سند استراتژی نوآوری اتریش + pdf

استراتژی نوآوری برای اتریش» سندی ۱۲۰ صفحهای شامل هشت فصل اصلی است که توسط «اتاق اقتصاد اتریش» (WKO) تدوین و منتشر شده است.
به گزارش کارآفرینی پرس، هارلارد مارِر، رئیس WKO گفت: رابطه میان موفقیت در نوآوری و ابزارهای مدرن تأمین مالی آن، برای شرکتها رابطه بسیار نزدیکی است. بازیگران کلیدی نیروی نوآوری شرکتها هستند. توانایی انتقال از سوی شرکت ها، از تحقیقات به نوآوریهای مشخصی که در بازار رقابت پذیر و دارای تقاضای بالایی هستند، اساس پیشرفت و رشد را شکل میدهد. ارتقا و تعمیق فرهنگ کارآفرینی و فرهنگ شکست صادقانه یکی از مهمترین سیاستهایی هستند که باید دنبال شود، چرا که اتریش بدون افزایش ریسک پذیری قادر به فائق آمدن بر آینده و استفاده از فرصتها نخواهد بود.
برای دریافت فایل پیدیاف این سند اینجا را کلیک کنید.
در مقدمه این استراتژی دکتر هارلارد مارِر، رئیس اتاق اقتصاد اتریش (WKO) با اشاره به اهمیت «نوآوری» در رشد اقتصادی و اجتماعی رقابت بینالمللی قرن 21 و جایگاه اتحادیه اروپا در رقابت میان قدرتهای سنتاً نوآر همچون ایالات متحده آمریکا و قدرتهای جدید نوآوری به ویژه آسیا و چین، استفاده مؤثر از نوآوری برای افزایش ارزش افزوده در اتریش را امری اجتناب ناپذیر معرفی میکند. نیروی کار متخصص به عنوان یکی از عوامل اصلی افزایش نیروی نوآوری و کمبود این نیرو به عنوان مهمترین چالش حوزه نوآوری اتریش موضوع دیگری است که در بخشی از مقدمه بدان اشاره میشود.
با اشاره به اهمیت مقوله زمان در رقابت بینالمللی بر سر نوآوری و نقش آن در رشد اقتصادی کشورها، رئیس اتاق اقتصاد اتریش در بخشی دیگر از این مقدمه با رجوع به آمار برخی نظرسنجیها یادآور میشود که در اتریش تأمین مالی نوآوری هنوز در ساختارهای نسبتاً سنتی گیر کرده است، موضوعی که اکنون با قانون «قانون تأمین مالی جایگزین» (Alternativfinanzierungsgesetz) و سایر سیاستها و ابزارهای کارمد باید برطرف گردد. رابطه میان موفقیت در نوآوری و ابزارهای مدرن تأمین مالی برای شرکتها رابطه بسیار نزدیکی است. بازیگران کلیدی نیروی نوآوری شرکتها هستند.
توانایی انتقال ار سوی شرکتها از تحقیقات به نوآوریهای مشخصی که در بازار رقابت پذیر و دارای تقاضای بالایی هستند، اساس پیشرفت و رشد را شکل میدهد. ارتقا و تعمیق فرهنگ کارآفرینی و فرهنگ شکست صادقانه یکی از مهمترین سیاستهایی هستند که باید دنبال شود، چرا که اتریش بدون افزایش ریسک پذیری قادر به فائق آمدن بر آینده و استفاده از فرصتها نخواهد بود.
هدف اتاق اقتصاد اتریش طبق گفته رئیس این مرکز نهادینه سازی و گنجاندن گستردهتر تفکر نوآورانه در سطح جامعه است، چرا که تنها از این طریق اتریش تبدیل به محلی برای نوآوری خواهد شد.
در بخش دوم این سند تحت عنوان «چشم انداز» به شرح و تفصیل اهداف اتریش برای تبدیل شدن به کشور اول در زمینه نوآوری پرداخته میشود.
در بخش سوم ضمن تشریح مدل اجتماعی-اقتصادی اتریش برای نوآوری به این هدف اشاره میشود که اتریش میبایست طبق این مدل تا سال ۲۰۳۰ به جمع کشورهای صدرنشین نوآور جهان تبدیل شود.
در فصل چهارم این سند به تحلیل و بررسی شرایط کنونی و جایگاه کنونی نوآوری اروپا واتریش در مقایسه با دیگر کشورهای جهان پرداخته میشود. در این بخش به ویژه به نقش و رشد فزاینده چین در زمینه نوآوری تأکید میشود.
در بخش پنجم چهار مقوله نقاط ضعف، نقاط قوت، فرصتها و چالشهای مورد بحث و بررسی قرار میگیرد.
تأکید بر حوزه آموزش به عنوان موتور اصلی توسعه نوآوری و همچنین تعریف شش حوزه کاری اصلی برای تقویت و ارتقای آموزش و آموزش شغلی و حرفه ای، موضوع اصلی فصل ششم این سند راهبردی است.
مفصلترین و مهمترین بخش این سند، فصل هفتم آن است. طبق این استراتژی «تحقیق و توسعه کاربردی در شرکت ها»، «فناوریهای جدید و داده ها»، «نوآوری اجتماعی» و «شرایط و چارچوبها برای نوآوری بیشتر» چهار حوزه اصلی کاری سیاست نوآوری اتریش را شکل میدهند. برای هر یک از این حوزههای کاری به صورت مشخص خواستهها و مطالبات دقیقی تعریف و تدوین شده اند.
پس از معرفی این مطالبات در هر یک از حوزههای چهار گانه لیستی از اقدامات مشخص در جهت اجرای این مطالبات ارائه شده است که در آن دست اندرکاران سیاسی-علمی و بازیگران مختلف حوزه نوآوری وظیفه مشخصی را برعهده میگیرند.
نهایتاً بخش پایانی این سند راهبردی به اختصار در خصوص علت و نحوه تدوین «استراتژی نوآوری برای اتریش» توسط «اتاق اقتصاد اتریش» (WKO) توضیحاتی ارائه میشود. این سند بر اساس ابتکار شخصی رئیس اتاق اقتصاد اتریش و در یک فرآیند نوآوری باز با مشارکت بازیگران مختلف حوزه نوآوری در سال 2018 و 2019 شکل گرفته و تدوین شده است.
بیشتر بخوانید:
پایان پیام/