برگزاری اولین رویداد کارآفرینی کمیته امداد خراسان جنوبی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

اولین رویداد کارآفرینی ( مشاغل کم سرمایه) کمیته امداد خراسان جنوبی با حضور جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، رضا سلم آبادی، شب گذشته دوم دی در مراسم اولین رویداد کارآفرینی (مشاغل کم سرمایه) استارت‌آپ‌ ویکند گفت: بحث اشتغال و رونق تولید از مباحث مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و دولت است و امروز هر یک از نیازهای سطح کشور یک فرصت برای ایجاد اشتغال محسوب می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: یکی از مدل‌های نوین آموزشی رایج در دنیا استارت‌آپ‌ ویکند یا رویداد کارآفرینی است که همه فرآیند ایجاد یک کسب و کار از مرحله ایجاد ایده تا فروش محصول را به صورت عملی آموزش می دهد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص جامعه هدف کمیته امداد و ضعف مهارتهای کارآفرینی در آنها، توجه به این پیشکارها اهمیت دو چندان دارد لذا اولین استارت‌آپ‌ ویکند در امداد کشور توسط امداد خراسان جنوبی در سال ۱۳۹۶ برای دانش آموزان مقطع دبیرستان اجرا شد و اکنون اولین استارت آپ ویکند استان در موضوع مشاغل کم سرمایه با محوریت صنایع دستی، مشاغل خانگی و کسب و کارهای اینترنتی با مشارکت کانون خیرین کارآفرین استان و شرکت دانش بنیان دانشجویار در حال برگزاری است. 

سلم آبادی تصریح کرد: برنامه استارت‌آپ‌ ویکند (مشاغل کم سرمایه) این استان که از یک هفته قبل شروع شده و امروز روز پایانی آن است که در اجرای این رویداد ۱۵۰ نفر در قالب ۲۰ گروه از مستعدین اشتغال با تحصیلات دیپلم و بالاتر، تعداد چهار کارآفرین برتر از تهران، تعداد ۱۰ نفر از منتورهای مجرب، یک تیم داوری و تیم اجرایی ۱۵ نفره مشارکت دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه تیم‌های برتر منتخب رویداد کار آفرینی (مشاغل کم سرمایه) مورد حمایت پارک علم و فناوری قرار می گیرند، افزود: کمیته امداد استان نیز آمادگی دارد از تیم‌های برتری که ایده های آنان به مرحله اجرا برسد با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه از سقف ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد و اقساط هفت ساله حمایت کند.

سلم آبادی با قدردانی از تعامل و همکاری بانک‌های استان در جهت توسعه اشتغال مددجویان، درخواست کرد تا همچنان برای پرداخت تسهیلات اشتغال با کمیته امداد استان همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا