کمک استارت‌آپ‌ها به سالمندان از طریق نرم‌افزاری با قابلیت ارائه برنامه غذایی و ورزشی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

محققان یکی از شرکت‌های مستقر در مرکز نوآوری صبا (وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری) نرم‌افزاری را برای پایش سلامتی و جسمانی سالمندان عرضه کرده‌اند که به گفته آنها این نرم‌افزار قادر به ارائه برنامه ورزشی و غذایی بر اساس وضعیت جسمانی افراد بالای ۵۰ سال است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، سعید حقیقت، هم‌بنیانگذار یکی از تیم‌های استارت‌آپی مستقر در مرکز نوآوری صبا گفت: اخیرا نرم افزاری تحت وب عرضه کردیم که ویژه سنین ۵۰ سال به بالا با هدف پایش سلامت جسمی و غذایی افراد سالمند طراحی و عرضه شده است.

وی با اشاره به نحوه ارائه خدمات این اپلیکیشن، توضیح داد: زمانی که فرد وارد این نرم افزار می‌شود، اطلاعات جسمانی خود را عرضه خواهد کرد و این نرم افزار علاوه بر آنکه میزان BMI فرد را اعلام می‌کند، بر اساس شرایط جسمانی و توده چربی، برنامه غذایی ارائه می‌دهد.

حقیقت با بیان اینکه این نرم افزار همچنین قادر به ارائه برنامه ورزشی به فرد است، اظهار داشت: علاوه بر آن در صورتی که فرد در هر مرحله‌ای نیاز به راهنمایی داشته باشد، می‌تواند با کارشناس مربوط تماس بگیرد و بدون هیچ گونه هزینه‌ای مشاوره‌های لازم را دریافت کند.

وی با بیان اینکه این نرم‌افزار باید بر روی گوشی نصب شود، یادآور شد: مشاوره پزشکی در حال حاضر ارائه نمی‌شود، ولی در طرح توسعه‌ای این نرم‌افزار قرار دارد.

به گفته حقیقت، در نسخه اولیه این نرم‌افزار حدود ۲۰۰ کاربر از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند، ولی تا دو ماه آینده به تجاری‌سازی خواهد رسید و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
صندوق بازنشستگی کشوری
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا