رئیس جمهور: هیچ‌کس نباید به‌دلیل نداشتن ضامن از اشتغال محروم شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس جمهور در جلسه شورای‌عالی اشتغال تأکید کرد: اگر ظرفیت‌های دولت در کنار بخش خصوصی و نهاد‌های انقلابی قرار گیرد، ایجاد بیش از یک میلیون فرصت شغلی در سال دور از دسترس نیست.

 به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از شبکه خبر سیما، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر روز (پنجشنبه، ۲ دی) در دومین جلسه شورای عالی اشتغال که به فاصله کوتاهی پس از جلسه اول این شورا تشکیل شده بود، با تشکر از تلاش‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دیگر دستگاه‌های اجرایی برای افزایش آمار ایجاد اشتغال در ماه‌های گذشته، گفت: زمینه‌ها و ظرفیت‌های بسیاری برای ایجاد اشتغال در کشور وجود دارد که اگر فعال شوند مشکل اشتغال مرتفع خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: پروژه‌های نیمه تمام از جمله ظرفیت‌هایی است که ایجاد زمینه تکمیل آنها علاوه بر ایجاد اشتغال می‌تواند هم سرمایه‌های سرگردان مردمی را جذب کند و هم باعث ایجاد اشتغال به شکل مستقیم و غیرمستقیم شود. اگر برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بخواهیم صرفاً به منابع دولتی تکیه کنیم، شاید ده‌ها سال دیگر هم این پروژه‌ها به پایان نرسند، اما جذب سرمایه‌های مردم می‌تواند در مدت کوتاهی همه این پروژه‌ها را به ثمر برساند.

وی با اشاره به هدف‌گذاری رشد ۸ درصدی اقتصاد برای سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها ۴،۵ درصد این رشد باید از طریق سرمایه‌گذاری محقق شود. برای جذب سرمایه‌گذاری اول باید روی جذب سرمایه‌های داخلی تمرکز کنیم تا سرمایه‌های خارجی نیز تمایل به ورود به کشور پیدا کنند.

رئیس جمهور با تأکید دوباره بر اینکه ایجاد اشتغال صرفاً مسئولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست، تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های عمومی باید برای ایجاد اشتغال احساس وظیفه و مسئولیت کنند و دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌ها باید بخشی از مجموعه را متولی پیگیری و اجرای سیاست‌های ایجاد اشتغال کنند.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه مواجهه با مردمی که از مشکل بیکاری فرزندانشان گلایه دارند، به شکل ویژه انسان را رنج می‌دهد، خاطر نشان کرد: با وجود ظرفیت‌های فراوان و چشم‌گیر اشتغال‌آفرینی در کشور انصاف نیست که با چنین آماری از بیکاری در کشور مواجه باشیم.

رئیس جمهور گفت: همه دستگاه‌ها زمان تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری برای ایجاد اشتغال را کوتاه کنند و با هم‌گرایی با نهاد‌های کشور به شکل انقلابی و جهادی برای رفع مشکل اشتغال تلاش کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی از دستگاه‌های مختلف خواست که عملکرد خود را در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» در عمل به الزامات تحقق این شعار بازنگری کنند و اضافه کرد: دستگاه‌های مختلف عقب‌ماندگی‌های خود نسبت به عمل به الزامات تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» را احصاء کنند و ببینند که چگونه می‌شود در ۳ ماه باقیمانده از سال ۱۴۰۰ آن‌ها را جبران کرد.

رئیس جمهور همچنین خواستار اجرای دقیق قوانین تصویب شده از سوی مجلس شورای اسلامی برای تسهیل و بهبود فضای کسب و کار شد و گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همه دستگاه‌هایی که ظرفیت‌های مناسبی برای اشتغال‌آفرینی دارند، از جمله بخش خصوصی و بویژه بسیج سازندگی جلسه برگزار کند. باید بیش از گذشته به بخش خصوصی میدان دهیم و به عنوان دولت صرفاً بر ایفای نقش حمایت، هدایت و نظارت متمرکز شویم و هر کجا لازم است برای اصلاح قانون نیز اقدام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با تأکید بر اینکه هیچ‌کس نباید در کشور به‌خاطر نداشتن ضامن از اشتغال محروم شود، افزود: راه‌اندازی سامانه جامع کاریابی که از امروز فعالیت خود را آغاز کرده است، می‌تواند بستری مناسب برای تعامل کارفرمایان و کارجویان باشد، اما باید به شدت مراقب باشیم که فعالیت این سامانه حرکتی امیدبخش باشد و مردم پس از مدتی از آن ناامید نشوند.

در دومین جلسه شورای عالی اشتغال در دولت سیزدهم، ۱۳ مصوبه در راستای برنامه ایجاد حداقل یک میلیون در سال به تصویب اعضا رسید.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
شبکه خبر
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا