پژوهشگران و فناوران اصفهان معرفی شدند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

پژوهشگران و فناوران برگزیده استان اصفهان به مناسبت هفته پژوهش ۱۴۰۰ معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان با حضور استاندار اصفهان، پژوهشگران، مدیران و مسئولان دانشگاه‌های استان در محل تالار همایش‌های پیامبراعظم(ص) دانشگاه اصفهان برگزار شد.

در پخش تجلیل از پیشکسوتان حوزه پژوهش و کارآفرینی، مجید رضازاده و در بخش پیشکسوت حوزه پژوهش و کارآفرینی حوزه علوم پایه محمد دیناری از دانشگاه صنعتی اصفهان، حمیدرضا فلاح از دانشگاه اصفهان، محمد حسین کشاورز از دانشگاه مالک اشتر برگزیده شناخته شدند.

همچنین در حوزه علوم انسانی، ایلناز سجادیان از دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان و امیر قمرانی دانشگاه اصفهان به‌عنوان برگزیده برتر معرفی شدند.

در حوزه علوم پزشکی، ژاله ورشوساز از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، معصومه صادقی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و حمیدرضا بنفشه از دانشگاه علوم پزشکی کاشان به‌عنوان نفرات برتر برگزیده شدند.

در حوزه فنی و مهندسی، محمد عارفی از دانشگاه کاشان و آرش کریمی‌پور از دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد نفرات برتر شدند.

در حوزه کشاورزی، منابع طبیعی و دامپروری نیز محسن سلیمانی از دانشگاه صنعتی اصفهان و در حوزه هنر و معماری، احمد صالحی کاخَکی از دانشگاه هنر اصفهان به‌عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

پژوهشگران برتر سازمان‌های اجرایی استان شامل محمد کشتکار از سازمان دامپزشکی اصفهان و مهناز شاهزمانی از جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان مورد تجلیل قرار گرفتند.

در بخش کارفرمای پژوهشی برتر استان، محمدیاسر طیب‌نیا از شرکت فولاد مبارکه اصفهان معرفی شد.

مجتبی مهدوی از دانشگاه اصفهان و مریم گل‌آبادی از دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان فناوران برتر معرفی شدند و واحد فناور برتر شرکت فن گستر پویا، مصطفی جوزی از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان انتخاب و تجلیل شد.

سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان در این مراسم با اشاره به مسائل و مشکلات پیش روی پژوهش در کشور اظهار کرد: باید به مرجعیت پژوهش و جایگاه آن در جامعه بیشتر بپردازیم و مقام ارزشمند پژوهشگر را تکریم کنیم. در هر کار تحقیقاتی باید خود را با اهداف اولیه طرح تطبیق دهیم تا مسیر را گم نکنیم.

وی افزود: در کنار تبیین جایگاه پژوهش باید علاوه بر شناخت مشکلات حوزه پژوهش با هم‌افزایی که حول تبیین این شناخت به وجود می‌آید، ظرفیت‌های جدیدی را در کالبد خود احساس کنیم.

استاندار از پیشنهاد، سرپرست دانشگاه اصفهان در خصوص صندوق پشتیبانی از حوزه پژوهش استان استقبال کرد و خواستار فعالیت همه جانبه مراکز علمی در بهبود وضعیت پژوهش در استان اصفهان شد.

حسین هرسیج، سرپرست دانشگاه اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: همان‌طور که هفته پژوهش به‌صورت نمادین برگزار می‌شود، امیدوارم این برنامه‌ها در طول سال تداوم داشته باشد.

وی پیشنهاد راه‌اندازی یک صندوق پژوهشی استانی را ارایه و تصریح کرد: دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی بودجه لازم برای پژوهش ندارند و با تشکیل صندوق پژوهش مدیران صنایع فعال، بودجه‌های تحقیقاتی را در جای خودش مصرف می‌کنند.

سرپرست دانشگاه اصفهان، با تاکید بر دانشگاه جامعه‌محور اظهار کرد: توسعه بدون تحقیق معنی ندارد و جایگاه اصلی تحقیقات، دانشگاه‌ها هستند.

به گزارش ایسنا، ۱۱۸ پرونده به دبیرخانه وصول شد و پرونده‌ها از ۹ دانشگاه و ۲۱ دستگاه اجرائی ارسال شده بودند که مورد داوری قرار گرفتند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا