بانوی کارآفرین که به کمک کمیته امداد برای ۷۰ زن سرپرست خانوار اشتغالزایی کرد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بانوی سرپرست خانوار با دریافت تسهیلات اشتغال از کمیته امداد و راه‌اندازی کارگاه سفالگری، برای ۷۰ نفر از بانوان نسرپرست خانوار، کارآفرینی کرده و به دنبال فروش محصولات خود در بازار‌های بین‌المللی است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل ازخبرگزاری دانشجو، طی سال‌های اخیر کمیته امداد به دنبال تغییر رویکرد از حمایت به سمت توانمندسازی بوده و در همین راستا با ارائه تسهیلات اشتغال، آموزش و دیگر خدمات تلاش کرده موجبات خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت را فراهم کند.

خانم محمدی ۳۷ ساله اهل همدان است. او که به دلیل بروز برخی مشکلات خانوادگی در سال ۹۵ از همسر جدا شده و سرپرستی و حضانت دو فرزندش برعهده گرفته است، در این باره می‌گوید: در آن زمان از لحاظ اقتصادی در مضیقه بسیار بودم و به همین دلیل به کمیته امداد مراجعه کردم. مسئولان کمیته امداد به من پیشنهاد کردند که اگر در شغل و حرفه‌ای آشنایی داشته باشم، می‌توانند با ارائه وام اشتغال زمینه کسب درآمد پایدار را برایم فراهم کنند.

این بانوی خوش‌فکر می‌افزاید: من نیز که از مدت‌ها قبل هنر میناکاری بر روی سفال را به عنوان یک سرگرمی انجام می‌دادم، تصمیم گرفتم تا این کار را برای امرار معاش ادامه دهم؛ بنابراین پس از اینکه شرایطم از سوی کمیته امداد احراز شد، وام اشتغال را دریافت کرده و علاوه بر راه‌اندازی یک کارگاه، کوره‌ای هم برای پخت سفال‌ها تهیه کردم.

وی ادامه داد: پیش از دریافت وام اشتغال‌زایی از کمیته امداد، به صورت دستمزدی برای دیگران کار می‌کردم؛ یعنی کار را از لاله‌جین به صورت خام دریافت کرده و پس از میناکاری به صورت کوره نرفته، کار را تحویل می‌دادم و براساس میزان کارکرد، پول دریافت می‌کردم، اما با خرید کوره و راه‌اندازی کارگاه، کسب و کار خودم راه انداختم به طوری‌که کار خام را از لاله‌جین تحویل گرفته و در بین آشنایان و همسایگان که در منزل میناکاری سفال انجام می‌دادند، تقسیم می‌کردم و پس از انجام کار، آن‌ها را جمع کرده و بعد از پختن در کوره، به لاله‌جین برده و به صورت عمده به فروش می‌رساندم.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدا حدود ماهی ۲ میلیون تومان درآمد داشتم؛ تا این که به واسطه یک سری درخواست کار در چهار روستا در حوالی نهاوند، کارم را توسعه دادم و پس از آموزش مقدماتی برای خانم‌های روستایی، نیروهایم را افزایش داده و در حال حاضر حدود ۷۰ نیروی کار دارم که به صورت خانگی برایم کار می‌کنند.

این بانوی کارآفرین درباره وضعیت کار و درآمدش هم می‌گوید: از ساعت پنج صبح تا پاسی از شب به کار مشغولم. با توجه به پراکندگی مکان‌هایی که باید تولیداتم را جمع‌آوری کنم، مشغله بسیاری دارم و باید زمان زیادی فعالیت کنم. در حال حاضر حدودا ماهی ۱۲ میلیون تومان درآمد دارم و از امیدوارم بتوانم با کمک‌های کمیته امداد باز هم کار را گسترش دهم و زنان سرپرست خانوار دیگری را به اسخدام در آورم.

وی عنوان می‌کند: با توجه به اینکه سفال‌های میناکاری شده را به صورت عمده به فروش می‌رسانم سودش کم است. به همین دلیل به دنبال آن هستم تا برای توسعه کسب و کارم بازاری برای صادرات محصولاتم پیدا کنم که در این زمینه هم نیازمند همکاری کمیته امداد و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری هستم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
خبرگزاری دانشجو
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا