علی نمازی خبر از اختصاص تسهیلات ارزان قیمت به طرح‌های اشتغال‌زا در استان یزد داد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تسهیلات ارزان قیمت طرح‌های اشتغال‌زا به طرح‌های کارآفرینی، ایجادی، توسعه ای، تکمیلی و سرمایه در گردش و احیای واحد‌های تولیدی قابل تخصیص است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از صدا و سیما، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در نشست کارگروه استانی طرح که همزمان با نشست مجازی شورای ملی برگزار گردید اظهار داشت: قانون گذار به منظور پشتیبانی از توسعه کارآفرینی، افزایش اشتغال و توسعه اقتصادی به ویژه در استان‌های با نرخ بیکاری بالا، منابعی را در قالب جزء یک تا ۹ بند الف تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کشور در نظرگرفته است.


علی نمازی افزود: حجم منابع دولت در این تبصره در کل کشور، ۳۲ هزار میلیارد تومان می‌باشد و سهم استان یزد در این زمینه معادل ۷/۲ درصد و حدود یک هزار میلیارد تومان می‌باشد.


وی خاطر نشان کرد: تسهیلات موضوع این تبصره به طرح‌های کارآفرینی، ایجادی، توسعه ای، تکمیلی و سرمایه در گردش و احیای واحد‌های تولیدی از جمله کسب و کار خانگی، واحد‌های تولیدی خرد، واحد‌های تولیدی کوچک، واحد‌های تولیدی متوسط، واحد‌های تولیدی بزرگ، شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های تولیدی پیشران قابل تخصیص است.


نمازی گفت: نرخ سود تسهیلات بسته به حوزه فعالیت طرح و محل اجرای آن متفاوت بوده به نحوی که بازه ۴ تا ۱۶ درصد را پوشش می‌دهد.


مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد افزود: دوره بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش حداکثر یک سال و تسهیلات ایجادی، توسعه‌ای و تکمیل حداکثر هفت سال شامل دوره مشارکت و تنفس جمعاً حداکثر دو سال و دوره بازپرداخت حداکثر پنج سال است.


در این نشست بر تسریع در فرایند اجرای طرح و با توجه به اینکه زمان کوتاهی برای جذب اعتبارات این تبصره فرصت باقی است بر پیگیری دستگاه‌های متولی برای جذب این اعتبارات تاکید شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
صدا و سیما
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا