ستار هاشمی عنوان کرد؛ توسعه زیست‌بوم فناوری اطلاعات با ایجاد پارک‌های فاوا

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات گفت: وزارت ارتباطات با توسعه زیست‌بوم فناوری اطلاعات به دنبال تحقق اهداف شبکه ملی اطلاعات و ایجاد زمینه شغلی برای نیروی جوان تحصیلکرده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات در نمایشگاهی از محصولات منتخب شرکت‌های فناور که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، گفت: آرایش وزارت ارتباطات به‌گونه‌ای است که اهداف شبکه ملی اطلاعات محقق شود و هدف این است که نیروی جوان و تحصیلکرده در کشور حفظ شود تا ضمن ایجاد اشتغال زمینه توسعه را برای آنها ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: در این زمینه باید به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری تولید محصولات به سوی کیفی شدن پیش برود تا ضمن برطرف کردن نیازهای داخلی به توسعه بازار صادرات نیز دست پیدا کنیم.

هاشمی تصریح کرد: در وزارت ارتباطات با ایجاد پارک‌های فناوری اطلاعات به دنبال ایجاد زیست بومی برای توسعه فناوری اطلاعات کشور هستیم.

محمد جعفر صدیق رئیس پارک فاوا نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: هم اکنون ۶۰ شرکت در پارک فاوا در حوزه‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار فعال هستند که تا سال آینده ۲ برابر می‌شود.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین وظیفه پارک فاوا توسعه فناوری اطلاعات با کمک بخش خصوصی است، وزارت ارتباطات به عنوان نقطه تماس دولت با صنعت ict هست تا یکی از اهداف دولت یعنی ایجاد شبکه ملی فناوری اطلاعات است محقق شود.

صدیق بیان کرد: شبکه ملی اطلاعات نیازمند جوانان و متخصصانی است که اگر به عنوان یک موضوع درآمدزا به نتیجه برسد منجر به توسعه اقتصادی کشور می‌شود. برنامه این است که در ۱۰ استان محروم مرزی که 4 هزار جوان مستعد را آموزش مهارتی دهیم تا حدود ۲۰ درصد آنها با ایجاد شرکت و جذب صنایع منجر به کارآفرینی شوند.

رئیس پارک فاوا افزود: حجم اقتصاد شبکه جهانی اطلاعات پنج هزار میلیارد دلار است که اگر سهم یک درصدی ایران در آن محقق شود ۵۰ میلیارد دلار خواهد بود، که هم اکنون یک پانزدهم آن محقق شده است. اگر این سهم محقق شود برای ۲۰ درصد کل جمعیت کشور در بازار فناوری اطلاعات شغل ایجاد خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در این نمایشگاه براساس ارزیابی‌های صورت گرفته چهار محصول حائز شرایط از میان محصولات معرفی شده رونمایی شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا