مهدی غفاری: یکی از مسائل اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان اخذ مجوز است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: بازنگری آیین ارتقا یک درخواست جدی از رئیس قوه قضاییه به عنوان یک عضو از شورای عالی انقلابی و فرهنگی است.

مهدی غفاری امروز در دیدار مدیران با رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: بازنگری آیین ارتقا یک درخواست جدی از رئیس قوه قضاییه به عنوان یک عضو از شورای عالی انقلابی و فرهنگی است.

وی تصریح کرد: ما قبول داریم رشته‌هایی است که روی علوم پایه، نجوم و فیزیک ذرات بنیادی کار می‌کنند ولی نکته اصلی این است که کلی رشته‌های کاربردی داریم بازنگری آیین ارتقا یک درخواست جدی از رئیس قوه قضاییه به عنوان یک عضو از شورای عالی انقلابی و فرهنگی است.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان ابراز کرد: البته این طور نشود که از آن ور بوم هم نیافتیم و برای رشته‌های علوم پایه مشکلی ایجاد نشود و اگر تصمیم گرفته شود که از فردا صبح این قانون اجرایی شود یک آسیب جدی است.

 تمام زندگی اعضای هئیت علمی به مقاله دادن گره زده شده است

غفاری با بیان اینکه عدم کارایی نظام آموزش و پژوهش در کشور است، گفت: حدود ۱۰۰ هزار عضو هیئت علمی داریم و حدود ۱۰۰ هزار دانشجوی دکتری و بیش از ۵۰۰ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد داریم چطور هست که این افراد چه طور در سلول‌های بنیادی و انرژی اتمی می‌توانند به خوبی بدرخشند و در خارج از کشور می‌درخشند ولی اکنون در تامین آب و خاک مشکل داریم همچنین در سیل معضل داریم چرا این اراده جدی از طرف دانشگاه‌ها به سمت این موارد نیست.

وی با بیان اینکه بازنگری «آیین‌نامه ارتقا» در دستور کار قرار گیرد، خاطرنشان کرد: تمام این مشکلات به آیین‌نامه ارتقا بر می‌گردد و تمام زندگی اعضای هئیت علمی به مقاله دادن گره زده شده است و تمام بودجه‌ای که به دانشگاه‌ها اختصاص پیدا می‌کند به این سمت می‌رود که مقاله از آن دانشگاه خارج شود.

غفاری در حوزه مشکلات دانش‌بنیان بیان کرد: یکی از مسائل اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان اخذ مجوز است و طولانی شدن فرایند اداری آن است قوه قضاییه حرکت خوبی را طی یک الی دو سال گذشته آغاز کرد و اکنون کمک ما در پارک علم و فناوری است.

کی قرار است کشاورزی استان گلستان از این وضعیت خارج شود؟

رئیس پارک علم و فناوری گلستان در خصوص عدم تناصب پاسخگویی مدیران اجرایی نسبت به امکانات در اختیار ابراز کرد: در استان گلستان چند صد هکتار زمین کشاورزی، جنگل زیرساخت آن در اختیار دستگاه اجرایی است که ۵۰ سال گذشته داده شده بود که کار تحقیقاتی صورت بگیرد اکنون اگر برای یک شرکت تحقیقاتی دانش‌بنیان بخواهیم دو الی پنج هکتار زمین بگیریم با مشکل رو به رو هستیم.

وی افزود: کی قرار است کشاورزی استان گلستان از این وضعیت خارج شود کی وضعیت تولید از این مشکل خارج می‌شود دو سال است که دوندگی می‌کنیم زمینی برای یک شرکت دانش‌بنیان ضعیفی تهیه کنیم تقاضا می‌کنم کارگروهی در این زمینه تشکیل شود تا این مشکلات برطرف شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا