افتتاح مرکز رشد و فناوری تبریز

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مرکز رشد و فناوری شهید خداشکور عابدی تبریز با هدف کمک به رونق اقتصاد محلی، کارآفرینی دانش بنیان، حمایت از نوآوری و خلاقیت جوانان و فراهم کردن زمینه تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی در شهرک شهید سلیمانی افتتاح شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، معاون علمی سپاه عاشورا د مراسم افتتاح این مرکز با بیان اینکه هنر، علم و فناوری مهمترین عناصر ساخت یک تمدن نوین در هر جامعه ای است، اظهار داشت: باید به سمت ترویج حوزه تفکر، اندیشه و مبانی فکری علم و فناوری در بین آحاد جامعه برویم.

سرهنگ نادر ارسلانی افزود: در سال جاری که شعار هفته پژوهش با عنوان «پژوهش تقاضامحور و تجاری سازی فناوری، زیربنای اقتصاد مقاومتی» نامیده شده است، با توجه به راهبردهایی که مقام رهبری در طراحی و تدوین الگوی اقتصاد مقاومتی و تدوین شاخص توسعه ارایه کرده اند، باید به موضوع تحقیق و پژوهش بیشتر بها داده شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس رسالت پژوهش در توسعه و تعالی ایران اسلامی مضاعف می شود و در جهان امروز پیشرفت و توسعه کشورها بر مبنای علم و دانش استوار است.

مسئول مرکز رشد شهید عابدی نیز با اشاره به فعالیت گروه های دانش بنیان در این مرکز، افزود: زمینه های فعالیتی این مرکز، ابزارسازی، طراحی قطعات، تحلیل و بهینه سازی، مهندسی مجدد و معکوس، تولید قطعات وارداتی و پایش و عارضه یابی صنایع خواهد بود.

شهرام عالی پور از همکاری و حمایت های معاونت بسیج علمی سپاه عاشورا استان برای راه اندازی مرمز شهید عابدی قدردانی کرد.

معاون اجرایی سپاه عاشورا نیز در این مراسم به منابع غنی معدنی کشور اضاره و اضافه کرد:  استعداد علمی و پژوهشی جوانان کشور بالاتر از متوسط جهانی و هفت درصد از معادن دنیا در کشورما است، اما  فقط از یک درصد آن استفاده می کنیم.

سرهنگ پاسدار کاظم قلعه ادامه داد: ما دخایر نیروی انسانی بسیاری داریم و نصف جمعیت ایران را جوانان تشکیل می دهند و میلیون ها تحصیل کرده در رشته های مختلف داریم که در بسیاری از عرصه ها حرفی برای گفتن دارند.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی امروز در عرصه های مختلف به خصوص علم و پژوهش دارای شتاب خوبی هستیم و در شرایط تحریم مالی و علمی با اتکا به جوانان توانمند خود با دنیا وارد رقابت شده ایم و با اعتماد به شرکت های دانش بنیان دیگر نیازی به سایر کشورها نخواهیم داشت.

قلعه گفت: تمامی نخبگان و شرکت های دانش بنیان آذربایجان شرقی در هر عرصه ای که نیاز به کمک از طریق معاونت علمی و پژوهشی سپاه عاشورا داشته باشند، تمام قد حاضر به همکاری و حمایت هستیم.

در پایان این مراسم از کتاب «معدن شناسی و بررسی عملکرد معادن پوکه و مس» که به همت مهندسین فعال مرکز رشد، فناوری، ساخت و تولید شهید خداشکور عابدی به سرپرستی دکتر عالی پور تالیف شده است، رونمایی شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا