دکتر علی خیرالدین: مرکز کاریابی و مدرسه اشتغال در دانشگاه‌ها ایجاد شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید گفتمان فناوری را در کشور گسترش دهیم و هفته پژوهش و فناوری بهترین بستر برای این مهم است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، دکتر علی خیرالدین در اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه ها، موسسات آموزش عالی و پارک های علم و فناوری که با محوریت «تبیین برنامه های هفته پژوهش و فناوری ۱۴۰۰» در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد، گفت: از سال ۱۳۸۳ که بحث تغییر نام وزارت علوم اتفاق افتاد وظایف بسیار زیادی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری محول شده به ویژه در حوزه فناوری.

وی افزود: خوشبختانه با پیگیری دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هماهنگی های صورت گرفته، معاونت فناوری و نوآوری شکل گرفت.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم با بیان اینکه بحث های پژوهش بنیادی و تبدیل ایده به محصول برعهده این وزارتخانه است، تصریح کرد: در بخش خلق نوآوری و فناوری باید فعالیت های بیشتری صورت گیرد.

دکتر خیرالدین بر ضرورت توجه به بحث کارآفرینی در دانشگاه ها تأکید و پیشنهاد ایجاد مرکز کاریابی و ایجاد مدرسه اشتغال در دانشگاه ها را نیز ارائه کرد.

وی افزود: تحقیقات بنیادی بسیار مهم هستند البته همه تحقیقات بنیادی نیستند؛ بخشی باید توسعه ای و نیاز محور باشند.

به نفل از وزارت علوم، به گفته معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، باید گفتمان فناوری را در کشور گسترش دهیم و هفته پژوهش و فناوری بهترین بستر برای این مهم است.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اتاق فکر دولت است. ۱۶ اتاق فکر در وزارت علوم ایجاد شده و پیشنهاد می دهم این اتاق‌های فکر در دانشگاه‌ها نیز شکل گیرد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا