مجوز تسهیلات ۶۶هزارمیلیارد تومانی برای اجرای ۱۰۶ پروژه در یزد صادر شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سفر دوازدهم هیات دولت به یزد با بزرگترین دستاورد یعنی بالا بردن سقف تسهیلات بانکی برای رونق دوباره تولید، افزایش نقدینگی واحدهای صنعتی، جلوگیری از تعطیلی و بیکاری کارگران همراه بود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از مهر، در این سفر تسهیلات خوبی از ۱۷ بانک کشور برای صاحبان تولید استان در بخش‌های مهم صنعتی، خدماتی و کشاورزی مصوب شد که امید است با این اتفاق، تولید دوباره جان بگیرند.

رئیس جمهور در شورای اداری استان یزد اعلام کرد؛ در استان یزد تنها در بخش تولید، ۴۰۰ واحد صنعتی نیمه تعطیل و ۲۰۰ واحد راکد وجود دارد، تزریق تسهیلات به این واحدها می‌تواند فرصت شغلی مناسب و ارتقای معیشت مردم را به ارمغان آورد. هر چند سایر بخش‌ها از جمله کشاورزی و گردشگری هم نیازمند پرداخت تسهیلات برای رونق دوباره هستند.

در این سال‌ها، بانک‌ها سقف تسهیلات را کاهش داده بودند و به مصوبات ستاد تسهیل برای تسهیلات مصوب شده به واحدها عمل نمی‌کردند و یکی از مطالبات جدی نمایندگان صنایع استان، افزایش سقف تسهیلات و تفویض اختیار بیشتر به بانک‌های استان برای پرداخت آنها بر اساس مصوبات دولت بوده و هست.

بانک‌ها چوب لای چرخ صنایع نگذارند

خبر افزایش سقف تسهیلات تحقق یکی از خواسته‌های صاحبان صنایع مختلف و کشاورزان است اما آنها خواسته دیگری نیز دارند که بانک‌ها در پرداخت این تسهیلات سخت گیری نکرده و چوب لای چرخ آنها نگذارند و از مصوباتی که به پرداخت این تسهیلات منجر می‌شود، سرباز نزنند و تحقق این مهم را اعمال فشار از سوی دولت می‌دانند.

استاندار یزد با اعلام خبرهای خوبی برای افزایش سقف تسهیلات در استان اظهار داشت: در سفر آیت الله رئیسی به استان یزد، تسهیلات بانکی لازم برای اجرای ۱۰۶ پروژه با سقف اعتباری ۶۶ هزار و ۸۸۵ میلیارد تومان مصوب شد.

مهران فاطمی افزود: بر اساس این مصوبه سقف تسهیلات بانک آینده برای اجرای ۶ پروژه ۱۵۵ میلیارد تومان، بانک پارسیان برای اجرای سه پروژه ۲۳ میلیارد تومان، بانک پاسارگاد برای اجرای سه پروژه ۲۴۵ میلیارد تومان مصوب شد.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه اخذ مجوز برای تسهیلات بانکی در استان، سقف تسهیلات پست بانک برای اجرای سه پروژه ۴۵ میلیارد تومان، بانک تجارت برای اجرای دو پروژه ۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان و بانک توسعه تعاون برای اجرای ۱۳ پروژه ۶۷۴ میلیارد تومان تعیین شده است.

استاندار یزد به سقف تسهیلات بانک توسعه صادرات برای اجرای چهار پروژه به میزان ۶ هزار و ۱۸ میلیارد تومان میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: سقف تسهیلات بانک رفاه برای اجرای هفت پروژه، ۳۲۰ میلیارد تومان، بانک سپه برای اجرای سه پروژه ۴۷۴۵ میلیارد تومان، بانک صادرات برای اجرای سه پروژه ۱۸۳ میلیارد تومان و سقف تسهیلات بانک صنعت و معدن نیز برای اجرای چهار پروژه ۸ هزار و ۳۲۵ میلیارد تومان به تصویب رسید.

وی تسهیلات مصوب برای بانک کشاورزی برای اجرای ۱۳ پروژه را ۲۵۰۰ میلیارد تومان، بانک گردشگری برای اجرای چهار پروژه ۱۰۰ میلیارد تومان، بانک ملت برای اجرای سه پروژه ۴ هزار و صد و پنجاه میلیارد تومان و بانک ملی برای اجرای ۵ پروژه ۵ هزار و ۶۵۲ میلیارد تومان اعلام کرد.

کنسرسیوم مشترک ۴ بانک برای اجرای یک پروژه ۳۰ هزار میلیارد تومانی

استاندار یزد گفت: در این سفر همچنین برای کنسرسیوم بانکی با مشارکت بانک‌های ملی، سپه و صادرات به نسبت مساوی برای اجرای یک پروژه ۳۰ هزار میلیارد تومان مصوب شد و ۲۹ پروژه دیگر برای صندوق کارآفرینی امید مصوب شده است.

با تکلیف تعیین شده از سوی رئیس جمهور و هیئت دولت برای بانک‌ها، باب امیدی برای تکمیل شدن، صدها پروژه عمرانی، صنعتی، ورزشی و …… در یزد به استان یزد باز شده و امید می‌رود بانک‌ها با عمل به تعهدات تعیین شده بتوانند هرچه سریع‌تر، طعم خوش دستاوردهای سفر هیئت دولت را به مردم بچشانند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
مهر
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا