مدرسه عالی مهارت «بورس و بازار سرمایه» راه‌اندازی خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: راه‌اندازی مدارس عالی مهارتی با توجه به وضعیت منطقه ایلام در اولویت قرار داشته و این مهم در زمینه بورس و بازار سرمایه در دست اقدام است.

 به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، به رؤسای استانی و واحدهای ویژه دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ و تأکید شد؛ این آیین‌نامه که به‌تفصیل در اختیار واحدهای دانشگاهی قرار گرفته، شامل مواردی از جمله مقدمه و تعاریف، تأسیس دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی، اداره امور دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی، آموزش‌های کوتاه مدت و… است.

واحدهای دانشگاهی براساس بندهای این آیین‌نامه و بنا به مقتضیات سند مأموریت و آمایش، برنامه‌ریزی و کارآفرینی دانشگاه و شرایط ناحیه‌ای با تأمین امکانات می‌توانند دانشکده مهارت و کارآفرینی تأسیس کنند. در این راستا طبق مصوبه شورای دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی در واحدهای دانشگاهی راه‌اندازی می‌شوند و آموزشکده‌های فنی‌حرفه‌ای سما در این دانشکده ادغام و وظایف جدیدی برعهده می‌گیرند.

با توجه به نقش مهم مهارت در اشتغال فارغ‌التحصیلان و اقدام دانشگاه آزاد اسلامی در ایجاد دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی و آغاز ادغام آموزشکده‌ها طبق بخشنامه از شهریور ۱۴۰۰ با مسئولان دانشگاه و معاونان آموزش‌های عمومی و مهارتی واحدهای دانشگاهی گفت‌وگویی انجام شد که در این شماره از پرونده «دانشجو، مهارت، اشتغال» گفت‌وگو با احسان میرزاحسینی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام را می‌خوانیم.

واحد ایلام دانشکده مهارت و کارآفرینی را راه‌اندازی کرد و اکنون بیش از ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های مختلف کاردانی پیوسته و ناپیوسته آن مشغول به تحصیل هستند.میرزاحسینی اعلام کرد: مجتمع آموزشی سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام اکنون با ۹۳۳ دانش‌آموز از مهد کودک تا پیش دانشگاهی در حال ارائه خدمت به هم استانی‌های ایلامی است. از ویژگی‌های مدارس سمای ایلام می‌توان فضای آموزشی وسیع و استاندارد با بیش از ۷ هزار متر مربع، استفاده از معلمان توانمند جوان و مؤمن و متعهد، استفاده از امکانات لازم و متدهای آموزشی نوین مانند آموزشگاه زبان‌های خارجی، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها، کتابخانه تخصصی با بیش از ۶ هزار جلد کتاب، پارک علمی و تحقیقاتی دانش‌آموزی و … را ذکر کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تفاهم‌نامه‌ای در حوزه مهارت و کارآفرینی با دیگر ادارات منعقد شده است؟ بیان کرد: در راستای توانمندسازی دانشجویان و دیگر علاقه‌مندان، سمای ایلام با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان به راه‌اندازی مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی اقدام کرده است، سال ۱۴۰۰ آموزشگاه زبان‌های خارجی به منظور آموزش و یادگیری زبان‌های مختلف انگلیسی، عربی، فرانسه و … برای برادران و خواهران دایر شد که علاوه بر آموزش، دوره‌های آمادگی آزمون‌های EPT،TOFEL،MSRT، مکالمه، گرامر و کنکور را نیز برگزار می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام مطرح کرد: با وجود زمینه‌ها و زیرساخت‌های مناسب برنامه راه‌اندازی مدارس مهارتی در دست اقدام است و با توجه به سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سما و تأکید دکتر طهرانچی مبنی بر اهمیت راه‌اندازی دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی، آموزشکده سما نیز با ادغام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، دانشکده مهارت و کارآفرینی را راه‌اندازی کرد و اکنون بیش از ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های مختلف کاردانی پیوسته و ناپیوسته مشغول به تحصیل هستند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا