علی اکبر طهماسبی از پرداخت ۷۳۵ میلیون تومان وام به هنرمندان از سوی صندوق کارآفرینی خراسان شمالی خبر داد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: صندوق کارآفرینی استان ۷۳۵ میلیون تومان تسهیلات کرونایی برای ۱۶ نفر در ۹ ماه امسال پرداخت کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، علی اکبر طهماسبی اظهار داشت: این میزان تسهیلات پرداختی برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، اشتغالزایی و کارآفرینی به هنرمندان استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای اشتغال و حمایت از کسب و کارهای فرهنگی و هنری، پرداخت تسهیلات کم بهره از طریق ثبت نام در سامانه تحفه و با همکاری صندوق کارآفرینی امید از فروردین ۱۴۰۰ آغاز شد، گفت: متقاضیان در رسته های مختلف از جمله نمایش، آموزشگاه های آزاد هنری، موسیقی، هنرهای تجسمی، فرهنگ و ادب، مد و لباس، موسسات فرهنگی هنری، کانون های آگهی و تبلیغات و رسانه ها مشمولان این طرح بودند.

وی با اشاره به اینکه این تسهیلات حمایتی از بخش فرهنگ، هنر و رسانه با ثبت نام در سامانه تحفه و معرفی آن‌ها به بانک‌ها در اختیار متقاضیان قرار گرفت گفت: این تسهیلات چهار درصدی و با تنفس ۶ ماهه است.

۵۶۱ هنرمند خراسان شمالی تسهیلات کرونایی گرفتند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۵۶۱ هنرمند استان تسهیلات کرونایی گرفتند که ۱۲۷ نفر آنها در ۹ ماه امسال بوده است.

 طهماسبی اظهار داشت: از ابتدای کرونا تاکنون برای ۷۷۸ نفر هنرمند در ۲ مرحله پرونده دریافت تسهیلات کرونا تشکیل شده است.

وی افزود: به همین منظور ۱۴ میلیارد و ۸۱۷ میلیون تومان تسهیلات ۱۲درصدی پرداخت شده است که ۱۲۷ نفر آنها از ابتدای سال تاکنون بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: مبلغ پرداخت شده تسهیلات در ۹ ماه امسال چهار میلیارد و ۳۵۲ میلیون تومان است.

وی گفت: این تسهیلات با توجه به سوابق کاری هنرمندان مبلغ متفاوت است که با اقساط ۲۴ ماهه و با سود ۱۲ درصد است.

وی افزود: مهلت برخورداری از تسهیلات حمایتی کرونا تا پایان سال ۱۴۰۰تمدید شد و  متقاضیان چنانچه تاکنون موفق به دریافت تسهیلات نشده‌ اند می توانند با مراجعه به سایت http://corona-kara.mcls.gov.ir، نسبت به ثبت نام یا تکمیل مدارک اقدام کنند.

هم اکنون در خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت، هزار و ۱۱۵ مرکز فرهنگی و هنری وجود دارد.

خراسان شمالی از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد و طبق آمار تاکنون ۲ هزار و ۸۷ نفر در استان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند که بیشترین آمار فوتی هشت ماه امسال بوده است.

براساس این گزارش خراسان شمالی رتبه نخست پوشش واکسیناسیون کشوری را دارد و  از ابتدای تزریق دُز سوم واکسیناسیون کرونا، تاکنون ۶۲ هزار  نفر در استان دُز سوم را تزریق کرده اند.

 همچنین حدود ۱۲۰ هزار نفر دیگر نیز در استان مشمول دریافت دُز سوم  هستند که باید برای دریافت این دُز مراجعه کنند.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، رازوجرگلان، فاروج و گرمه در وضعیت رنگبندی آبی کرونایی و سه شهرستان شیروان، اسفراین و جاجرم نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا