سید احمد موالی‌زاده: فرهنگ کارآفرینی در خوزستان ضعیف است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان گفت: در استان خوزستان این پارادوکس وجود دارد که در مناطقی که صنایع بسیار بزرگی وجود دارد، بیکاری نیز بالا است و این مساله ناشی از آن است که فرهنگ مهارت‌آموزی و کسب و کار در آن مناطق ضعیف است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، سید احمد موالی‌زاده در آیین اختتامیه نوزدهمین مسابقات ملی مهارت در رشته تهویه و تبرید که روز (۱۹ آذرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای سال‌ها است که در زمینه در مهارت‌آموزی فعالیت می‌کند اما مشکل این است که فرهنگ حرفه‌آموزی و گفتمان آن، آن گونه که باید جا نیفتاده است و یکی از مشکلات در بحث بیکاری و اشتغال پایین، همین حرفه‌آموزی است.

وی افزود: استان خوزستان یک استان دولتی است یعنی کسب و کارهای کوچک و متوسط و بخش خصوصی بدنه ضعیفی دارد که این مساله به دلیل وجود صنایع بزرگ دولتی است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان گفت: نبود کارآفرینی و نبود کسب و کارها مشکل ما است زیرا فرهنگ کارآفرینی در خوزستان ضعیف است. در استان خوزستان حدود یک هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی وجود دارد در حالی که در استان اصفهان این رقم، ۹ هزار واحد است. این ضعف در فرهنگ کارآفرینی در ادوار گذشته و از شکل گرفتن صنعت نفت بوده است.

وی افزود: باید از فرهنگ کارآفرینی استفاده بهینه کنیم و علاوه بر این، تسری آن به مناطق محروم و مناطقی که بیکاری وجود دارد نیز مهم است. در استان خوزستان این پارادوکس وجود دارد که در مناطقی که صنایع بسیار بزرگی وجود دارد، بیکاری نیز بالا است و این مساله ناشی از آن است که فرهنگ مهارت‌آموزی و کسب و کار در آن مناطق ضعیف است.

موالی‌زاده گفت: خواسته ما این است که برنامه‌ریزی شود و این پارادوکس در استان خوزستان وجود نداشته باشد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا