رضا صفاری: صنایع تک در شهرک‌های صنعتی تقاضامحور استان قزوین مستقر می‌شوند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: با توجه به اولویت‌های مد نظر دولت سیزدهم در شهرک‌های تقاضامحور که محدودیت زمین دارند، اولویت واگذاری زمین با صنایع تک و شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از تسنیم، رضا صفاری درباره رویکرد مدیریت جدید شرکت شهرک‌های صنعتی در توسعه صنایع استان اظهار داشت: با توجه به اولویت‌های مد نظر دولت سیزدهم در شهرک‌های تقاضامحور که محدودیت زمین دارند، اولویت واگذاری زمین با صنایع تک و شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود.

وی همچنین از استقرار سامانه اینترنتی واگذاری زمین در شرکت شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت: بر این اساس ارتباط کارشناس شرکت شهرک‌ها با سرمایه‌گذار از طریق اینترنت برقرار می‌شود. به طوری که سرمایه‌گذار درخواست خود را در سامانه ثبت کرده، بعد مزایای سرمایه‌گذاری را در شهرک و نواحی صنعتی استان مطالعه کرده و بر این مبنا زمین مد نظر خود را در نقشه شهرک انتخاب می‌کند.

صفاری همچنین بر لزوم توسعه شهرک‌های صنعتی تقاضامحور تأکید کرد و افزود: در حال حاضر در شهرک‌های صنعتی که تقاضا برای سرمایه‌گذاری زیاد است، زمین برای واگذاری نداریم و به همین خاطر به دنبال الحاق 700 هکتار زمین جدید به این شهرک‌ها هستیم.

وی با اشاره به لزوم ایجاد عدالت بین شهرک‌های صنعتی تقاضامحور و نواحی صنعتی ادامه داد: با وجود توجه به شهرک‌های تقاضامحور تکمیل زیرساخت‌ها در نواحی صنعتی موجود در مناطق محروم در اولویت نخست ما گرفته است و رویکرد ما این است که در همه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین زمین‌ها آماده‌سازی شده و برای جذب سرمایه‌گذار آماده باشند.

11 واحد صنعتی شهرک چرمسازی با مشکل تغییر کاربری روبه‌رو هستند

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین در بخش دیگری از این گفتگو درباره آخرین وضعیت شهرک چرمسازی گفت: 11 واحد صنعتی موجود در این شهرک دچار مشکلاتی برای تعیین محدوده فعالیت و گذراندن مراحل تغییر کاربری و اخذ سند در کمیسیون تبصره یک ماده یک هستند و در صورت گذراندن این مراحل مجوز ایجاد شهرک‌ها را به آنها اعطا می‌کنیم.

صفاری اضافه کرد: اگر این مراحل طی شود، مجوز ایجاد یک شهرک صنعتی خصوصی را برای چرمسازی صادر می‌کنیم و بعد از آن هم به دنبال تکمیل زیرساخت‌های خدماتی آن خواهیم رفت و در این حوزه اعتبارات لازم را جذب خواهیم کرد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا