درباره لزوم ثبت مشخصات موسسات کاریابی در سامانه کارا

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرپرست معاونت اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: موسسات کاریابی داخلی مشخصات خود را در سامانه ملی جست وجوی کار، ثبت کنند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمود کریمی بیرانوند سرپرست معاونت اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: سامانه کارا یکی از بازوها و شرکای کار معاونت اشتغال وزارت خانه تعاون است.

وی افزود: حدود هزار موسسه کاریابی داخلی در کشور داریم که وظیفه ذاتی آن‌ها اتصال کارفرمایی که به دنبال نیروی کار است به کار جوی به دنبال شغل، است.

سرپرست معاونت اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: موسسات کاریابی‌های کشور تحت سامانه منسجم فعالیت ندارند لذا سامانه ملی جستجوی شغل راه اندازی شد تا این کاریابی‌ها خدمات خود را در بستر وب به مردم ارائه دهند.

وی با بیان ابنکه در کشور حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیکار وجود دارد، گفت: یکی از مشکلات اصلی فضای کسب و کار این است که کارفرما‌ها آن نیروی کار توانمند متناسبی که برای فرصت شغلی که مد نظرشان هست را نمی‌توانند پیدا کنند.

کریمی ادامه داد: از سوی دیگر کارجو‌ها نیز نمی‌توانند به این فرصت‌های شغلی که نیازهایشان را برطرف می‌کند متصل بشوند، لذا بخشی از این مشکل به ضعف در نظام مهارت آموزی و مهارت سازی بازمی گردد.

وی افزود: قرار بر این است تا در آینده نزدیک، سامانه کارا به سامانه آموزش فنی و حرفه‌ای متصل شود.

به گفته سرپرست معاونت اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ۴۷۰ موسسه کاریابی در سامانه کارا مشخصات خود را ثبت کردند.

وی افزود: از موسسه‌های کاریابی تقاضا داریم تا فرصت‌های شغلی خود را در سامانه کارا بارگذاری کنند و در ادامه به دنبال این اقدام کارفرما‌ها نیز توسط ما تقویت خواهند شد، در ادامه نیز کارجو‌ها مهارت‌های خود را در سامانه کارا ثبت کنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا