مرضیه شاوردی: ۱۵هزار خدمت توانمندسازی به بیش از ۳هزار شرکت دانش‌بنیان ارائه شده است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر توانمند سازی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: ۳هزارو ۵۶۰ شرکت دانش بنیان از آذر ماه ۱۳۹۷ تا آذر ماه ۱۴۰۰، از ۱۵ هزار و ۵۲۳ خدمت توانمندسازی با حمایت بلاعوض ۵۴ میلیارد تومانی این صندوق بهره مند شدند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، مرضیه شاوردی روز یکشنبه در اولین رویداد دستاوردهای توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان (تیوان) که به صورت آنلاین در محل صندوق نوآوری برگزار شد، افزود: این صندوق در راستای توانمند سازی شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به ارائه خدمات متنوع توانمند سازی مشتمل بر آموزش، مشاوره، حفاظت از دارایی‌های فکری، دریافت استانداردها و تاییدیه‌های تخصصی و صادراتی و توسعه بازار کرده است.

وی با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده با شیوع کرونا در دو سال گذشته، بیان کرد: در این دوره سه ساله از آذر ماه ۱۳۹۷ تا آذر ماه ۱۴۰۰، ۳هزارو ۵۶۰ شرکت دانش بنیان از۱۵ هزارو ۵۲۳ خدمت توانمند سازی با حمایت بلاعوض ۵۴ میلیارد تومانی صندوق بهره مند شدند.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه صندوق با همکاری تیم اجرایی در دو سال گذشته برنامه های توانمندسازی متعددی را طراحی و اجرا کرده است، عنوان کرد: فرآیند توسعه و ارائه خدمات توانمندسازی این صندوق، از ایده پردازی آغاز می‌شود و با ارائه طرح اجرایی اولیه، تایید و تصویب، ارائه طرح عملیاتی نهایی، هماهنگی با سایر بازیگران، اجرای برنامه و بهبود ادامه می‌یابد.

شاوردی با بیان اینکه عمده برنامه‌های این صندوق در تعامل با سایر بازیگران زیست بوم فناوری و اجرایی کشور است، اظهار داشت: وجود تیم کارشناسی در مدیریت توانمند سازی، برند سازی مناسب و شبکه همکاران قوی در داخل و خارج صندوق از جمله عوامل موفقیت در ارائه خدمات توانمند سازی به شرکت‌ها بوده است.

وی گفت: از آذر تا اسفند ماه سال ۹۷، ۸۸۸ میلیون تومان حمایت بلاعوض به شرکت‌ها پرداخت شد که این میزان حمایت توانمند سازی صندوق از ابتدای سال تا آذر سال جاری به ۲۴ میلیون و ۸۶۵ هزارتومان رسیده است. این حمایت به صورت بلاعوض در اختیار شرکت های دانش بنیان متقاضی قرار گرفته است.

شاوردی افزود: حضور ۱۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان در یک هزار دوره آموزشی از دستاوردهای این نهاد مالی در حوزه آموزش است. در این حوزه مبلغ ۳.۴ میلیارد تومان حمایت بلاعوض از شرکت‌های دانش بنیان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: ۹۰۰ شرکت دانش بنیان از کمپین‌های مشاوره حضور و تلفنی و آنلاین این صندوق بهره مند شدند؛ ضمن آنکه مبلغ یک میلیارد تومان حمایت بلاعوض به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت شده است.

مدیر توانمند سازی صندوق نوآوری و شکوفایی درباره دستاوردها و نتایج خدمات این صندوق در حوزه مالکیت فکری اظهار داشت: ۳۰۰ شرکت دانش بنیان از خدمات مالکیت فکری این صندوق بهره مند شدند و دارایی فکری ۱۰۷ شرکت نیز شناسایی شده است. تاکنون ۱۸ اختراع در داخل و ۳۹ تفاهم نامه PCT و همچنین ۲ اختراع در خارج از کشور به ثبت رسیده است.

وی یادآور شد: ۲ طرح صنعتی در داخل و یک طرح صنعتی در خارج از کشور ثبت شده که از دیگر دستاوردهای خدمات حمایتی این صندوق است. علاوه بر آن ۴۵ نشان تجاری در داخل و ۹ نشان تجاری در خارج از کشور به ثبت رسیده است.

شاوردی گفت: ۶.۷ میلیارد تومان حمایت بلاعوض به شرکت‌ها برای اخذ استانداردها و تاییدیه‌ها پرداخت شده است. بر این اساس ۱۸۳ شرکت دانش‌بنیان موفق به اخذ استانداردهای مورد نیاز شدند. همچنین این شرکت ها موفق به دریافت ۱۸۸ استاندارد سیستمی و تخصصی و ۳۸ استاندارد صادراتی شدند، اخذ ۶۵ تاییدیه ملی از دیگر دستاورهای حمایتی در این حوزه است.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری اظهار داشت: در حوزه رویدادهای تبادل فناوری نیز در این مدت ۲۷ رویداد تبادل فناوری برگزار شده است. ۱۵۹۲ شرکت در این رویدادها شرکت کردند و طی این رویدادها نیز دو هزارو ۳۲ نیاز فناورانه ارائه شد و چهار هزارو ۸۶۳ میلیارد تومان تفاهم نامه به امضا رسید. از این میزان تفاهم نامه ۶۹۰ میلیارد تومان تبدیل به قرار شد، همچنین نرخ تبدیل حمایت بلاعوض به قرار داد ۵۳۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی با بیان اینکه ۱۲۷۲ شرکت دانش‌بنیان در خدمات توسعه بازار این صندوق بهره مند شدند، افزود: برای این منظور ۳۸ میلیارد تومان حمایت بلاعوض به شرکت‌ها پرداخت شد.

شاوردی بیان کرد: بر اساس برآوردهای ما از سوی ۴۳ شرکت دانش‌بنیان صادراتی، به میزان ۱۳ تا ۳۰ میلیون دلار صادرات صورت گرفته است. همچنین در یکشنبه های صادراتی که برای آشنایی دانش‌بنیان‌ها با کشورهای هدف صادراتی برگزار شده است، ارمنستان، افغانستان، بوسنی و هرزگوین، ترکیه، سوریه، عراق و کنیا کشورهای هدف صادراتی در سال ۱۴۰۰ بوده اند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا