راه‌اندازی ۱۲ شرکت فناوری در استان اردبیل

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل از راه‌اندازی ۱۲ شرکت فناوری در این استان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این شرکت‌ها زمینه اشتغال و کارآفرینی در شرکت‌های دانش بنیان افزایش یافته است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، حبیب ابراهیم‌ پور افزود: تلاش بر این است تا با ایجاد زیرساخت‌های لازم به توسعه و تقویت زیست بوم علم و فناوری با تکیه بر توانمندی‌های جوانان کمک کرده و اقتصاد دانش‌بنیان را به عنوان یک اقتصاد مولد مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه ۴۸ شرکت دانش‌بنیان در اردبیل راه‌اندازی شده است، افزود: از این تعداد ۱۲ شرکت فناور و خلاق و ۳۶ شرکت دانش‌بنیان نوع یک و ۲ هستند که محصولات تولیدی آنها مورد حمایت جدی پارک قرار گرفته است.

ابراهیم‌پور با بیان اینکه کارخانه نوآوری اردبیل ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌شود سال آینده این کارخانه به بهره‌برداری برسد، افزود: این کارخانه با هدف توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در استان تاسیس و از طریق ایجاد زنجیره کامل اکوسیستم فناوری مشتمل بر شتاب دهنده‌ها، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه‌های مختلف گردشگری، کشاورزی، تولید بذر، فناوری ساختمان و گیاهان دارویی و فرآوری چرم در محل کارخانه چرم مغان به فعالیت می‌پردازد.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی کارخانه نوآوری در استان اردبیل به عنوان یک کار خلاقانه زمینه فعالیت نخبگان، محققان، اساتید و تحصیل‌کردگان را فراهم کرده و از توانمندی آنها در رونق کسب و کارهای نوآورانه استفاده می‌شود.

ابراهیم‌پور تقویت ارتباط بین دانشگاه، مردم و پارک علم و فناوری را یادآور شد و گفت: تقویت ارتباط بین دانشگاه، مردم و پارک علم و فناوری منجر به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان می‌شود و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر تقویت ارتباطات بین پارک علم و فناوری، دانشگاه‌ها و جامعه تاکید ویژه‌ای دارد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل اظهارکرد: بر اساس توافق انجام شده با دانشگاه محقق اردبیلی، فناوری بعنوان یکی از پنل‌های همایش‌های این دانشگاه قرار گرفته است.

ابراهیم‌ پور درباره احداث ساختمان پارک علم و فناوری گفت: این پروژه دارای ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

پارک‌های علم و فناوری به عنوان یکی از مهم‌ترین ساختارهای موثر در اقتصاد دانش‌بنیان و محیطی مناسب برای استقرار، توسعه و شکوفایی موسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که در تعامل سازنده با یکدیگر و با دانشگاه‌ها و سایر موسسه‌های پژوهشی به فعالیت‌های فناوری اشتغال دارند و هدف اصلی آن بعنوان یک نهاد فناورانه افزایش ثروت در جامعه از طریق ایجاد و توسعه فعالیت موسسه‌های متکی بر فناوری است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا