درباره برگزاری نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری پردیس

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس پارک علم و فناوری پردیس درباره برگزاری نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک پردیس گفت: در طول سال، کمپ‌های مختلفی به لحاظ حوزه‌های فنی پارک برگزار می‌کنیم که دانشجویانی که تجربه کاری ندارند در قالب این کمپ‌ها حداقل‌های آموزش فنی را یاد بگیرند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از تسنیم؛ “مهدی صفاری‌نیا” رئیس پارک علم و فناوری پردیس درباره برگزاری نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک پردیس گفت: یکی از چالش‌های شرکت‌های فناور، تجهیز منابع انسانی است و عمدتاً فرصتی نیز برای آموزش نیروی انسانی کم‌تجربه وجود ندارد و به دنبال نیروهایی هستند که حداقل دوره‌های آموزشی را طی کرده باشند. یکی از کارهایی که ما در پارک علم و فناوری پردیس انجام می‌دهیم این است که در طول سال، کمپ‌های مختلفی به لحاظ حوزه‌های فنی پارک برگزار می‌کنیم که دانشجویانی که تجربه کاری ندارند در قالب این کمپ‌ها، حداقل‌های آموزش‌های فنی را یاد گرفته و آماده ورود به فعالیت‌های کاری شوند.

وی تصریح کرد: امروز پایان یک دوره‌ای از دوره‌های آموزشی پارک را شاهد هستیم که بیش از چند صد فرصت شغلی که در شرکت‌های پارک تعریف شده است در قالب مصاحبه‌های شغلی، شرکت‌ها افرادی را که اعلام آمادگی کردند را برای انتخاب نیروی انسانی مستعد خود انتخاب کنند. چالش حوزه نیروی انسانی، چالش جدی شرکت‌های دانش‌بنیان است و کمتر شرکتی را سراغ دارم که در طول سال با این مشکل مواجه نشده باشد.

“مهدی گلستان” مدیر یک شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری پردیس گفت: ما در حوزه نانوپوشش‌ها فعالیت می‌کنیم که شامل پوشش‌های شبیه تیتانیوم است که ضخامت‌های بسیار پایینی دارند اما می‌توانند قابلیت‌های بسیار بالایی را نسبت به پوشش‌های معمولی ایجاد کنند. دلیل حضور ما در این نمایشگاه این است که نیروهای مجرب، جوان و آماده کار را استخدام کنیم تا کار خود را توسعه داده و پروژه‌های جدید را به سرانجام برسانیم.

“مجتبی جباری‌پور” مدیرکل ترویج و توسعه خوشه‌های نوآوری پارک علم و فناوری پردیس گفت: در ارتباط با دانشگاه‌ها و استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، سلسله برنامه‌هایی را در پارک پردیس طراحی کردیم که یکی از این برنامه‌ها حول محور فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و اشتغال آنها طراحی و اجرا شده است، طرح‌ها و برنامه‌هایی تحت عنوان “صدف” است که این طرح‌ها با هدف توانمندسازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی طراحی و اجرا می‌شود که در نهایت بتوانیم این افراد را به فضای کار و اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور برسانیم. در واقع طرح صدف بر توانمندسازی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استوار است.

وی ادامه داد: بعضی از این دانشجویان و فارغ‌التحصیلان به صورت نیروی کار تخصصی و حرفه‌ای می‌توانند در شرکت‌های دانش‌بنیان مشغول به کار شوند. تعدادی از این افراد می‌توانند به صورت کارآفرین وارد فضای پارک پردیس شوند و بعضی نیز می‌توانند به صورت خویش‌فرما کار خود را در پارک دنبال کنند. یک برنامه‌ای نیز در تکمیل طرح صدف وجود دارد که “کمپ اشتغال صدف” است و در ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان موضوعات و مسئله‌های واقعی را با متقاضیان کار آغاز می‌کنیم که در یک دوره دو یا سه‌ماهه‌ای، دوره‌های آموزشی را می‌گذرانند تا برای ورود به بازار کار آماده شوند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
تسنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا