۸ شتاب‌دهنده جدید در حوزه زیست فناوری راه‌اندازی خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درصدد است تا با راه‌اندازی ۸ شتاب‌دهنده جدید در حوزه زیست‌فناوری به شرکت‌های بزرگ و استارت‌آپ‌ها برای توسعه محصول تا بازار کمک کند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، از سال ۹۵، فرآیند ایجاد شتاب‌دهنده‌های زیستی با حمایت ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شتاب گرفت و در حال حاضر ۲۳ شتاب‌دهنده در کشور فعالیت می‌کنند.

این شتاب‌دهنده‌ها در حوزه‌های فناورانه‌ای چون مواد اولیه دارویی، داروهای بیولوژیک و پیشرفته، واکسن، کشاورزی، صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی، پروبیوتیک و تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کنند و سهم بالایی در ارتقای تولید این مواد در کشور دارند؛ محصولاتی راهبردی و حیاتی در نظام سلامت کشور.

شتاب‌دهنده‌ها مراکزی هستند که در کنار استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های نوپا قرار می‌گیرند و با تمرکز و سرمایه‌گذاری بر روی ایده‌های قابل اجرا، درصدی از مالکیت آن را در اختیار می‌گیرند. در مقابل به گردانندگان پروژه آموزش‌های لازم برای موفقیت بهتر و بیشتر را ارائه می‌کنند.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از عرصه‌های علمی و فناورانه‌ای که از خدمات این شتاب‌دهنده‌ها بهره می‌برند، فعالان حوزه‌های مختلف زیست فناوری هستند که ایده‌‎‌های خود را در حوزه‌هایی چون دارو، واکسن، کشاورزی، صنایع غذایی به شتاب‌دهنده‌ها عرضه می‌کنند و این مجموعه‌ها آنها را یاری می‌کنند.

ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با نگاه ویژه به این مراکز، درصدد است تا تعداد این شتاب‌دهنده‌ها را که در حال حاضر ۲۳ مرکز هستند، به ۳۱ شتاب‌دهنده برساند تا هم توزیع و پراکندگی آنها در کشور بهتر و در دسترس‌تر شود و هم حوزه‌های متنوع‌تری را پوشش دهند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا