تصویب ۴.۶ میلیاردی تسهیلات سرمایه بذری برای شتابدهنده‌های دانش‌بنیان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: تاکنون چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات بذری برای شتاب‌دهنده‌های دانش‌بنیان مصوب شده است و این تسهیلات برای تیم‌های منتخب رویدادهای «پیوند» قابل استفاده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، دکتر مصطفی بغدادی مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی در نهمین رویداد «پیوند» در حوزه روانکار و فرآورده‌های نفتی، گفت: از ابتدای امسال رویداد «پیوند» به منظور بهم‌رسانی صاحبان ایده با شتابدهنده‌ها در صندوق نوآوری طراحی شده است که تاکنون ۹ رویداد را در محل صندوق نوآوری برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: شتابدهنده‌ها در رویداد «پیوند» از تیم‌های منتخب در راستای تبدیل ایده به محصول اولیه از طریق فضای استقرار، خدمات مشاوره و جلسات منتورینگ حمایت ‌می‌کنند. 

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: تاکنون چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات بذری برای شتابدهنده‌های دانش بنیان مصوب شده است و این تسهیلات برای تیم‌های منتخب رویدادهای «پیوند» قابل استفاده است تا سرمایه بذری مورد نیاز جهت محصول اولیه برای تیم‌ها تامین شود.

بغدادی ادامه داد: در حال حاضر ۹ شتابدهنده دانش بنیان به عنوان عامل سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه صندوق نوآوری علاقمند به برگزاری رویدادهای اختصاصی با دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی است، خاطرنشان کرد: کسب و کارهای بزرگ به حوزه نوآوری و فناوری نگاه سنتی دارند، این در حالی است که در خارج از این کسب و کارها ظرفیت‌های توسعه‌ای بزرگتری وجود دارد.

در ادامه فلور شایق، مدیر مرکز نوآوری پژوهشگاه صنعت نفت در مورد فعالیت این مرکز گفت: سیاست‌های مرکز حمایت از کسب و کارهای نوآور و دانش بنیان با رویکرد خلق ثروت و ارزش‌آفرینی در صنعت نفت و انرژی است و به منظور ایفای نقش موثر در خلق ارزش از طریق حمایت از کسب و کارهای نوآورانه، دانش بنیان و توانمندی آنها، برنامه‌های جامع و آینده‌نگری را تدوین و اجرای آن‌ها را در دستور کار قرار داده است.

وی خدمات مرکز نوآوری پژوهشگاه صنعت نفت را شامل ارائه اینترنت رایگان، فضای استقرار، آموزش و مشاوره و امکان استفاده شرکت‌ها از خدمات آزمایشگاهی با نرخ ترجیحی اعلام کرد و افزود: این مرکز، پیشگام در کسب و کارهای نوآورانه در صنعت نفت و انرژی است.

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، مدیر مرکز نوآوری پژوهشگاه صنعت نفت به دانش‌های فنی تجاری‌سازی شده در این پژوهشگاه اشاره کرد و گفت: این دانش‌های فنی شامل تولید گریس آب‌بند شیرهای سرچاهی، تولید روغن اینگرسول(روغن کمپرسور) و صنعتی‌سازی تولید روغن کمپرسور است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا