سیاوش ملکی‌فر از اختصاص ۲۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه به صندوق‌های جسورانه بورسی تا پایان سال جاری خبرداد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: تا پایان امسال ۲۸۰۰ میلیارد تومان در اختیار صندوق‌های جسورانه بورسی و خصوصی قرار می‌گیرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا،‌ دکتر سیاوش ملکی‌فر در سومین رویداد بزرگ «استان‌آپ» سمنان گفت: برقراری تعادل بازار، تقویت بخش خصوصی و لحاظ جذابیت این بخش، بزرگتر نکردن دولت و فراهم آوردن منابع مالی موردنیاز زیست‌بوم از جمله ملاحظات مهم صندوق نوآوری در مداخله در زیست‌بوم فناوری است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۶۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور مشغول به فعالیت هستند که از حمایت‌های صندوق نوآوری از جمله تسهیلات، ضمانت نامه، سرمایه‌گذاری و توانمندسازی برخوردارند. 
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: صندوق نوآوری از شتابدهنده‌های دانش‌بنیان تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه سرمایه بذری، تا سقف ۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه‌ رهن، تا سقف ۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در گردش، تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض توانمندسازی و هم‌سرمایه‌گذاری با شتابدهنده‌ها برای تامین سرمایه بذری حمایت می‌کند.

ملکی‌فر با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷ صندوق جسورانه بورسی و خصوصی، پذیره‌نویسی شده و یا در حال پذیره‌نویسی هستند، گفت: صندوق نوآوری در ۱۰ صندوق جسورانه بورسی و خصوصی به میزان ۳۲۰ میلیارد تومان، سرمایه‌گذاری کرده است.

وی ادامه داد: تا پایان امسال ۲۸۰۰ میلیارد تومان در اختیار صندوق‌های جسورانه بورسی و خصوصی قرار می‌گیرد و البته سرمایه اولیه این صندوق‌ها ۱۸۱۰ میلیارد تومان بوده است.
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه تعداد صندوق‌های پژوهش و فناوری در کشور را ۶۵ صندوق اعلام کرد که تاکنون ۸۵۱ میلیارد تومان نیز به این صندوق‌ها تخصیص یافته است. 

ملکی‌فر در ادامه به روند برگزاری رویداد استان‌آپ سمنان اشاره کرد و گفت: فراخوان این رویداد، هفته سوم مهر ماه ۱۴۰۰ منتشر و به دنبال آن هفت جلسه با فعالان زیست‌بوم استان برای معرفی رویداد استان‌آپ به همراه تعامل با ۴۴۵ کسب و کار نوپا و استارت‌آپ در سطح استان سمنان برگزار شد.

وی خاطرنشام کرد: ۱۳۰ کسب و کار نوپا و استارت‌آپ نیز از سطح استان سمنان برای رویداد استان‌آپ مشارکت داشتند که ۳ جلسه ۹ ساعته آموزشی و توانمندسازی و ۲۱۴ ساعت جلسه منتورینگ و مشاوره آنلاین نیز با حضور ۲۱ منتور برگزار شد. همچنین، بالغ بر ۱۲۰۰ طرح فناور و ایده برای استان‌آپ سمنان پایش شدند و حدود ۳۰ تیم برای منتورینگ حضوری و مشاوره و در نهایت ۱۶ استارت‌آپ برای ارایه نهایی به سرمایه‌گذاران و شتابدهنده‌ها انتخاب شدند.

انتظار ما از برگزاری رویدادهای فناورانه، گسترش فرهنگ نوآوری است

همچنین در این رویداد، دکتر امید رضایی‌فر، مدیرکل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم نیز در ادامه سومین رویداد بزرگ «استان آپ» سمنان گفت: تعیین شاخص‌های اصلی و تبیین جایگاه اکوسیستم نوآوری و فناوری در مجموعه وزارت علوم صورت می‌گیرد و البته مراکز رشد در دانشگاه‌ها و اتاق‌های فکر به عنوان بازوهای اجرایی در توسعه اکوسیستم نوآوری به ما کمک می‌کند.

وی افزود: انتظار ما از برگزاری رویدادهای فناورانه، گسترش فرهنگ نوآوری است چرا که توسعه این اکوسیستم نیازمند گفتمان و تبادل نظر هرچه بیشتر است.
مدیرکل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم با بیان اینکه کشور ما در مقوله اکوسیستم نوآوری و فناوری حدود ۲۰ سال از تجربیات دنیا فاصله دارد، تاکید کرد: این اکوسیستم باید با استفاده از مدل اقتصادی شکل بگیرد. 

رضایی‌فر با بیان اینکه از نظر دانش بنیانی به اعتماد به نفس علمی ‌رسیده‌ایم، گفت: شرکت‌های دانش بنیان فعالیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف در کشور انجام داده‌اند و ما با همفکری افراد در مورد راهبردهای جدی در این حوزه کمک خواهیم کرد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا