رونمایی از مدرسه ملی مهارت برای مشاغل آینده جهاد دانشگاهی انجام شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدرسه ملی مهارت آینده مشاغل و مشاغل آینده جهادداشگاهی با حضور دکتر یوسف نوری وزیر آموزش وپرورش و دکتر محمد صادق بیجندی معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی در نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی ۱۴۰۰ رونمایی شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش  در مراسم رونمایی از مدرسه آینده مشاغل و مشاغل آینده ملی مهارت با تجلیل از دست اندرکاران این حرکت ملی گفت:  مدرسه ملی مهارت می تواند به بسیاری از نیازها  و مسائل نظام آموزشی کشور پاسخگو باشد.
وی در این بازدید و رونمایی که با همراهی دکتر بیجندی معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی صورت گرفت  مدرسه ملی مهارت را نیاز همه مدارس و دانشگاه ها عنوان کرد و گفت: برای این منظور آماده همکاری با جهاد دانشگاهی هستیم و باید مدرسه ملی مهارت جهاددانشگاهی وارد نظام آموزش و پرورش شده و بسترساز همکاری در توانمندسازی دانش آموزان و معلمان در توجه به آینده مشاغل و مشاغل آینده باشد.
دکتر محمدصادق بیجندی معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه مدرسه ملی مهارت با هدف پرداختن به آینده مشاغل و مشاغل آینده صورت گرفته است گفت: این مدرسه می تواند بستر و زمینه همکاری جهاد دانشگاهی و وزارت آموزش و پرورش باشد گفت: آمادگی دارم ارتباط خود را با همه بدنه آموزش و پرورش در زمینه فعالیت های مدرسه ملی مهارت توسعه دهیم.
معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی  تصریح کرد: بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد درباره آینده مشاغل در سطح جهانی و تحول بازار کار ناشی از انقلاب چهارم صنعتی شاهد ایجاد ۱۳۳ میلیون فرصت شغلی و جابجایی ۷۵ میلیون شغل در سال ۲۰۱۸ بودیم.
وی افزود:  ۱۶ درصد از کل فرصت های شغلی در سال ۲۰۱۸ ناشی از تحولات انقلاب صنعتی چهارم بوده است که این میزان تا سال ۲۰۲۲ به ۲۷ درصد افزایش خواهد یافت و این چشم انداز ناشی از مجموعه‌ای از خوشه ها و حرفه های نوظهور است چنانچه در کشورهای عضو جی بیست به تقاضای بازار برای حرفه ها و مهارت های نوظهور پاسخ داده شود شاهد رشد ۵.۱۱ تریلیون دلاری تولید ناخالص داخلی این کشور ها طی دو دهه آینده خواهیم بود.
وی با اشاره به ماموریت های جهاد دانشگاهی در نقشه جامع علمی کشور در زمینه مشارکت در توسعه آموزش تخصصی نوین و مهارت های پیشرفته گفت: مدرسه ملی یا هدف توانمندسازی جوانان جهت ورود به بازارکار حال و آینده طراحی و راه اندازی شده است.
به گزارش بازارکار، براساس این گزارش همچنین دکتر سهیل دادخواه مدیر مدرسه ملی مهارت برای آینده مشاغل و مشاغل آینده جهاد داشگاهی اهداف و ماموریت های مدرسه ملی مهارت را  برای وزیر آموزش و پرورش و هیات همراه تشریح کرد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
جهاددانشگاهی
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا