علی خیرالدینی خبر از سهم وحشتناک فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از آمار بیکاری داد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: ۴۰ درصد بیکاران کشور فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که آماری وحشتناک است، از طرفی ۵۰ هزار نفر از فارغ التحصیلان در شرکت‌های دانش‌بنیان مشغول به کارند و باید تمرکز را بر روی دانشگاه ها مصروف کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، دکتر علی خیرالدینی ۱۷ آذرماه در آیین رونمایی از محصولات فناور و دانش بنیان شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان مرکزی، با بیان اینکه باید بحث کارآفرینی، کاریابی، مدرسه اشتغال را جهت هدایت و استعدادیابی و توانمندسازی دانشجویان مدنظر قرار داد، گفت: پارک های علم و فناوری شهرک های علمی هستند و یکی از عوامل درآمدزایی شرکت‌ها و پارک ها این است که زیرساختهای لازم از جمله زمین را در اختیار این شرکت‌ها قرار دهند تا بتوانند زمینه رشد و توسعه را داشته باشند.

خیرالدینی افزود: شورای سیاست گذاری علم و فناوری استان باید با حضور روسای دانشگاه‌ها و پارک شکل گیرد. این شورا می تواند چالش ها را رفع کند، همچنین باید امکان بازاریابی برای محصولات شرکت های دانش‌بنیان را فراهم کرد و این بحث باید در شورای اشتغال استان مطرح شود و تدابیری ایجاد شود تا از محصولات این شرکت ها خریداری شود.

وی با اشاره به لزوم تکمیل زیست بوم فناوری، گفت: اکوسیستم فناوری بسیار گسترده است و باید این زیست بوم در استان مرکزی تکمیل شود .

خیرالدینی با اشاره به فعالیت پارک ict بیان کرد: در برخی از استان ها این پارک شکل گرفته است و در استان مرکزی هم می توان راه اندازی این پارک را رقم زد، همچنین باید شرایطی فراهم شود که دانشجویان کار آزمایشگاهی خود را در پارک ها ادامه دهند.

وی به آمایش فناوری اشاره کرد و گفت: نباید بی حساب و کتاب بخش فناوری را گسترش داد  یا محدود کرد، باید اولویت ها را براساس آمایش سرزمین و پتانسیل ها در توسعه فناوری تعیین کرد، همچنین پیشنهاد می شود تفاهم نامه ای بین پارک و دانشگاه ها برای تعامل بیشتر و سازنده تر امضا شود.

به گزارش ایسنا، در این مراسم محصولات فناور و دانش‌بنیان شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان رونمایی و تفاهم نامه هایی بین پارک و اتاق بازرگانی اراک، پارک و فرماندهی انتظامی استان و پارک و اداره کل زندان‌های استان منعقد و ۲۰ محصول دانش‌بنیان نیز رونمایی شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا