شناسایی بانوان موفق کارآفرین در دانشگاه تهران

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس دانشگاه تهران، تشکیل شبکه زنان کارآفرین دانشگاه تهران را برای گسترش حوزه فعالیت‌های بانوان دانشگاهی ضروری دانست و گفت: بانک اطلاعاتی ظرفیت‌های بانوان دانشگاه تهران تشکیل شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، دکتر سید محمد مقیمی در نشستی با منتخب از بانوان هیأت علمی در دانشگاه تهران که در سالن شورای دانشگاه برگزار شد، بر برنامه‌ریزی برای ارتقاء و توسعه نقش زنان در دانشگاه تهران تاکید کرد و گفت: من در شایسته‌سالاری به عنوان معیار انتخاب مدیران تاکید داریم. ضمن اینکه استعدادیابی و برنامه‌ریزی برای توانمندسازی زنان در کانون ارزیابی مدیران ضروری است.

وی خاطر نشان کرد: به همین جهت بانک اطلاعاتی از ظرفیت‌های بانوان دانشگاه تهران در حوزه‌های اجرایی و مدیریتی تشکیل شود.

رییس دانشگاه  تهران تاکید کرد: شبکه‌سازی زنان دانشگاه تهران، تشکیل شبکه زنان کارآفرین این دانشگاه، ایجاد شورای سیاستگذاری زنان و خانواده و فعال‌سازی دبیرخانه‌ای برای پیگیری اجرای مصوبات این شورا و همچنین طراحی و برگزاری جشنواره‌ای به مناسبت روز زن با مشارکت اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی زنان از دیگر محورهایی است که بایدمورد توجه قرار بگیرد.

همچنین دکتر فاطمه یزدیان مشاور رئیس دانشگاه تهران در امور بانوان و خانواده نیز با تشریح ترکیب جنسیتی دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه تهران، از تشکیل ۸ کارگروه ویژه بانوان در دانشگاه تهران با عناوین پژوهشی، فرهنگ و ارتباطات، تحول اداری و اصلاح مقررات، آموزشی، سلامت، ورزشی، خانواده و تعیین اطلس بانوان و شناخت توانمندی‌ها و مشکلات خبر داد.

مشاور رئیس دانشگاه تهران در امور بانوان و خانواده، از شبکه‌سازی علمی و اجرایی بین بانوان هیأت علمی دانشگاه تهران به عنوان برنامه دیگر در حال انجام نام برد و تاکید کرد: لازم است که با همکاری اعضای هیأت علمی، این شبکه‌سازی را در بحث‌های بین‌المللی نیز داشته باشیم.

وی بر بکارگیری بانوان بر اساس شایستگی‌ها و توانمندی‌هایشان در سطوح مختلف مدیریتی در دانشگاه تاکید کرد و گفت: شناسایی بانوان موفق کارآفرین در دانشگاه، مهارت‌آموزی دانشجویان دختر و راه‌اندازی رشته‌های مرتبط و مورد نیاز زنان، از جمله محورهایی است که توسط حوزه مشاور امور زنان در حال پیگیری است.

دکتر یزدیان همچنین  نسبت به ارتقای خدمات رفاهی و ورزشی ویژه برای بانوان در دانشگاه تهران تاکید کرد و خواستار حمایت از بانوان سرپرست خانوار شاغل در دانشگاه شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا