سید رضا حجازی خبرداد؛ طراحی چهار رشته بین رشته‌ای در حوزه کارآفرینی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون آموزشی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران از اتمام طراحی چهار رشته بین رشته‌ای جدید در این دانشکده خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از صدا و سیما، سیدرضا حجازی با اعلام این خبر افزود: دانشکده کارآفرینی چندین رشته جدید را در دست طراحی و تصویب دارد که رشته طراحی کسب‌وکار در مرحله تصویب در شورای تحول علوم انسانی است.
وی ادامه داد: راه‌اندازی رشته ” سیاست‌گذاری کارآفرینی” نیز در حال تصویب است و مراحل نهایی قرار دارد، اما رشته “کارآفرینی در مالکیت فکری” مراحل ابتدایی تصویب را می‌گذراند. همچنین مراحل تصویب رشته “کارآفرینی فناورانه” که بر رشته‌های فنی‌ومهندسی متمرکز است، نیز در دست اقدام است.
معاون آموزشی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران از برنامه‌ریزی برای ایجاد رشته‌های «کارآفرینی در بایوفناوری»، «کارآفرینی در نانوفناوری» و «نوآوری تکنولوژیک در سازمان‌ها» به عنوان طرح‌های آینده دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران نام برد و گفت: برخی از این رشته‌ها، مباحث و رشته‌هایی است که در سایر دانشگاه‌های جهان وجود دارد و برخی نیز مانند «کارآفرینی در حوزه انرژی» کاملاً یک رشته بر اساس نیاز‌های بومی و داخلی است.
حجازی در پاسخ به اینکه این رشته‌های بین رشته‌ای بیشتر با همکاری کدام دانشکده‌ها طراحی می‌شود، اظهار داشت: در تصویب این بین‌رشته‌ای‌ها به طور مشخص چند حوزه هدف داریم که دانشکدگان فنی و دانشکدگان علوم در حوزه بایو فناوری مدنظر هستند، البته با سایر دانشکدگان نیز همکاری‌هایی داریم.
وی تصویب رشته‌های بین رشته‌ای را ناظر به حل مسائل کشور دانست و گفت: یکی از ویژگی‌های تصویب بین‌رشته‌ای‌ها همان اثربخشی در جامعه است و این در تصویب رشته‌های جدید و بین‌رشته‌ای‌ها تحت عنوان کارآمدسازی بیان می‌شود که قطعاً باید منطبق بر نتایج علمی جدید هم باشد. به عنوان مثال در رشته کارآفرینی فناورانه، کاربرد‌های نانو و بایو و روش تجاری‌سازی نانو و بایو را پیگیری می‌کنیم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
صدا و سیما
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا