درباره معلول نخبه ایرانی با سه شرکت کارآفرینی!

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معلول نخبه ایرانی گفت:دو شرکت در حوزه خدمات پستی و خدمات سلامت دارم؛ یک آکادمی آموزشی هم دارم که به افراد دارای معلولیت در حوزه‌های مختلف آموزش می‌‌دهیم و برای بازارکار آماده می‌کنیم.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از فارس، وحید رجبلو، نخبه کارآفرین معلول ایرانی در برنامه شب نشینی شبکه جام جم، گفت: هرچقدر کاری کنیم که دوست داشتنی شویم و دیگران ما را دوست داشته باشند زندگی بهتری خواهیم داشت. اینکه برخی نکته‌ها از استوین هاوکینگ را به من نسبت می‌دهند دوست ندارم. او استاد ماست ولی اینکه بخواهم صفت او را به همراه خودم داشته باشم موافق نیستم.

رجبلو تصریح کرد: آدمی هستم که طبیعتم آدم کم نیاور و پر شور و نشاط هستم. از جایی به بعد متوجه شدم با دیگران تفاوت‌هایی دارم اما مبنی بر اینکه ناامید شوم نبود و فکر کردم که چرا من نباید در جریان زندگی باشم و سعی کردم که خودم را با شرایط زندگی وفق دهم. حوزه IT حوزه‌ای بود که به تحرک خاصی نیاز نداشت و باید پشت یک سیستم می‌نشستیم و حالا 16 سال است در این حوزه و 8 سال است که در کارآفرینی هم فعال هستم.

وی درباره سختی‌ها و مشکلاتش بیان کرد: بیماری من SMA است و پیش رونده است که با عصب و عضله درگیر است و هرسال بخشی از بدن را از کار می‌اندازد. با کامپیوتر خریدن من به این معنا نبود که به راحتی بتوانم با آن کار کنم چون کمرم، دست هایم و.. از کار می‌افتاد و باید به دنبال راه حل می‌گشتم. از دیگر چالش‌های در مسیرم این بود که نمی‌توانستم در کلاس‌های آموزشی مثل سایر افراد استفاده کنم و باید خودم استاد خودم می‌شدم.

نخبه معلول ایرانی ادامه داد: از جایی به بعد حس کردم زندگی مثل یک بازی است که هر مرحله را می‌گذرانیم زیبایی مرحله بعدی به چالش‌های جدید آن است. وقتی رسید که به جایی رسیدم که باید چند مجموعه را رهبری می‌کردم اما عملا دست‌هایم کار نمی‌کرد و به دنبال تجهیزاتی بودم که بدون لمس کردن کامپیوتر را مدیریت کنم و توانستم دستگاهی را وارد کنم که با حرکات چشم کامپیوتر را کنترل می‌کند.

وی افزود:داشتن چنین امکاناتی در ایران سخت است اما توانستم امکانات خودم را برای خودم فراهم کرده تا مسیر را برای دیگران هم باز کنم.

رجبلو درباره خسته شدنش از شرایط افزود: اینکه خسته شویم مهم نیست اینکه از چه چیزی خسته شویم مهم است. گاهی از رفتار آدم‌ها خسته می‌شوم گاهی افراد که در مجموعه‌های من کار می‌کرده‌اند برایشان سخت بوده است که من مدیرش باشم و سعی کرده است که با حرف‌ها و رفتارهایی مرا از جایگاهی که برایم خودم ساخته‌ام دور کند.

این معلول نخبه ایرانی متذکر شد: مردم باید آگاهی داشته باشند که در اولین نگاه و از روی ظاهر دیگران را قضاوت نکنند بلکه به هوش و رفتار طرف مقابل توجه داشته باشند. به علاوه مناسب سازی‌های شهری برای معلولان خیلی کم است که این موضوع آزار دهنده شده است؛من تقریبا ماهی دو بار زمین می‌خورم و آسیب‌های جدی می‌بینم.

وی اظهار داشت: در نقطه‌ای که پذیرفتم زندگی من همین است و کسی در آن مقصر نیست و باید از چیزهایی که دارم استفاده کنم و خودم را مستحق بهترین‌ها دانستم و سعی کردم خودم به آنها برسم باعث شد مقاومت کنم و برای اهدافم بجنگم.

معلول نخبه ایرانی عنوان کرد: جایگاه افراد ربطی به معلولیت ندارد ولی اگر فرد عادی هم بودم جایگاه خودم را می‌ساختم.

رجبلو گفت: وقتی خانواده‌ام به من برای مباحث حرکتی به من کمک می‌کنند من هم در موضوعات دیگر به آنها کمک می‌کنم. دو نفر از خواهر و برادرهایم در شرکت خودم کار می‌کنند.

وی درخصوص فعالیت‌های کارآفرینی‌اش تصریح کرد: دو شرکت در حوزه خدمات پستی و خدمات سلامت دارم؛ یک آکادمی آموزشی هم دارم که به افراد دارای معلولیت در حوزه‌های مختلف آموزش می‌ دهیم و برای بازارکار آماده می‌کنیم.

این معلول نخبه افزود: در سال 2020 به عنوان یکی از جوانان موفق دنیا انتخاب شدم. وقتی اولین شرکتم راه افتاد در یک بازه 6 ماهه توانستم برای هزار نفر را مشغول به کار کردم و به 13 هزار نفر از افراد دارای معلولیت خدمات سلامتی ارائه دهم.

این نخبه معلول ابراز داشت:‌هم سعی کردم که از طریق تبلیغات دهان به دهان خودم را معرفی کنم و هم افراد من را پیدا کردند و این توجه جامعه جهانی را جلب کرد. بعد از آن برشی از مستند زندگی‌ام را ساختم که به جشنواره سینما حقیقت راه یافت و متوجه شدم که مستندم پذیرفته شده است. به عنوان تهیه کننده در حوزه فیلم سازی هم فعالیت هایی را انجام می دهم.

رجبلو عنوان کرد: قهرمان زندگی‌ام همیشه همراهم بوده است و مادر و پدرم بسیار برایم زحمت کشیده اند و بعد از آن به خودم بدهکار هستم چون می‌خواهم زندگی را زندگی کنم و لذت ببرم تا به اهدافم برسم.

وی گفت: دوست دارم با دوچرخه ایرانگردی کنم و ازدواج کنم. نیک وی اچیچ فرد تاثیر گذار و الهام بخشی است ولی من سعی نکرده‌ام صرفا سخنران انگیزشی باشم؛ چون حرف زدن راحت است من دوست دارم که در عمل نتیجه کار مرا ببینند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
فارس
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا