک رس و سایر موادی را بخرید که به کوره یا تجهیزات تخصصی دیگری نیاز ندارند، بنابراین می‌توانید آثار نهایی خود را درست از خانه بسازید.

25. عکاس استودیو

شما همچنین می‌توانید کسب‌وکار خلاقانه خود را به‌عنوان یک عکاس راه‌اندازی کنید، در یک استودیوی خانگی یا حتی حیاط خود عکس بگیرید و سپس آن‌ها را به‌صورت آنلاین بفروشید.

26. قاب‌ساز

سپس می‌توانید قاب‌های دست‌ساز را که از پلاستیک، چوب یا مواد دیگر ایجاد می‌کنید، بفروشید. یا حتی می‌توانید از مشتریان بخواهید عکس‌ها یا آثار هنری را برای شما ارسال کنند تا بتوانید یک قاب سفارشی در اطراف آن ایجاد کنید.

27. سفارشی‌سازهای فنی

لوازم جانبی فنی مانند قاب گوشی در حال حاضر تقاضای زیادی دارند. بنابراین می‌توانید نسخه‌های ساده را خریداری کرده و سپس با استفاده از لوازم مختلف آن‌ها را تزئین کنید.

28. سبد بافی

برای کارآفرینان قدیمی‌تر، می‌توانید با فروش آنلاین سبدهایی که با دست بافتید، کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید.

29. خدمات سبد هدیه

یا می‌توانید فروشگاه خود را راه‌اندازی کنید که جعبه‌ها و سبدهای هدیه را با سبدهای دست‌ساز و سایر محصولات داخل آن می‌فروشد.

30. تهیه مواد اولیه

شما همچنین می‌توانید محصولاتی را بفروشید که مردم می توانند از آن‌ها برای ساخت اقلام دست‌ساز خود استفاده کنند. با چند قطعه تجهیزات و مواد، می‌توانید نخ خود را بچرخانید و سپس آن را به مشتریان به‌صورت آنلاین بفروشید. (برای مثال Yarn Spinner را در گوگل جستجو کنید).

31. هنرمند فیبر

یا می‌توانید از نخ، پشم و سایر الیاف برای ساختن هنر دیواری بافته شده استفاده کنید که می‌توانید آن را به‌عنوان محصول نهایی بفروشید.

32. لحاف دوزی

اگر علاقه‌مند به تولید محصولات دست‌ساز بزرگتر هستید، می‌توانید لحاف‌های خود را با پارچه، الیاف و چرخ خیاطی بسازید.

33. الگوسازی

برای دوخت و دوز و بافندگی، می‌توانید الگوهای منحصربه‌فردی ایجاد کنید و به‌صورت آنلاین به سایر صنعت‌گران بفروشید.

34. ساخت دفترچه خاطرات

اگر می‌خواهید به مردم کمک کنید تا خاطرات خاص خود را حفظ کنند، می‌توانید یک تجارت اسکرپ‌بوک راه‌اندازی کنید که در آن الگوها یا حتی صفحات سفارشی را ارائه می‌دهید. (برای اطلاعات بیشتر اسکرپ بوک را در گوگل به فارسی و انگلیسی جستجو کنید)

35. هنرمند شابلون

یا می‌توانید شابلون‌ها و محصولات مشابهی را طراحی کنید که اسکرپ‌بوک‌ها می‌توانند از آن‌ها برای ساختن خلاقیت‌های خود استفاده کنند.

36. مهرساز لاستیکی

به‌طور مشابه، می‌توانید نشان‌ها تمبرها را از لاستیک حکاکی کنید و آن‌ها را به اسکرپ‌بوک‌ها یا دیگر مشتریان خلاق بفروشید.

37. مهره‌ساز

یا می‌توانید از خاک رس، شیشه یا انواع مواد دیگر مهره بسازید و به جواهرسازان بفروشید.

38. رنگرز طبیعی

اگر هر نوع الیاف طبیعی یا محصولات پارچه‌ای را می‌فروشید، می‌توانید آن‌ها را با استفاده از اقلامی که ممکن است از قبل در آشپزخانه خود دارید مانند پوست آووکادو و زردچوبه رنگ کنید.

39. صحافی کتاب

اگر می‌خواهید کتاب یا مجلات بفروشید، می‌توانید جلد و صحافی خود را با استفاده از مواد اولیه از هر فروشگاه صنایع دستی ایجاد کنید.

40. منبت‌کار

محصولات چوبی بزرگ مانند مبلمان ممکن است برای بسیاری از کارآفرینان خانگی کمی بیش از حد درگیرکننده باشد. اما می‌توانید محصولات کوچک‌تری را تنها با چند وسیله حکاکی کنید.

41. آب‌نبات‌سازی

شما همچنین می‌توانید محصولات آب‌نبات خود را در آشپزخانه خود درست کنید و سپس آن‌ها را برای فروش بسته بندی کنید. (بهتر است مجوزهای لازم را اخذ کنید).

42. سرویس تغییرات (خدمات خیاطی)

اگر می‌خواهید یک کسب‌وکار دست‌ساز راه‌اندازی کنید که بیشتر خدمات‌گرا باشد، می‌توانید به مشتریانی که اقلام خود را مستقیماً به خانه شما می‌فرستند، لباس و سایر اقلام را تغییر دهید.

43. زینت‌ساز

برای کارآفرینان جشن، شما همچنین می‌توانید زیورآلات سفارشی خود را طراحی و بسازید تا در طول فصل بفروشید.

44. طراح لباس عروسک

اگر می‌خواهید لباس بسازید اما با تکه‌های کوچک‌تر پارچه و سایر مواد کار کنید، می‌توانید لباسی متناسب با عروسک‌های محبوب بسازید و سپس آن محصولات را به‌صورت آنلاین بفروشید.

45. سازنده لوازم جانبی حیوانات خانگی

یا می‌توانید لباس و لوازم جانبی برای سگ، گربه و سایر حیوانات خانگی بسازید.

46. اپراتور فروشگاه اینترنتی هدیه

اگر می‌خواهید محصولات متنوعی بسازید، می‌توانید فروشگاه آنلاین هدیه خود را با تمام دسته‌های مختلف در نظر بگیرید.

47. نویسنده کتاب الکترونیکی

برای صنعتگران باتجربه، می‌توانید در واقع کتاب خود را با دستورالعمل‌ها یا ایده‌ها بنویسید و سپس آن را به‌عنوان یک کتاب الکترونیکی آنلاین منتشر کنید.

48. فروشنده راهنما

یا می‌توانید راهنماهای مرتبط با صنایع دستی کوچک‌تر ایجاد کنید و آن‌ها را در وب سایت خود بفروشید.

49. سازنده دوره آنلاین

برای دستورالعمل‌های عمیق‌تر، می‌توانید دوره‌های آنلاین اختصاص داده شده به هنر انتخابی خود را ایجاد کنید.

50. بلاگر

یا می‌توانید یک وبلاگ در مورد تجارت دست‌ساز خود راه‌اندازی کنید و از طریق تبلیغات یا روش‌های دیگر درآمد کسب کنید.


بیشتر بخوانید:

ایده‌های جهانی کارآفرینی و کسب‌و‌کارهای کوچک برای نویسندگان

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
Smallbiztrends
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا