حسین هراسی پاسخ می دهد؛ آموزش کارآفرینی به نوجوانان چه مزایایی دارد؟

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدرس دوره کارآفرینان نوجوان گفت: کارآفرینی برای کسانی که از سال‌های نوجوانی خود شروع به یادگیری و ایجاد مشاغل می‌کنند، با مزایای گسترده‌ای همراه است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، حسین هراسی تصریح کرد: تشویق به کارآفرینی نوجوانان یکی از بهترین راه‌ها برای موفقیت فرزندان در آینده است و بعضی اوقات صفات یک کارآفرین آینده را در نوجوانان و جوانان اطراف خود مشاهده می‌کنیم و بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که این صفات را به سمت موفقیت هدایت کنیم.

وی با بیان اینکه در دنیایی که با سرعت در حال پیشرفت است در آینده نه‌چندان دور، درصد قابل‌توجهی از کسب‌وکارها منسوخ می‌شوند، اضافه کرد: در کنار این‌همه پیشرفت‌های فنی و اجتماعی، ایجاد یک شرکت و تبدیل‌شدن به رئیس و کارآفرین خود، بسیار بیشتر در دسترس و قابل حصول شده است تا منتظر ماندن برای جذب شدن به ادارات و سازمان‌های دولتی. 

هراسی با اشاره به اینکه از مزایای کارآفرینی در سنین نوجوانی و جوانی، تسلط بر مهارت کارآفرینی می‌تواند در بسیاری از زمینه‌های زندگی آن‌ها به‌خوبی کمکشان کند، ادامه داد: کارآفرینی می‌تواند سفری چالش‌برانگیز، اما بسیار پربار باشد و علاوه بر دستیابی به دانش و مهارت‌های چشمگیر، کارآفرینان مشتاق، اعتمادبه‌نفس لازم را برای مقابله با مشکلات دنیای واقعی پیدا کرده و به دنبال رؤیاهای خود می‌روند.

به گفته هراسی، این روش ایده‌آل برای جوانانی است که می‌توانند علایق و استعدادهای خود را کشف کنند و یاد بگیرند که چگونه می‌توانند از این هدایا در آینده شغلی، به نفع خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه کارآفرینان جوان یک تجربه کاملاً واقعی از یادگیری ارزش پولی و به‌طورکلی نحوه کارکرد پول دارند، افزود: آموزش پول به فرزندان راهی عالی برای آماده‌سازی آن‌ها برای دنیای واقعی و همچنین موفقیت به‌عنوان یک کارآفرین است.

به گفته این مدرس دوره کارآفرینی برای کودکان، یک راه عالی برای تشویق کارآفرینی و آموزش بچه‌ها در مورد پول این است که به آن‌ها اجازه داده شود که تصمیم‌گیرنده اصلی در امور مالی خود باشند و فرصت آزمون خطا نسبت به آموخته‌هایشان داشته باشند.

وی اضافه کرد: اکثر کارآفرینان و صاحبان مشاغل می‌دانند که درآمد می‌تواند نوسان داشته باشد، بنابراین پس‌انداز یک امر مهم برای کاهش خطر در آینده است و بچه‌ها باید ارزش پول را درک کنند و بدانند که جریان درآمد مکرر همیشه تضمین نمی‌شود.

هراسی با اشاره به اینکه پس‌انداز و قراردادن پول برای سرمایه‌گذاری‌های معنادار که پاداش بسیار بیشتری نسبت به خرج کردن غیرضروری پول دارد، ارائه می‌دهد و راهی عالی برای القای دانش کارآفرینی جوانان است، تشریح کرد: از مهم‌ترین مزایای آموزش استعدادیابی و کارآفرینی نوجوانان و جوانان می‌توانیم به افزایش مهارت در کارهای تیمی، پرورش خلاقیت، برنامه‌ریزی شخصی بلندمدت، مهارت‌های تقویت سخنوری و فن بیان، شناسایی افراد خلاق و نوآور، مهارت‌های افزایش تحمل شکست و اعتمادبه‌نفس، اشاره کنیم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا