تفاهم‌نامه همکاری بین واحد دانش‌بنیان قزوین و یک شرکت عربی امضا شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

در کارگروه پژوهش و فناوری، تفاهم‌نامه همکاری بین یک شرکت دانش‌بنیان در قزوین و شرکت تولیدی در سوریه منعقد شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هادی قذاقی مدیرعامل گروه صنعتی دانش‌بنیان سدنا گفت: با انعقاد این تفاهم‌نامه مواد اولیه برای ساخت ۴ گروه محصولات شرکت دانش بنیان سدنا، شامل کلید و پریز هوشمند خانگی، دستگاه‌های اکسیژن ساز، برد‌های لوازم خانگی و تبلت‌های دانش آموزی در سوریه مونتاژ و سپس به کشور‌های عربی صادر می‌شود.

 قذاقی افزود: در صورت حمایت از این طرح به عنوان پروژه اقتصاد مقاومتی استان، می‌توان علاوه بر توسعه صادرات این محصولات و فروش در بازار‌های هدف (سوریه و اتحادیه عرب) سهمی در افزایش اشتغال استان داشت.

وی، طراحی، نوآوری، زیبایی، قیمت پایین و ثبت اختراع را از مزیت‌های رقابتی بودن این محصولات با مشابه محصولات چینی و اروپایی ذکر کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی دانش بنیان سدنا با اشاره به طراحی و صادرات فناوری این محصولات به چین از دو سال گذشته، از تولید این محصولات ایرانی با نام تجاری سدنا در چین خبر داد.

ایماندار نماینده شرکت AOG عرب یونیورسال گروپ تکنولوژی هم گفت: با توجه به نیاز بازار سوریه به این محصولات، به دنبال محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسبی بودیم که بتواند با محصولات شرکت‌های ترکیه و اسپانیا و دیگر کشور‌های اروپایی رقابت کند و پس از بررسی به این نتیجه رسیدیم که محصولات سدنا همه این مزیت‌ها تجاری را دارد.

استاندار قزوین هم در حاشیه این تفاهم نامه در گفتگو با خبرگزاری صداوسیمای قزوین گفت: بر اساس نقشه جامع علمی کشور بخش عمده‌ای از ارزش افزوده اقتصاد کشور باید از طریق فعالیت اقتصادی دانش محور صورت گیرد که بستر بروز و ظهور این فعالیت‌ها در پارک‌های علم و فناوری‌ها است.

اعلایی افزود: قزوین هم بدلیل برخورداری از محیط دانشی و منابع انسانی دانش محور بستری مناسبی است که شرکت‌های دانش بنیان در اینجا فعالیت و به اقتصاد استان کمک کنند و هم از ظرفیت‌های استان کمک بگیرند.

اعلایی با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در پارک علم و فناوری گفت: اگر زیرساخت‌ها فراهم‌تر بود می‌توانست ظرفیت‌های بیشتری در این زمینه شکوفا شود.

وی افزود: مسئولیت امروز ما این است که به همت دستگاه‌های اجرایی استان و کمک از دستگاه‌های ملی بتوانیم زیرساخت‌های بیشتری را برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان فراهم کنیم.

استاندار گفت: با توجه به ظرفیت‌ها موجود، استان قزوین می‌تواند بهشت شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در کشور باشد.

اعلایی افزود: در سال ۱۴۰۱ بنا بر این است که سیاست گذاری و اولویت گذاری کلان کشور مبتنی بر رشد اقتصادی باشد و این جامع‌ترین سیاستی است که می‌تواند برای جهت دهی اقتصاد اتخاذ شود.

وی اضافه کرد: بخش عمده‌ای از رشد اقتصاد کشور به موجب افزایش بهره وری است و بهره وری چیزی جز فعالیت‌های دانش بنیان چه در حوزه صنعتی و فنی و چه در حوزه منابع انسانی و مدیریت نیست.

استاندار ابراز امیداواری کرد با توجه به رویکرد بوجه ۱۴۰۱ و دراختیار گذاشتن منابع آن در استان‌ها، افق بهتری در انتظار شرکت‌های دانش بنیان باشد.

رئیس پارک علم و فناوری استان هم از فعالیت ۹۲ شرکت دانش‌بنیان در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۳ شرکت، از حمایت‌ها و خدمات پارک علم و فناوری بهره‌مند هستند.

مافی با بیان اینکه قزوین رتبه ۱۱ کشوری را در بخش دانش‌بنیان به خود اختصاص داده است، افزود: در حال حاضر ۱۲۱ واحد علم و فن آور زیر نظر پارک علم و فناوری استان فعالیت می‌کنند.

وی از تولید ۲۲۰ محصول دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری خبر داد و گفت: این درحالی است که پارسال به تنهایی ۴۱ محصول به همت شرکت‌های دانش بنیان تولید شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان به ظرفیت‌های صنعتی و کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: بر این اساس عمده محصولات تولیدی شرکت‌های دانش بنیان در حوزه صنعت، صنایع غذایی، شوینده و ضدعفونی بوده است.

وی با اشاره به تقاضای تعداد زیادی از شرکت‌های دانش‌بنیان برای فعالیت در پارک علم و فناوری، از این مجموعه خبر داد و خواستار توسعه فضای فیزیکی در پارک علم و فناوری به کمک مسئولان استان شد.

رونمایی از ۴ کتاب حاصل طرح‌های پژوهشی سال‌های ۹۷ و ۹۸ به نام‌های اندازه گیری پایداری زیست محیطی، سنجش وضعیت عدالت استان، سنجش سرمایه‌های اجتمایی استان و مطالعات کاربری پایان بخش این نشست بود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا