تک رقمی شدن نرخ بیکاری در البرز برای اولین بار

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره  کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز از افزایش تعداد بیمه ‌شده‌های اجباری به ۳۲۰ هزار نفر و کاهش نرخ بیکاری در البرز خبرداد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، ابراهیم شادمهر تصریح کرد: نرخ  مشارکت در استان  در تابستان ۱۴۰۰ حدود ۴۰ درصد و  نرخ بیکاری ۹.۱ درصد بوده است که برای اولین بار از زمان استان شدن البرز به نرخ تک رقمی رسیده‌ایم.

وی افزود: تقاضا و سفارش‌ها به کارخانه‌های صنعتی در ایام کرونا در البرز بیشتر هم شده است و کارخانه‌ها در حوزه مواد غذایی و تولید قطعات خودرو همواره تقاضای نیرو داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه این کاهش نرخ بیکاری با روند افزایشی ثبت بیمه شده‌های اجباری در سامانه‌های تامین اجتماعی همراه بوده تصریح‌کرد: به طور مثال اگر در سال ۹۸ تعداد بیمه شده اجباری ۳۰۰ هزار نفر بوده  اکنون این تعداد  به ۳۲۰ هزار نفر رسیده است. درحالی که خروج از کار وکسانی را هم داریم که بازنشسته شده‌اند.

وی افزود: این تعداد بیمه شده اجباری در استان با دستمزد وزارت کار سر می‌کنند و بخش عمده‌ای بیشتر از این میزان نمی‌گیرند. واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی اکنون نیز تقاضای نیروی کار در خطوط تولید را دارند و مشکلی برای جذب نیرو وجود ندارد.

به گفته شادمهر تعداد افرادی که در استان بیمه بیکاری  دریافت می‌کنند حدود ۱۲ هزار نفر است که  می‌تواند تفاوت ۱۰ یا ۲۰ درصدی پایین‌تر یا بالاتر از این میزان وجود داشته باشد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا