علی رسولیان مطرح کرد؛ ضرورت ایجاد زیرساخت لازم برای شهرک‌های دانش‌بنیان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون وزیر صمت مطرح کرد: ایجاد زیرساخت‌ها برای اقتصاد صنعت، شهرک‌های دانش‌بنیان و توسعه کسب‌وکارها در حال انجام است و اکنون در کشور ۱۹۰۰ پروژه با بیش از ۶۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، علی رسولیان در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین که یکشنبه ۵ دی در محل سالن اجتماعات سازمان صمت استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: وقتی شهرک صنعتی طراحی می‌شود تمام استعلام‌ها انجام می‌شود و موضوع پدافند نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: آثار توسعه در استان قزوین مشخص است و صنعتگران در شرایط تحریم مشغول به تولید هستند و بار سنگین تامین ارز و اقتصاد کشور را بر دوش می‌کشند.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین جوانی خوش‌نام است و ۱۸ سال در شهرک صنعتی و همچنین بخش خصوصی فعالیت داشته و از مشکلات بخش خصوصی نیز اطلاع دارد.

وی تأکید کرد: سیاست‌های وزیر صمت در دوره جدید مبتنی بر آمایش، برنامه‌محوری، پروژه‌محوری و کار علمی است؛ در جهت توسعه آمایش سرزمین حرکت خواهیم کرد در همین راستا ساختار جدیدی در کشور مصوب شده و افراد نخبه نیز این اقدام را پسندیده‌اند. آمایش در حال انجام است و اثرات آن در سال‌های آینده مشخص خواهد شد.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: در شهرک‌های صنعتی چند وظیفه بر عهده داریم که تأمین زیرساخت‌ها ازجمله آن‌هاست. ایجاد زیرساخت‌ها برای اقتصاد صنعت، شهرک‌های دانش‌بنیان و توسعه کسب‌وکارها در حال انجام است؛ در کشور ۱۹۰۰ پروژه با بیش از ۶۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست.

وی بیان کرد: امسال رشد ۵۰ درصدی بودجه را داشتیم و شاخص‌های مهم بخش صنعت نیز رشد ۲ برابری داشته است. با کمک بخش خصوصی می‌توانیم برای توسعه، اصلاح و بازسازی شهرک‌های صنعتی مدل جدیدی تعریف کنیم؛ همچنین در تلاش هستیم فرآیندهای اداری الکترونیکی شوند که با این اقدام متقاضیان و سرمایه‌گذاران در کمترین زمان می‌توانند مجوزهای خود را کسب کنند.

رسولیان عنوان کرد: در واگذاری اراضی، نوع صنعت مدنظر قرار خواهد گرفت تا صنایع هایتک رشد و پیشرفت کنند. امسال استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی رشد و توسعه داشته است. در حال حاضر ۴۸ هزار و ۵۶۰ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی مستقرند که همه این واحدها باید فعال باشند.

وی گفت: پروژه افزایش ظرفیت تولید به سازمان صنایع کوچک سپرده و در این راستا ۲۱۵ مشکل شناسایی و احصا شده است که با حضور در استان‌ها برای رفع آنان تلاش خواهیم کرد؛ همچنین در سال‌جاری ۱۲۶۹ واحد تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی و ۴۰۰ واحد تولیدی خارج از شهرک‌ها به چرخه تولید بازگشتند.

معاون وزیر صمت اضافه کرد: عمده تلاش صورت گرفته برای بازگرداندن واحدهای راکد به چرخه تولید توسط فعالین بخش خصوصی انجام شده است و ما وظیفه حمایت از آنان را برعهده داریم چراکه در شرایط تحریم به‌عنوان سرباز اقتصادی ایفای نقش می‌کنند.

تکمیل زیرساخت‌ شهرک‌های صنعتی اولویت قزوین

رضا صفاری مدیرعامل جدید شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: امیدوارم با همراهی همکارانم نقاط قوت را با قدرتی بیش از گذشته پیش ببریم و نواقص را اصلاح کنیم تا گام‌های به دور از اشتباه برداریم.

وی اضافه کرد: قزوین به لحاظ جذب سرمایه‌گذار دارای مقبولیت بسیاری است؛ نزدیکی به بازار مصرف، استقرار اولین شهرک صنعتی و ایجاد زیرساخت‌ها باعث می‌شود به‌دلیل نزدیکی به بازار مصرف قیمت تمام شده محصول کاهش پیدا کند. امیدواریم بتوانیم زیرساخت‌ها را تکمیل و زمین را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهیم.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از زحمات حمیدرضا خانپور مدیرعامل سابق شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین تقدیر به عمل آمد و رضا صفاری به‌عنوان مدیرعامل جدید معارفه شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا