اسماعیل قادری فر: در صورت همکاری استارت‌آپ‌ها و پلتفرم‌ها ۲۵ قلم کالای اساسی تا پایان سال توزیع خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: در صورتی که همه پلتفرم‌ها و استارت‌آپ‌ها پای کار بیایند و زیرساخت‌ها فراهم شود، تا پایان سال همه ۲۵ قلم کالای اساسی را هوشمند توزیع می‌کنیم.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از جام جم آنلاین،‌ اسماعیل قادری فر با اشاره به افزایش قیمت برخی از اقلام اظهار کرد: توزیع هوشمند یعنی از مزرعه تا سفره را به نحوی پایش کنیم که محصول تولیدی کشاورز و دامدار با احتساب هزینه‌های تمام شده و سود مناسب خریداری شود و با قیمت مناسب به مصرف کننده برسد.

وی درباره فروش اینترنتی کالاهای اساسی گفت: وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم با رویکرد امنیت غذایی پایدار و با سیاست ارزان سازی و فراگیرسازی دسترسی همه مردم به غذای سالم، آغاز بکار کرد.

قادری فر یکی از سیاست‌های مهم در راستای تامین امنیت غذایی در کنار تولید را، توزیع هوشمند عنوان کرد و افزود: باید با استفاده از ابزارهای نوین، کسب وکارهای نو و استارت آپ‌ها، خدماتی در زنجیره نهایی توزیع با هدف کنترل بازار مصرف به نفع مردم انجام دهیم.

وی یادآور شد:‌ این طرح از ۱۸ آبان ماه به صورت آزمایشی در شهر تهران و با توزیع مرغ منجمد و تخم مرغ از طریق یک کسب و کار اینترنتی کلید خورد البته ظرفیت روزانه در شهر تهران برای این دو قلم کالا حدود ۳۰۰ تن مصرف خانوار است که با رعایت قیمت مصوب تحویل درب منازل می‌شود.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود:‌ هر جایی که دچار اخلال در روند توزیع باشیم، وزارت جهاد کشاورزی با همه ابزارهای سیاستی به میدان خواهد آمد تا هم محصول کشاورزی با قیمت مناسب به فروش برسد و هم مردم به سهولت به ارزاق عمومی دسترسی آسان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این شبکه فروش اینترنتی، یک شرکت تعاونی دانش بنیان است که از حدود ۴ سال پیش فعال است، افزود: در هوشمندسازی سامانه اصناف هم می‌توانند بدون واسطه اجناس را در بستر هوشمند تحویل بگیرند و این کار به زودی انجام خواهد شد.

قادری فر ادامه داد: نتیجه هوشمندسازی شبکه توزیع را طی این دو تا سه هفته‌ای که شروع شده است، مردم لمس کرده اند، وقتی کمبود در بازار نباشد هوشمندی عرضه و زنجیره می‌تواند به تثبیت قیمت کمک کند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: برای شب عید و ماه مبارک رمضان نیز تمهید مناسبی داریم.

قادری فر ادامه داد: آنچه با همه سامانه‌ها مقرر کردیم، این است که برگشت اقلام بدون قید و شرط باشد البته در پایگاه اطلاع‌رسانی ما نیز امکان ثبت شکایات فراهم شده و شماره تماس ۸۸۱۰۰۰۳۲ مرکز فعال است تا مردم انتقاد و شکایت خود را منعکس کنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
جام جم آنلاین
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا