اهمیت سواد رسانه در کسب و کارها و مشاغل آینده

کسب و کارها و مشاغل آینده مبتنی بر سواد رسانه‌ای و بر بستر دیجیتال مارکتینگ شکل می‌گیرند و صرف زمان و هزینه برای دیجیتال مارکتینگ کمک می‌کند نه تنها مشاغل سنتی، بلکه مشاغل آینده نیز از شکست رهایی پیدا کرده و در مسیر موفقیت قرار بگیرند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، بیستمین نشست علمی آینده مشاغل و مشاغل آینده با موضوع “سواد دیجیتال و بازاریابی محصول در مشاغل آینده” از سوی معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی و با همکاری جهاد دانشگاهی واحد زنجان برگزار شد.

سید حمیدرضا عظیمی، دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، مدرس و مشاور بازاریابی و کسب و کار در این نشست با اشاره به اهمیت سواد دیجیتال گفت: سواد رسانه‌ای در کسب و کار و زندگی مردم اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است، بنابراین توجه به سواد رسانه‌ای و سواد دیجیتالی بسیار مهم است. سواد فنی، سواد رسانه‌ای و سواد فرهنگی- اجتماعی، سه نوع سواد رسانه‌ای است که باید به آنها توجه کنیم؛ البته باید تاکید کنم که اهمیت سواد رسانه‌ای و سواد فرهنگی- اجتماعی از سواد فنی بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه گذشته، حال و آینده دیجیتال مارکتینگ به جمع آوری اطلاعات در مورد مشتریان گره خورده است، گفت: همگامی با تکنولوژی و استفاده از سواد رسانه‌ای در این زمینه بسیار مهم است؛ با دیجیتال مارکتینگ، سواد رسانه‌ای و سواد فرهنگی- اجتماعی می‌توان به اطلاعات و علائق مشتریان دست یافت و آنها را حفظ کرد. کسب و کارها و مشاغل آینده مبتنی بر سواد رسانه‌ای و بر بستر دیجیتال مارکتینگ شکل می‌گیرند و صرف زمان و هزینه برای دیجیتال مارکتینگ کمک می‌کند نه تنها مشاغل سنتی، بلکه مشاغل آینده نیز از شکست رهایی پیدا کرده و در مسیر موفقیت قرار بگیرند.

عظیمی به شکست کسب و کارها در شرایط کرونا اشاره کرد و گفت: دلیل اصلی شکست کسب و کارها در بازار سنتی این بود که به سواد رسانه‌ای از یکسو و دیجیتال مارکتینگ از سوی دیگر اهمیت داده نشده بود و مشتریان در شرایطی از دست رفتند و اینجاست که اهمیت دیجیتال مارکتینگ برای مشاغل و کسب و کارهای آینده اهمیت پیدا می‌کند. همانطور که در نظام سنتی فضای کسب و کار، به (دهن به دهن گشتن) یک خبر و برند و نام اعتقاد داشتیم، در شرایط کنونی نیز باید با استفاده از سواد رسانه ای و دیجیتال به (دهن به دهن گشتن) بازار و کسب و کار خود بیندیشیم و توجه کنیم و این موضوع در مشاغل و کسب و کار های نو و آینده بسیار اهمیت دارد.

وی تأکید کرد: یکی از شغل‌هایی که به‌واسطه گسترش اینترنت ایجاد شده، متخصصان علم داده (data scientist) است. متخصصان علم داده کسانی هستند که داده می‌گیرند و دانش (Knowledge) بیرون می‌دهند. امروزه شرکت‌ها در دنیا، داده‌های بسیار زیادی از کاربران خود دارند که دوست دارند از آن‌ها استفاده کنند تا خدمات بهتری به مشتری بدهند و سود بیشتری هم بکنند.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی، عظیمی با طرح این سوال که چرا سواد رسانه‌ای و دیجیتال مارکتینگ برای توسعه کسب و کارها مهم است گفت: امروزه رفتار مشتریان و مصرف‌کنندگان به شدت در حال تغییر است. رشد تکنولوژی از مصرف آن جلوتر است؛ بنابراین هر کسب و کاری که از تحولات دیجیتال و فناوری عقب بماند محکوم به شکست است و این موضوع برای هیچ کسب و کاری استثناء قائل نیست.

پایان پیام/

اگر به اخبار مثبت علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا