یونس پناهی: حمایت از توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلامت از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت بهداشت است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: توسعه و ارتقای پژوهش‌های بنیادی و توسعه‌ای مرتبط با سلامت و زیست فناوری از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت است .

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی در گردهمایی معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی کشور  که با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: توسعه و ارتقاء پژوهش‌های بنیادی و توسعه‌ای مرتبط با سلامت و زیست فناوری در راستای رفع مشکلات حوزه سلامت از مهمترین ماموریت‌های حوزه پژوهش محسوب می شود.

 وی  با بیان اینکه 778مرکز تحقیقاتی  15 پژوهشکده سلامت،24 شبکه تحقیقاتی، 93 مرکز رشد فناوری ،12 پارک فناوری سلامت و حدود 1400 شرکت دانش‌بنیان در سطح کشور فعال است، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود، تلاش می شود با تربیت و پرورش نیروی انسانی توانمند، خلاق و مومن در بخش پژوهش در مسیر رفع مشکلات جامعه در حوزه سلامت گام برداریم. 

 وی تجاری سازی و به‌کارگیری دستاوردهای پژوهشی و فناوری با حفظ و رعایت مالکیت فکری را یکی از اهداف معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: تولید و تامین و انتشار دانش سلامت در تراز جهانی از دیگر برنامه‌هایی است که به طور جدی در حوزه پژوهش دنبال می شود.  

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد مراکز تحقیقاتی ایجاد شده در سطح کشور از ماموریت‌های تدوین شده در نقشه علمی کشور در حوزه سلامت جلوتر است تصریح کرد: در راستای ساماندهی و کاربردی نمودن برنامه‌ها و فعالیت‌های مراکز تحقیقاتی برنامه‌های مختلفی در دستور کار قرار گرفته است تا بتوان به شکل هدفمند از این ظرفیت بهره برد. 

 دکتر پناهی با بیان اینکه در حال حاضر 82 واحد تحقیقاتی بیمارستانی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور در حال فعالیت هستند خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت اساتید بالینی برای اجرای طرح های تحقیقاتی و توسعه مراکز تحقیقاتی بیمارستانی از برنامه هایی است که در دستور کار قرار گرفته است.  

وی تصریح کرد: تلاش می شود با ایجاد شبکه‌ها و قطب‌های تحقیقاتی از فعالیت جزیره ای مراکز تحقیقاتی جلوگیری شود و در این راستا تا کنون 24 شبکه تحقیقاتی در سطح کشور ایجاد شده است.  معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه حمایت از توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلامت از دیگر برنامه‌های وزارت بهداشت است خاطر نشان کرد: در حال حاضر یک هزار و 492 محصول توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولید شده است و گردش مالی سالانه این شرکت‌ها 4 هزار میلیارد تومان است  که می تواند در راستای تولید محصولات دانش‌بنیان و حضور در عرصه های ملی و بین المللی نقش موثری را ایفا نماید. 

 دکتر پناهی با بیان اینکه در حال حاضر کشور ایران در تولید مقالات در جهان رتبه پانزدهم و رتبه نخست را در منطقه دارد خاطر نشان کرد:  تولید مقالات یک نماد قدرت محسوب می شود و تلاش می شود ضمن گسترش تولیدات فناورانه و محصول محور، به توسعه و تولید مقالات نیز توجه شود.

  معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: همان گونه که توانایی پرورش نخبگان بر اساس تراز جهانی را داریم باید ظرفیت سازی نگهداری و حفظ این افراد را در کشور نیز فراهم نماییم. وی افزود: تمام ساختار پژوهشی و شرکتهای تولیدی و دانش‌بنیان کشور با معاونت غذا و دارو همکاری جدی دارند و اکنون یکی از مطالبات و دغدغه های مهم و مشترک همه تولید کنندگان این حوزه، تسهیل در اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا