محمودکریمی بیرانوند خبرداد؛ پرونده قضایی برای کاریابی‌های غیرمجاز اعزام‌کننده نیروی متخصص تشکیل خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بعضی از کاریابی‌های غیردولتی یا موسسه‌های غیر مجاز تحت عنوان کاریابی، برای اعزام نیروی کار متخصص اقدام می‌کنند که با آن‌ها برخورد قاطع و تشکیل پرونده قضایی صورت می‌گیرد.

به گزارش کارآفرینی پرس، به نقل از دانشجو، «محمود کریمی‌بیرانوند» در خصوص تخلف کاریابی‌های غیردولتی خارجی یا موسسات غیر مجاز اظهار داشت: بعضی از موسسه‌های کاریابی، با گرفتن مبالغ هنگفت زمینه اعزام نیروی کار متخصص را به کشور‌های دیگر فراهم می‌کنند.

وی افزود: نیروی کار متخصص که اغلب مورد نیاز کشور هم است توسط این موسسه ها، با آمال و آرزو و به روش‌های نادرست وارد کشور‌های دیگر شده و در آنجا سرگردان می‌شوند.

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه مجوز موسسه‌های کاریابی خارجی توسط این وزارتخانه صادر می‌شود، گفت: وظیفه اصلی و ذاتی این موسسه‌ها اعزام نیروی کار مازاد به خارج از کشور برای اشتغال و برگشت آن‌ها با کسب تجربه و تخصص به کشور است در حالی که برخی از موسسه‌های کاریابی این موضوع را رعایت نمی‌کنند و برعکس، زمینه مهاجرت و خروج همیشگی نیرو‌های متخصص و با کیفیت مورد نیاز داخل را فراهم می‌کنند.

وی ادامه داد: با اصلاحات ساختاری و بهبود سیستمی کار و برقراری یک فرایند نظارتی قوی بر کاریابی‌ها و تخلفات آن‌ها در این زمینه ورود قاطعانه می‌کنیم.

کریمی بیرانوند با بیان اینکه گزارش‌های تخلف از تعدادی موسسه کاریابی غیردولتی را در اختیار قرار گرفته است، تصریح کرد: با این موسسه‌های غیردولتی که به طور غیرقانونی اعزام نیروی کار می‌کنند قاطعانه برخورد می‌کنیم و در خصوص کاریابی‌های خارجی متخلف تا لغو مجوز‌های آن‌ها با سرعت پیش می‌رویم و اگر تخلفات آن‌ها پیگرد قضایی نیاز داشته باشد، آن را به مراجع قضایی ارجاع خواهیم داد.

سرپرست معاونت اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مردم خواست به این‌گونه موسسه‌ها و همچنین مراکز غیرمجاز در حوزه اعزام نیرو اعتماد نکنند و سرمایه خود را در اختیار آن‌ها قرار ندهند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
خبرگزاری دانشجو
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا