صادرات و راه‌اندازی خط تولید محصولات دانش‌بنیان ایرانی در ۷ کشور جهان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، از صادرات، راه‌اندازی خط تولید و دفتر فروش محصولات دانش بنیان ایرانی در هفت کشور جهان شامل ترکیه، ارمنستان، افغانستان، بوسنی و هرزگوین، سوریه، عراق و کنیا خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، مرضیه شاوردی امروز چهارشنبه در ششمین رویداد «چهارشنبه‌های نوآورانه» با اشاره به برگزاری رویداد «یکشنبه‌های صادراتی» از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری اظهار کرد: برگزاری این رویداد تاکنون به صادرات و نیز راه‌اندازی خط تولید و دفتر فروش محصولات دانش بنیان به این هفت کشور منجر شده است.

وی، با اشاره به بسته خدمات صادراتی صندوق نوآوری برای شرکت‌های دانش بنیان، «توانمندسازی صادراتی»، «شبکه‌سازی صادراتی» و «تامین مالی صادراتی» را از آن جمله برشمرد و گفت: توانمندسازی صادراتی شامل آموزش و مشاوره صادراتی، استانداردها و مجوزهای تخصصی و صادراتی و حفاظت از مالکیت فکری است.

شاوردی با بیان اینکه صندوق نوآوری ۷۰ درصد هزینه‌های اخذ استانداردها و مجوزهای تخصصی و صادراتی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان و ۷۰ درصد هزینه‌ها تا سقف ۶۰ میلیون تومان در سال را برای دریافت استانداردهای تخصصی – سیستمی پرداخت می‌کند، افزود: این رقم برای اخذ تاییدیه‌های ملی نیز ۷۰ درصد هزینه‌ها تا سقف ۶۰ میلیون تومان است.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی اضافه کرد:همچنین صندوق نوآوری ۷۰ درصد هزینه‌های شرکت‌های دانش بنیان برای استفاده از خدمات آزمایشگاهی تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان را تقبل می‌کند.

حمایت بلاعوض ۳.۴ میلیارد تومانی برای اخذ استانداردها و مجوزهای تخصصی و صادراتی 

شاوردی همچنین خاطرنشان کرد: صندوق نوآوری در سال ۱۳۹۹ مبلغ سه میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۳.۴ میلیارد تومان به صورت بلاعوض از شرکت‌های دانش بنیان برای اخذ استانداردها و مجوزهای تخصصی و صادراتی حمایت کرده است.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین با اشاره به حمایت این صندوق از بحث حفاظت از مالکیت فکری نیز گفت: صندوق نوآوری ۷۵ درصد هزینه‌ها تا سقف ۲۰ میلیون تومان برای تحلیل پتنت و تحلیل نقض پتنت، ۸۵ تا ۹۰ درصد هزینه‌ها تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان برای ثبت اختراع در خارج از کشور، ۸۵ درصد هزینه‌ها تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای ثبت نشان تجاری در خارج از کشور و ۸۵ درصد هزینه‌ها تا سقف ۴۵ میلیون تومان در سال برای ثبت طرح صنعتی در خارج از کشور را به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت می‌کند.

حمایت بلاعوض ۷۰۰ میلیون تومانی از شرکت‌های دانش بنیان برای ثبت ۱۶ تقاضانامه PCT و هشت اختراع در خارج از کشور

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ برای ثبت ۱۶ تقاضانامه PCT و هشت اختراع در خارج از کشور بیش از ۷۰۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کرده است.

شاوردی در ادامه این رویداد، خدمت «شبکه‌سازی صادراتی» صندوق نوآوری را نیز شامل حمایت از حضور مستقل و نیز حضور شرکت‌های دانش بنیان در پاویون نمایشگاه‌های خارجی، حمایت از حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه‌های دائمی‌خارجی، اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری، حضور شرکت‌ها در رویدادهای «یکشنبه‌های صادراتی» و اعطای کمک‌های توسعه‌ای عنوان کرد.

وی افزود: در سال جاری ۱۸۳ نمایشگاه خارجی در حوزه‌های مختلف فناوری برگزار می‌شود که صندوق نوآوری ۷۰ درصد هزینه‌های حضور شرکت‌های دانش بنیان در این نمایشگاه‌ها را تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت خواهد کرد.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه به تشریح دستاوردهای پاویون‌های صندوق نوآوری در نمایشگاه‌های خارجی پرداخت و تاکید کرد که این صندوق از تمامی توافقنامه‌ها و قراردادهای امضا شده در این پاویون‌ها حمایت می‌کند.

وی با اشاره به حمایت صندوق نوآوری از حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه‌های دائمی خارجی نیز گفت: این صندوق ۷۰ درصد هزینه‌های حضور شرکت‌ها در این نمایشگاه‌ها تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان را پرداخت می‌کند. تاکنون ۱۱۵ شرکت دانش بنیان از این خدمت صندوق نوآوری استفاده کرده‌اند.

شاوردی در ادامه از حمایت صندوق نوآوری از اعزام و پذیرش هیات تجاری و فناوری از کشورهای مختلف خبر داد و گفت: صندوق ۹۰ درصد هزینه‌های اعزام هیات ایرانی تا سقف ۶۰ میلیون تومان در سال را تقبل می‌کند. این رقم برای پذیرش هیات تجاری تا ۹۰ درصد هزینه‌ها تا سقف ۶۰ میلیون تومان در سال است.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی اعزام ۱۹۳ شرکت در قالب‌های تجاری به کشورهای قرقیزستان، روسیه، بوسنی و هرزگوین، ترکیه و امارات و نیز پذیرش هیات‌های تجاری از کشورهای روسیه، افغانستان، بوسنی و هرزگوین، گامبیا به صورت حضوری و کشورهای افغانستان، عراق، اوراسیا، ترکیه، سوریه و چین به صورت مجازی را بخشی از دستاوردهای خدمت شبکه‌سازی صادراتی صندوق نوآوری در سال جاری عنوان کرد.

اثرگذاری رویداد «یکشنبه‌های صادراتی» در توسعه صادرات محصولات دانش بنیان

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین با اشاره به برگزاری سلسله رویدادهای «یکشنبه‌های صادراتی» از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان در عرصه صادرات گفت: تاکنون ۲۲ رویداد «یکشنبه‌های صادراتی» در ۱۰ حوزه فناوری برگزار شده است. در حاشیه این رویدادها نیز نمایشگاه‌های محصولات دانش بنیان با حضور ۶۲ شرکت تشکیل شده است.

صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری اعلام کرده است: در «یکشنبه‌های صادراتی» تاکنون به هزار و ۳۰۰ متقاضی برای ورود به بازار ۱۴ کشور و نیز دو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و اروپا خدمات آموزش و مشاوره ارائه شده است. همچنین مذاکرات اختصاصی میان ۲۴۹ شرکت دانش بنیان ایرانی با ۲۸۹ مشتری خارجی شکل گرفته است.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: رویدادهای «یکشنبه‌های صادراتی» صندوق نوآوری تاکنون به صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان به کشورهای ترکیه، ارمنستان، افغانستان، بوسنی و هرزگوین، سوریه، عراق و کنیا و نیز راه‌اندازی خط تولید و دفتر فروش محصولات دانش بنیان در کشورهای ترکیه، سوریه، ارمنستان، افغانستان، بوسنی، سوریه و عراق منجر شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خدمت «تامین مالی صادراتی» صندوق نوآوری را نیز شامل راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر مشترک با نهادهای متناظر/مشابه، تامین مالی شرکت‌ها و پروژه‌های صادراتی در قالب انواع تسهیلات و سرمایه‌گذاری، اعطای تسهیلات راه‌اندازی خط مونتاژ در خارج از کشور و اعطای تسهیلات جایزه صادراتی عنوان کرد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا