حبیب ابراهیم پور: محصولات ۹۶ کسب و کار نوین در استان اردبیل تجاری‌سازی شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل گفت: در حال حاضر محصولات ۹۶ شرکت دانش بنیان، فناور و مرکز رشد در استان تجاری‌سازی شده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب ابراهیم پور، رئیس پارک علم و فناوری اردبیل گفت: از ۵۵۰ شرکت دانش بنیان،واحدهای فناور و مرکز رشد استان ۲۰۰ مورد مربوط به مرکز رشد و بقیه جزو استارت آپ(کسب و کارهای نوین)هستند که محصولات ۹۶ مورد از این شرکت‌ها جزو شرکت های صادرات محور می‌باشند.

او با اشاره به احداث کارخانه نوآوری در اردبیل افزود:این کارخانه در مساحت هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع در شهرک الهیه اردبیل در دست احداث است که در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌شود سال آینده به بهره‌برداری برسد.

ابراهیم پور تصریح کرد: این کارخانه با هدف توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در استان تاسیس و از طریق ایجاد زنجیره کامل اکوسیستم فناوری مشتمل بر شتاب دهنده‌ها، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه‌های مختلف گردشگری، کشاورزی، تولید بذر، فناوری ساختمان و گیاهان دارویی و فرآوری چرم به فعالیت می‌پردازد.

او افزود: راه‌اندازی کارخانه نوآوری در استان اردبیل به عنوان یک کار خلاقانه زمینه فعالیت نخبگان، محققان، اساتید و تحصیل‌کردگان را فراهم کرده و از توانمندی آنها در رونق کسب و کارهای نوآورانه استفاده می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با بیان اینکه تاکنون ۴۸ شرکت دانش‌بنیان در اردبیل راه‌اندازی شده است، گفت: از این تعداد ۱۲ شرکت خلاق و ۳۶ شرکت دانش‌بنیان نوع یک و ۲ هستند که محصولات تولیدی آنها مورد حمایت جدی پارک قرار گرفته است.

ابراهیم‌پور تقویت ارتباط بین دانشگاه، و پارک علم و فناوری را یادآور شد و افزود: تقویت ارتباط بین دانشگاه، مردم و پارک علم و فناوری منجر به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان می‌شود و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر تقویت ارتباطات بین پارک علم و فناوری، دانشگاه‌ها و جامعه تاکید ویژه‌ای دارد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا