محمود کریمی‌بیرانوند مطرح کرد؛ ایجاد ۱۴ هزار شغل تا پایان سال در دستور کار قرار دارد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرپرست معاونت اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس ذیل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال 1400 و در صورت تامین بودجه ، حدود 14 هزار و 140 شغل که جزو وظایف ما است ایجاد می شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمود کریمی‌بیرانوند با حضور در برنامه تیتر امشب با اعلام این خبر گفت: این در حالی است که تاکنون حدود 30 درصد این بودجه ذیل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ تامین شده است. از سوی دیگر مسئولیت بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ نیز بر عهده وزارت اقتصاد است.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطابق با ماده 6 بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 ، برنامه اجرایی و عملیاتی اشتغال را در چهار رسته “فرهنگ و هنر”، “بهداشت و درمان” ،”ورزش و سلامت” و “مشاغل خرد و خانگی” به تصویب رسانده است.

وی افزود: براساس این مصوبات با دو موسسه عامل، طی هفته آینده قرارداد همکاری امضا می‌کنیم.کریمی‌بیرانوند با تاکید بر برنامه ویژه وزارت مردم در خصوص ایجاد اشتغال پایدار گفت: براساس قانون، همه دستگاه‌ها مکلف هستند، بخشی از تسهیلات خود را به مشاغل خانگی اختصاص دهند.

کریمی بیرانوند ادامه داد: طبق دستور رئیس‌جمهور، شورای عالی اشتغال ،مهم‌ترین متولی ایجاد شغل در کشور است.سرپرست معاونت اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  تاکید کرد: متاسفانه در گذشته این نگاه حاکم بود که تنها با توزیع تسهیلات شغل ایجاد می‌شود،در حالی که اعطای تسهیلات به تنهایی به ایجاد شغل منجر نمی‌شود، بلکه تامین مالی و ایجاد شغل پایدار ضروری و مهم است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا