پریچهر سلطانی: تسهیلات ویژه در اختیار بانوان كارآفرین در شهرک‌های صنعتی قرار می گیرد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مشاور امور بانوان سازمان صنایع كوچك و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: برای بانوان كارآفرینی كه بخواهند در شهرک‌ها و یا نواحی صنعتی فعالیت كنند، مشوق ها و تسهیلاتی پیش بینی شده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، پریچهر سلطانی شامگاه سه شنبه در نشست توانمندسازی زنان كارآفرین در راستای حمایت از تولید كالای ایرانی اظهار داشت: مبلغی كه تولیدكننده یا صنعتگر باید در ابتدای كار برای خرید زمین پرداخت كند، از بانوان چهار درصد قیمت اولیه اخذ و مابقی نیز در اقساط 60 ماهه دریافت می شود.
وی افزود: با معرفی بانوان كارآفرین به جامعه، انگیزه فعالیت و پویایی آنان بیشتر خواهد شد، این در حالیست كه زنان كارآفرین ایران در بیشتر عرصه های كارآفرینی حضور دارند ولی به جامعه معرفی نشده اند.
سلطانی یادآور شد: برای توسعه كارآفرینی توسط بانوان و حمایت از آنان در حوزه صنایع كوچك و شهركهای صنعتی عزم جدی شده و این امر نیاز به همكاری و حمایت های قانونی و جدی بانك ها دارد.
وی با بیان اینكه هم اكنون 50 درصد از جمعیت كشور را زنان تشكیل می دهند، گفت: برنامه ریزی برای حضور فعال زنان در بخش اقتصاد ضروری است و‌ با توجه به هدف گذاری مشاركت 30 درصدی زنان در مدیریت كشور تا سال 1400 لازم است از ظرفیت ها و تجارب بانوان به صورت جدی استفاده شود.
مشاور امور بانوان سازمان صنایع كوچك و شهركهای صنعتی ایران تاكید كرد: جامعه بانوان كارآفرین و دانش آموخته آماده ورود به عرصه كارآفرینی، نیاز جدی به مشاوره كسب و كار دارند كه این مشاوره باید از آغاز كار شروع شود و تا رسیدن به موفقیت ادامه یابد و باید این افراد را به سرمایه گذاری در كسب و كارهای مختلف تشویق كرد.
وی با اشاره به شكل گیری شورای توسعه و تعاون زنان كارآفرین در سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی، گفت: رئیس این شورا در استان ها مدیركل امور بانوان و دبیری آن برعهده مشاور بانوان شهرك های صنعتی است.
سلطانی هدف از ایجاد این شورا را افزایش نقش زنان در توسعه پایدار، توسعه كمی و كیفی حضور زنان كارآفرین در عرصه تولید و صنعت، ارتقاء بهره وری، افزایش توان مدیریتی و همچنین ارتقاء نقش اقتصادی و اجتماعی بانوان عنوان كرد.
مشاور امور بانوان سازمان صنایع كوچك و شهركهای صنعتی ایران یادآور شد: استان ایلام دارای ظرفیت های مناسبی برای سرمایه گذاری است كه زنان می توانند با تلاش از این پتانسیل بهره برده و توانمندی های خود را به منصه ظهور برسانند.
وی گفت: زیرساخت‌هایی كه ما برای فعالیت‌های اقتصادی فراهم كرده‌ایم برای زنان و مردان دارای شرایط تساوی بوده اما باید بپذیریم در استان ایلام حضور زنان در عرصه های اقتصادی و سرمایه گذاری كمرنگ است كه باید در صورت وجود موانع آنها را رفع كرد.
سلطانی به ظرفیت اربعین در ایلام اشاره كرد و گفت: با توجه به تردد میلیونی زائران اربعین زنان كار آفرین می توانند از این موقعیت بهره برده و در زمینه های مختلف برای خود درآمد زایی كنند.
مدیركل امور بانوان استانداری ایلام نیز در این نشست گفت: افزایش آگاهی زنان و توسعه توانمندی های آنان نقش مهمی در ارتقا سطح فرهنگی، اجتماعی و علمی جامعه دارد زیرا یكی از شاخص های توسعه یافتگی هر كشور ارتقا شاخص های مربوط به زنان است.
مریم شادیوند افزود: زنان ایلامی در بسیاری از حوزه ها بخوبی توانمندی های خود را متناسب با شرایط توسعه داده و در همه بخش ها جایگاه مناسبی دارند.
وی با بیان اینكه جمعیت فعال اقتصادی استان 36.1 درصد است كه 19.1 درصد آن را زنان تشكیل می‌دهند، تصریح كرد: 63 درصد جمعیت استان از نظر اقتصادی غیرفعال هستند كه 81 درصد این جمعیت را زنان تشكیل می‌دهند كه این نكته بسیار در خور تآمل است.
شادیوند با بیان اینكه بیس از 15 هزار و 600 نفر از زنان ایلامی در 71 رشته صنایع دستی فعال هستند، ادامه داد: تعداد 433 واحد تعاونی توسط زنان و 43 صندوق اعتباری خرد زنان روستایی در استان توسط بانوان مدیریت می‌شوند.
مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام از دختران و زنان مناطق مختلف استان خواست با شناسایی استعدادهای خود در این مسیر گام بردارند و بر اساس علایق و توانمندیهای خود در پی خلق فرصت‌های اشتغال با عنایت به شرایط موجود برآیند.
وی تاكید كرد: زنان كارآفرین از آموزش‌های ارگان ها و نهادهای مختلف از جمله دفتر امور بانوان جهاد دانشگاهی و غیره در این راستا استقبال كنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا